• Rigmor Mortis

Jag vill se era badrum med plastmatta

Vi behöver göra om lilla badrummet, nuvarande är originalbadrummet från 1959. På några ställen syns det att huset rört sig och jag funderar därför på om plastmatta på golv och väggar egentligen är att föredra - mitt problem är bara att (mina fördomar säger att) det inte är särskilt snyggt...? Motbevisa mig!

• Svar på tråden Jag vill se era badrum med plastmatta
  • Ruggugglan

Har ingen bild men i badrummet har vi en plastmatta med "stenmönster". Väldigt många har kommenterat att det ser äkta ut och blivit förvånade när det "bara är plastmatta".

• Alexi

Mina föräldrar har en sån där plastmatta som ser ut som svart klinker, superfint! De har den både i en hall hemma och i ett kök i sommarhuset.

• Fia 28

Jag har plastmatta men kakel på väggarna.
    Moster har just renoverat sitt badrum o där lade de plastmatta på golvet och glasfibertapetpå väggarna med specialfärg för våttrymmen. Det blev riktigt fint faktiskt. Det kanske inte funkar om ni inte har duschskåp dock.

• Fia 28
    Rigmor Mortis skrev 2012-09-19 07:37:31 följande:
    Jag vill se bilder!
    Har ingen bild. Ja, jag tycker kakel är mycket snyggare, men våtrumstapet är helt ok så länge det är lite finare färg/mönster än de gamla grisrosa och turkosa med prickar.
  • LaFontaine

Vi hann aldrig göra om vårt badrum men hade helt bestämt oss för den här kombinationen. 

Golv och väggmatta för badrum

Andra förslaget var det här, fast med golvet ovan. Den kombon visade det sig att vi hade i nyköpta husets tvättstuga. Mycket snyggt!

Montering med våtrumsmatta på badrumsväggen blir ofta lite billigare 

• Rigmor Mortis
    FruOMor skrev 2012-09-19 07:57:29 följande:
    Googla de så får du massa bilder
    Förvånansvärt få bilder på folks egna badrum dock.
  • Amie77

Skulle vara kul att se folks egna bilder faktiskt. Funderar också på detta. Känns roligare än att bara googla det.

• faithfully

Vi renoverade i januari och satte in plastmatta på golv och väggar. Alla har varit positiva och gillat det, särskilt golvet! Jag var skeptisk och tänkte att det skulle se plastigt ut med "trägolvet" men det ser bara plastigt ut på nära nära håll och jag ligger då sällan på golvet där inne ;). Mycket nöjd! Blir en varm känsla av en varm färg också... Väggarna har ett skimrande mönster som blir svår att få med på bild.

Svar på tråden Jag vill se era badrum med plastmatta