• fluu

    Innan ni fick barn,vad trodde ni aldrig att ni skulle höra er själva säga?

    Jag börjar:

    - Men lilla gumman,du ser ju ut som en berusad groda.

    - Varför ligger det ärtor i duschen?!


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • Svar på tråden Innan ni fick barn,vad trodde ni aldrig att ni skulle höra er själva säga?
  • Dramatic Chipmunk

    "Nej, du får inte pumpa lillebror!" (efter att ha kommit på den äldsta med att stoppa en cykelpump i örat på bebisen).

    "Om du sätter dig vid datorn så kan du få några maränger" (mutor för att få chansen att diska undan eller göra något annat tråkigt måste, jag som bannade både sötsaker och datorer innan jag fick barn *skäms*)

    "Nu gåååår mamma, heeeeeeeej dååååååå!" (när ungen gått för sakta eller helt sonika satt sig på marken och vägrat gå en centimeter till och man haft bråttom hem. föraktade detta inkonsekventa hot innan och hade bestämt mig för att aaaaaaaaaldrig säga så till mina barn men så hamnade jag plötsligt där jag också, oops!)  

    "Jag kastar snart ut honom genom fönstret!" (hoppsan så mycket åsikter och fördomar man kunde ha om stressade föräldrar innan man själv stod där med en kolikunge som bara skrek och skrek...)   

  • fluu
    Dramatic Chipmunk skrev 2012-10-28 20:02:51 följande:
    "Nej, du får inte pumpa lillebror!" (efter att ha kommit på den äldsta med att stoppa en cykelpump i örat på bebisen).
    Haha,sambon sprutade öl över halva vardagsrummet när han läste det.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • Beckys

    Snälla vännen, kan inte mamma få bajsa ifred i 2 minuter?

    Nej, fiskarna vill inte smaka på dina fiskpinnar.

  • Lattjo

    Om du fortsätter att göra sådär flyttar vi till ett land där man får aga barn (varav sonen skrattar och säger att det skulle du ändå inte göra mamma! Jag skulle aldrig våga säga det om inte han kontrade med det för någon skulle säkert ta det på allvar ;))
     
    Sen är det ju saker jag lovade mig själv att aldrig säga när jag fick barn.

    Har du tråkigt? Gå och städa ditt rum då. Det sa alltid pappa till mig och det skulle jag minsann aldrig säga.

    Eller om man är i en affär så säger jag alltid: Inte röra, bara titta! Det skulle jag heller aaaaaldrig säga till mina barn ;) Numera säger tom sonen det till sin lillasyster, hehe.

  • tilj75

    Nej, du får ingen mera sallad innan du ätit mera mat.


    ♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130314 ♥
  • CS80

    Efter ha suttit i sängen och vaggat den skrikande sonen i ca 2 timmar på natten (inte första eller sista gången) så utbrister jag förtvivlat: - Det måste vara något fel på honom, han kanske är autistisk. Sonen var ca 4 veckor gammal.
    Min sambo (som jag trodde stensov) började asgarva.

  • Karlstadtös
    fluu skrev 2012-10-28 19:13:21 följande:
    Haha,herregud!

    Sonen berättade om hur roligt de haft på fritids när de jagat varandra med en strumpa de doppat i älgbajs.
  • Casablanca

    Ringde till min man förra vintern och skrek nästan hysteriskt "vi måste rensa ur frysen så att vi får plats med SNÖBOLLAR!"

    Bor i London och det är inte ofta det snöar här och sonen var helt till sig

  • fluu
    Karlstadtös skrev 2012-10-28 20:36:28 följande:

    Sonen berättade om hur roligt de haft på fritids när de jagat varandra med en strumpa de doppat i älgbajs.
    Usch :P
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
Svar på tråden Innan ni fick barn,vad trodde ni aldrig att ni skulle höra er själva säga?