• fluu

    Innan ni fick barn,vad trodde ni aldrig att ni skulle höra er själva säga?

    Jag börjar:

    - Men lilla gumman,du ser ju ut som en berusad groda.

    - Varför ligger det ärtor i duschen?!


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • Svar på tråden Innan ni fick barn,vad trodde ni aldrig att ni skulle höra er själva säga?
  • Legewiel

    Vissa spärrar släpper visst helt när man får barn (allt för att ungen ska vara nöjd och glad).

    "Mamma ska gå och bajsa nu, vill du följa med?"

    "Ojdå, nu kom det lite spya. Vilken tur att du prickade mammas hand!"

    "Hoppsan, det var visst lite mjölkspya i behån. Äh, den går att använda en dag till..."

    Åt sambon (dottern är lättväckt):
    "Måste du gå så tungt i trappan?! Men herregud, sluta nysa i vardagsrummet! Ska du hosta får du gå ut på terrassen!"

    Och ute på promenad / i butiken /ute på stan:
    "TITTA! EN LAMPA! KOLLA, EN RÖÖÖÖD BIL! Ser du PIPPIFÅGELN? Ti-ti-tuuut, ti-ti-tuuuut!"
    Osv osv...undra på att folk kollar lite emellanåt!

  • dorothy83

    " Varför ligger det en blöja på skrivbordet?"

    "Om du äter lite mer mat så får du mer tomater"

    Sonen: "Titta, snoppen dansar!"
    Jag: "Ja, titta! Snoppen dansar"

    Sonen: "Vad äter du på? Jag vill också ha!"
    Jag (med choklad i munnen): "Det är mammas medicin"

     

  • FruSen

    "Det blir inga grönsaker om du inte smakar på köttbullarna och potatisen först!"

    (sjunger högt) "Vi kosan styr, mot nya äventyr, i vårt röda rymdskepp. RAKET!" på affären för att underhålla den lilla illbattningen. Med armrörelser och inlevelse

  • fluu


    Åt sambon (dottern är lättväckt):
    "Måste du gå så tungt i trappan?! Men herregud, sluta nysa i vardagsrummet! Ska du hosta får du gå ut på terrassen!"


    Känner igen det där. Jag har varit väldigt nära att dödshota grannen för att de skrapar med stolarna  i golvet efter klockan 18 .
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • MiniCatti

    - Nej! In på toan igen och tvätta händerna MED TVÅL och VARMT vatten!

    Förstår inte vad det är som är så jobbigt med att tvätta händerna?
    Har en 6åring hemma som envisas med att sätta på kranen och låtsas tvätta sig. Det blir bara jobbigare att gå in en andra gång och skölja händerna i kallvatten, och sen en tredje gång för att göra allt rätt.

Svar på tråden Innan ni fick barn,vad trodde ni aldrig att ni skulle höra er själva säga?