• Anonym (ensam)

    Blir "utkörda" av svärföräldrarna. På självaste julafton!

    Hela min julafton är förstörd! Är så fruktansvärt ledsen och förbannad.
    Varje år så brukar jag, min man och våran 5-åriga dotter fira julafton hemma hos svärföräldrarna. Då har vi kommit dit runt klockan 14:30. Ätit god, mat, tittat på Kalle Anka, öppnat julklappar, tagit en fika och sen bara umgåtts.

    Det här året blev det lite tidigare. Då skulle vi komma klockan 12 istället. Sagt och gjort...
    Vi kom dit vid runt klockan 12. Åt god julmat, umgicks och hade det trevligt. Jag undrade hur vi gjorde med presentöppningen, om vi tog det före eller efter Kalle Anka. Varpå svärmor svarar mig:
    - Vi tar det före förstås. Ni ska ju hem innan klockan tre och kolla på Kalle Anka.
    WTF?!!! När kom vi överrens om det? Jag undrade förstås varför, varpå hon svarar:
    - Ja, *min mans namn* ville ju att ni skulle komma tidigare hit i år, och då får ju saker och ting ske lite tidigare här, helt enkelt.

    Min man har inte sagt någonting om det till mig, att det är HAN som bestämt att ändra på tiderna under julfirandet i år. Jag och svärmor pratar om, om det är okej att vi stannar och ser klart Kalle Anka där hemma ändå och hon suckar djupt och säger: - Ja. För den här gången då! Men nästa år får ni komma klockan halv tre, annars så får det vara.

    Efter att vi ätit av den goda julmaten var det dags att öppna julklapparna. Vår dotter var så glad över alla presenter hon hade fått. Sen var det fikadags. Min dotter kliar sig i ögat och säger att hon vill åka hem.
    Då säger jag till svärmor: Jag tror *min dotters namn* börjar bli trött. Vi ska nog åka hem snart, så kan vi se Kalle Anka där hemma.
    Varpå svärmor svarar: - Men hon kan väl stanna här en stund och leka lite, så kan ni åka hem så kör vi hem henne ikväll.

    Jag frågade min dotter om hon ville stanna hos farmor och farfar, varpå hon nickade och gick för att leka med alla leksaker som hon hade fått. Det kändes nästan som dem kastade ut oss. Okej, inte bokstavligt talat då. Men det kändes som jag och min man var ovälkomna. Väl hemma sitter jag och min man ensamma i soffan och tittar på Kalle Anka, utan min lilla flicka. Jag kanske har svårt att acceptera att hon börjar bli så stor, men jag tycker julen är en högtid då man ska samlas tillsammans allihopa! Det gör så ont i hjärtat att inte vara välkommen till sina egna släktingar på självaste julafton. Jag vet inte. Jag kanske överdriver. Men på julafton vill jag ha min nära och kära omkring mig. Jag vill inte bli utkörd efter två och en halv timme och sen sitta ensam hemma i soffan och gråta...

    Jag ville nog helst bara skriva av mig. 

  • Svar på tråden Blir "utkörda" av svärföräldrarna. På självaste julafton!
  • Anonym

    nästa år behöver ni inte fira jul hos dem utan be dem dra åt helvete istället.

  • Petite Chérie

    Vilka as rent ut sagt.. Skit i dom nästa år och fira bara du, din man och dottern om ni inte har några andra att vara med så får ni ha en hel dag utan att typ bli utslängda.

  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-24 16:06:43 följande:
    nästa år behöver ni inte fira jul hos dem utan be dem dra åt helvete istället.
  • Anonym

    Det var du som sa att ni skulle hem och se kalle så varför känner du att ni blev utslängda?Obestämd

  • Anonym (ensam)
    Anonym skrev 2012-12-24 17:11:09 följande:
    Det var du som sa att ni skulle hem och se kalle så varför känner du att ni blev utslängda?Obestämd
    Det passade alldeles utmärkt att ha våran dotter kvar där, men inte vi. Kändes nästan som dom skyndade på: - Men gå nu! Dra inte ut på det. Vi kommer med henne senare. *chop chop*
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-24 17:11:09 följande:
    Det var du som sa att ni skulle hem och se kalle så varför känner du att ni blev utslängda?Obestämd

    Läs och förstå inlägget så behöver TS inte försklara det som är självklart.
  • Anonym
    Anonym (ensam) skrev 2012-12-24 17:17:51 följande:
    Det passade alldeles utmärkt att ha våran dotter kvar där, men inte vi. Kändes nästan som dom skyndade på: - Men gå nu! Dra inte ut på det. Vi kommer med henne senare. *chop chop*
    Jag tror att det har skett ett missförstånd och att svärmor ville att ni skulle stanna men att hon inte ville truga er så då bad hon att dottern skulle få stanna en stund i alla fall.
  • Jättekul
    Anonym skrev 2012-12-24 17:22:48 följande:
    Jag tror att det har skett ett missförstånd och att svärmor ville att ni skulle stanna men att hon inte ville truga er så då bad hon att dottern skulle få stanna en stund i alla fall.
    Det tror jag också. Sen verkar det faktiskt som om din man (TS man) inte meddelat vad de kommit överens om till dig. Det verkar vara ett missförstånd. Står svärmor och svärfar för all mat? De fixar allt? inhandling och matlagning?
    Bara för er att komma dit och sätta sig? Hon kanske är slutkörd. 
Svar på tråden Blir "utkörda" av svärföräldrarna. På självaste julafton!