• Anonym (Masreya)

    Jag är gift med en egyptier - fråga mig vad du vill!

    Shot!

  • Svar på tråden Jag är gift med en egyptier - fråga mig vad du vill!
  • ummabdilleh
    Anonym skrev 2013-02-10 21:16:23 följande:

    Det är nog du som är inkompetent. Arabiska dialekter skiljer sig väldigt mycket från varandra och detta enligt araberna själv. Marackoner och egyptier förstår inte varandra , libaneser och irakier förstår inte heller varandra. Det är endast skriftspråket som är den samma.

    de forstar vist varandra, dessutom kan marockaner vanliga arabiskan med sa de kan prata med andra araber
  • Anonym
    Anonym (Masreya) skrev 2013-02-10 21:00:25 följande:
    Ja jag kan en hel del egyptisk arabiska, men inte helt flytande dock.

    Förstår du libanesiska , marackonska ..osv ?
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-02-10 20:55:51 följande:
    Varför så många trådar med kvinnor som gifter sig med utländska män, duger inte vi svenska män åt er?

    Äh.. finns en hel del svenskar som gifter sig med thailändskor och östeurpeiskor, duger inte svenska kvinnor åt er längre ?
  • ummabdilleh
    Anonym skrev 2013-02-10 21:19:30 följande:

    Förstår du libanesiska , marackonska ..osv ?

    marockanskan e knappast som vanlig arabiska, bara nagra fa ord fattar araber fran marockanskan
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-02-10 21:23:24 följande:

    Äh.. finns en hel del svenskar som gifter sig med thailändskor och östeurpeiskor, duger inte svenska kvinnor åt er längre ?
    Jo, absolut, jag föredrar svenska kvinnor. Varför andra män väljer andra kvinnor får man ju fråga dem, precis som jag ställde min fråga till TS som valt en icke-svensk man.

    Var det en så känslig fråga att ställa? Uppenbarligen...
  • ummabdilleh
    Anonym (selma) skrev 2013-02-10 21:24:21 följande:

    e du arab?

    nej, men kan marockanskan,och pratar endast marockanska och arabiska med mina barn, kan en del vanlig arabiska med och hor skillnad pa dialekter inom arabiskan, .)
  • ummabdilleh
    Anonym (selma) skrev 2013-02-10 21:28:02 följande:

    mash allah Flört

    Skrattande
  • Anonym (Masr)

    Och jag är förlovad med en egyptier. Bor i Egypten sen över ett år tillbaks. Planerar att flytta tillbaks till Sverige tillsammans i höst/vinter. Bor ni i Sverige TS? Sorry om det är en upprepad fråga.

  • Anonym (Masreya)
    bandicoot skrev 2013-02-10 20:53:20 följande:
    Hur träffades ni?



    Vi träffades på jobbet faktiskt. Jag flyttade ner till Egypten och träffade min man på stället där vi båda jobbade. Vi var vänner först men sen blev vi förälskade. :)
Svar på tråden Jag är gift med en egyptier - fråga mig vad du vill!