• Clearblue Expert

    Clearblue - fråga Jessica!

    Hej alla förhoppningsvis blivande mammor! :)

    Mitt namn är Jessica och jag jobbar för Clearblue.

    Jag är här för att hjälpa er med Clearblue-produkterna och svara på frågor kring ägglossning och graviditet. Vi har ett gemensamt mål och tillsammans ska vi lyckas!

    Ni får gärna presentera er!

    Ha en fin dag så hörs vi! :)

    Kramisar,
    Jessica

  • Svar på tråden Clearblue - fråga Jessica!
  • Forumvärd

    Jag gör så att jag startar en tråd där ni kan ställa frågor som rör det rent administrativa och rent praktiska i gruppen Solig

  • Lva82

    Hej Jessica.

    Om man tittar på de här två strecken som finns på stickorna till monitorn så är ju det ena av dom LH-strecket.  
    Jag borde ha ägglossning inom kort och igår när jag tog ut stickan ur monitorn, den stod på hög, då är LH-strecket ganska starkt men inte starkare än det andra strecket. Nu imorse så visade LH-strecket lite mindre starkt mot igår vilket jag tycker är konstigt.
    Är det inte så att LH ska stiga mer o mer och bli starkare o starkare på stickan ju närmre ägglossning man kommer?  Jag testar samma tid varje dag med morgonurin. Varför var LH starkare igår mot idag? 

    Tack,
    Mvh Lena 

  • Clearblue Expert

    Hej Lena

    Du kan titta på tabellen nedan (ursäkta att den är på engelska, men jag tycker den är så bra!), som illustrerar LH hormonets utveckling i menstruationscykeln. Som du ser ökar inte LH särskilt mycket i början av cykeln, det kan t.o.m. gå neråt lite grann. När ett ägg är moget, ökar det drastiskt (LH stegring).

    Så om du har sett LH-linjen lite svagare en dag och starkare en annan, är absolut normalt!Glad

    Linjerna på teststickorna är LH och östrogen. Det har otroligt stor betydelse hur du utför testen (dvs. tillräckligt med sekunder i urinstrålen/urinprovet).

    Hoppas det hjälpte med dina funderingar.

    Kram
    Jessica

  • 123456
    Clearblue Expert skrev 2013-02-27 09:42:59 följande:
    Jag beklagar väldigt mycket, men jag är bara här för att svara på frågor angående produkterna. Vill ni veta hur man sänder vidare paket eller inte vet var era paket har lämnat, måste ni kontakta arrangörerna, vilket i detta fall är familjeliv. Jag försöker hjälpa så gott jag kan och skicka vidare era förfrågningar iallafall! Kram Jessica

    [quote=68966144][quote-nick]Clearblue Expert skrev 2013-02-27 09:42:59 följande:[/quote-nick]
    123456 skrev 2013-02-26 19:55:33 följande:
    Jag vet inte för clearblue folket har inte svarat på detta ännu.
    Jag beklagar väldigt mycket, men jag är bara här för att svara på frågor angående produkterna. Vill ni veta hur man sänder vidare paket eller inte vet var era paket har lämnat, måste ni kontakta arrangörerna, vilket i detta fall är familjeliv. Jag försöker hjälpa så gott jag kan och skicka vidare era förfrågningar iallafall! Kram Jessica[/quote Hej jag har nu fått svar! Återkommer i tråden med mer info
  • Pau
    strumpan123 skrev 2013-02-27 08:11:00 följande:
    Tråkigt att man inte fått någon info om detta men har iaf skrivit till forumvärd nu så man får höra ett rakt svar på vad som sker vid skicka vidare.

    Känns som om man har noll chans om den som blivit gravid bara väljer en person dom gillar. 



    Jag har valt ut någon helt slumpmässigt bara. Svårt att välja så jag tog typ en av er utan större eftertanke...hoppas du får lyckan att bli utvald av någon annan! :)
  • Med kärlek

    Jag orkar inte! Så är den här igen.. Ja, då var det bara att börja med monitorn .. Känner mig inte så inspererad till det i nuläget, vill bara gråta. Börjar man direkt när mens kommit?

  • Demajbebis

    Med kärlek: Samma här:( idag kom den! Tror jag iaf, är fortfarande brunt men kommer mer och mer så antar att det är mensen. Jessica, tycker du jag ska vänta tills det kommer rött blod eller kan jag börja idag trots att det bara kommer brunt??

  • Med kärlek

    Demajbebis; samma här med, än så länge bara rosa flytningar men det är väl så det är i början.. Undrar också när man börjar? Ska försöka orka läsa, men just nu vill jag bara ligga under min filt och tycka synd om mig själv.. Hur länge har ni försökt?

Svar på tråden Clearblue - fråga Jessica!