• Clearblue Expert

    Clearblue - fråga Jessica!

    Hej alla förhoppningsvis blivande mammor! :)

    Mitt namn är Jessica och jag jobbar för Clearblue.

    Jag är här för att hjälpa er med Clearblue-produkterna och svara på frågor kring ägglossning och graviditet. Vi har ett gemensamt mål och tillsammans ska vi lyckas!

    Ni får gärna presentera er!

    Ha en fin dag så hörs vi! :)

    Kramisar,
    Jessica

  • Svar på tråden Clearblue - fråga Jessica!
  • mammasusan
    Clearblue Expert skrev 2013-03-22 09:56:21 följande:

    Hej mammasusan

    Hur lång är din menstruationscykel? Om du har brukat få max runt dag11-13 är hög fertilitet på dag 7 absolut inget onormalt. Bara följ med och testa, din max fertiliet kommer nog inom de närmsta dagarna. Glad
    Min cykel ligger på 28-30 dgr, konstigt ändå med äl så tidigt. Dag 9 idag & än så länge hög fertilitet.


  • strumpan123
    Clearblue Expert skrev 2013-03-22 10:02:09 följande:
    Hejsan Om du vill använda monitorn så måste du vänta tills du får din mens. Du måste också ha cykelläng inom kriteriet, 21-42 dagar. Vi rekommenderar att man ska ha haft åtminstone två menstruationscyklar på raken inom 21-42 dagar, annars finns det risk att monitorn inte kan plocka upp dina hormonförändringar. VI har ju också de digitala ägglossningsteststickorna som man kan använda bara en dag om man vill. Men även där bör man veta sin cykellängd annars finns det risk att man bara slösar med en massa teststickor. Beklagar att jag inte kan vara till större hjälp.

    Clearblue Expert skrev 2013-03-22 10:02:09 följande:
    Hejsan Om du vill använda monitorn så måste du vänta tills du får din mens. Du måste också ha cykelläng inom kriteriet, 21-42 dagar. Vi rekommenderar att man ska ha haft åtminstone två menstruationscyklar på raken inom 21-42 dagar, annars finns det risk att monitorn inte kan plocka upp dina hormonförändringar. VI har ju också de digitala ägglossningsteststickorna som man kan använda bara en dag om man vill. Men även där bör man veta sin cykellängd annars finns det risk att man bara slösar med en massa teststickor. Beklagar att jag inte kan vara till större hjälp.

    Okej tack så mycket för svar. Får hoppas att tanten behagar dyka upp inom en snar framtid
  • Clearblue Expert
    mammasusan skrev 2013-03-22 10:15:26 följande:
    Min cykel ligger på 28-30 dgr, konstigt ändå med äl så tidigt. Dag 9 idag & än så länge hög fertilitet.


    Det behöver nödvändigtvis inte vara något konstigt, om du har haft max fertilitet mellan dag 11 och 13 de övriga månaderna, är det precis vad vi skulle ha förväntat oss att se! Den kan helt enkelt vara så att din luteala fas är lite längre, vilket inte är något problem. Glad
  • Clearblue Expert
    OBS! Om jag har missat någon fråga av er i VIP-gruppen, hojta till! Jag har försökt att bläddra genom alla frågor, men det kan vara att jag har missat någon.

    Ha en underbar helg allihopa och lycka till alla ni som är på max fertilitet över helgen! Skrattande
  • Demajbebis

    Hej Jessica! Har en fråga! DAg 19 och 20 hade jag Max på monitorn, dag 21 hade den gått ned till hög, och idag, dag 22 är den nere på låg. Behöver jag inte lämna fler stickor nu denna omgången? Och är det helt lönlöst att mysa på nu?:) tack på förhand, kram Ivana.

  • bananer80
    Sofia 383 skrev 2013-03-20 19:36:52 följande:
    Hej nu har jag fått mitt paket:)
    Jätte glad för det och tack än en gång bananer80 :)
    Kram
    Vad härligt Sofia 383, stort lycka till nu!! Glad Kramar
  • Clearblue Expert

    Hejsan damer

    Ursäkta att jag har varit frånvarande ett par dagar, jag har varit sjuk. Så jag har inte ignorerat er med flit.

    Hur går det för er? Är det någon fler som har plussat?  

    Kram
    Jessica 

  • Clearblue Expert
    Demajbebis skrev 2013-03-23 09:50:58 följande:
    Hej Jessica! Har en fråga! DAg 19 och 20 hade jag Max på monitorn, dag 21 hade den gått ned till hög, och idag, dag 22 är den nere på låg. Behöver jag inte lämna fler stickor nu denna omgången? Och är det helt lönlöst att mysa på nu?:) tack på förhand, kram Ivana.
    Hejsan

    Du kan välja själv om du vill fortsätta testa eller spara resterande teststickor till nästa månad. Glad Eftersom monitorn har indikerat en LH stegring, och du har nu gått ner till låg fertilitet, är det väldigt liten chans att du blir gravid om du har sex just nu.

    Kramis 
  • Trasslet

    Hej Jessica, Andra omgången med monitorn nu, men jag är lite fundersam. Är på dag 11 nu och fortfarande låg fert. Förra omgången gick jag inte upp på hög fert innan max, utan gick direkt från låg fert till max på dag 13. Vad kan detta bero på? Har jag eventuellt lägre chans (kortare period) då jag kan bli gravid eller varför hoppar jag aldrig upp på hög fert?

  • Demajbebis

    Hej jessica. Har en fråga. Idag började m blinka på monitorn, hoppas ju på att det inte kommer någon mens! Hur långe brukar m blinka innan du tycker man ska göra graviditetstest?

Svar på tråden Clearblue - fråga Jessica!