• Clearblue Expert

    Clearblue - fråga Jessica!

    Hej alla förhoppningsvis blivande mammor! :)

    Mitt namn är Jessica och jag jobbar för Clearblue.

    Jag är här för att hjälpa er med Clearblue-produkterna och svara på frågor kring ägglossning och graviditet. Vi har ett gemensamt mål och tillsammans ska vi lyckas!

    Ni får gärna presentera er!

    Ha en fin dag så hörs vi! :)

    Kramisar,
    Jessica

  • Svar på tråden Clearblue - fråga Jessica!
  • mammasusan

    Hej Jessica! Kan man lita på ett plus inom tiden men som är mkt mkt svagt, uppkom nästan direkt men mattades av lite. Det blev ett lika brett streck som det andra strecket, syntes bättre med blotta ögat än vad mobilen kunde fånga.....jag använder CB på läkares inrådan, de brukar bli blanka om jag inte varit gravid.....tog testet från 9/7 samma test på alla bilderna 5-6 dgr före bim, ska ta ett nytt i morgon då 2-3 dgr före bim. http://www.familjeliv.se/hem/mammasusan/galleri.php#

  • mammasusan
    Här är bilderna, på ett & samma test.

    otrixad

    5-6dgr före bim otrixad innan kontrollstrecket kom fram

    .borde ju inte synas något om inget hcg finns jue....

    trixad


    trixad


  • Scarlett01

    Hej!

    Jag bara undrar, har hört att cb digitala graviditetstest har högre känslighet för hcg än de andra. Stämmer det?

  • Clearblue Expert
    mammasusan skrev 2013-07-11 21:55:22 följande:
    Här är bilderna, på ett & samma test.

    otrixad

    5-6dgr före bim otrixad innan kontrollstrecket kom fram

    .borde ju inte synas något om inget hcg finns jue....

    trixad


    trixad


    Hejsan

    För tillfället har du ett negativt resultat, även om man kan antyda en väldigt, väldigt svag skugga där hCG-linjen framkommer. Det bästa vore att vänta till beräknad mens och ta ett test då. Glad 

    Kram
    Jessica
  • Clearblue Expert
    Scarlett01 skrev 2013-07-14 14:24:43 följande:
    Hej!
    Jag bara undrar, har hört att cb digitala graviditetstest har högre känslighet för hcg än de andra. Stämmer det?

    Hejsan

    Både CB Plus och CB Digital har samma känslighet, dvs. alla bör visa positivt resultat med hCG 25mIU/ml, även om en del test kan visa positivt vid lägre värden.

    Kram
    Jessica
  • mammasusan

    Tack för ditt svar!

    Har bim idag eller igår & fick detta resultatet i morse, en svag bred linje som var tydligare med blotta ögat än vad mobilen kunde fånga


  • VEA

    Åh grattis till er trasslet :).

    Vi räknar i en annan tråd och jag tror vi är uppe i åtta st nu som blivit gravida :).

  • gabbi81

    Hej Jessica!


    Jag är förvirrad. Jag har en ganska regelbunden cykel nu då jag oftast (med några undantag i  år) fått maximal höjning på dag 16. När jag sedan har räknat på det så har min mens kommit först på dag 30-31. Så om jag räknar på 14 dagar från dag 31 så har jag haft min ägglossning först på dag 18. Till mitt bekymmer nu, vet kanske inte om du kan hjälpa mig med den frågan är det att jag känner i samband med kommande ägglossning en massa symptom. Som denna månaden , sekret redan på dag 11 och 14? men ägglossning på dag 18 först. (låg dag 9-10, hög dag 11-15 max dag 16-17) Läser mig fram på google och andra sidor att man ska ha sex när man har sekretet och att det är då man är som mest fertil. Men enligt Clearblue så ska man ha sex och är mest fertil när man har fått max på monitorn? Eller har jag missuppfattat något?
    Vi brukar självklart ha sex även tidgare från att jag får "hög" på monitorn. Men vilket är störst chans att lyckas på? Om det är så att jag är mest fertil när jag får mitt ägglossningssekret, hur ska spermierna klara sig från dag 11,14 till dag 18?

    I och med att jag ändå har känningar så tidigt så är det bra att ha monitorn då jag annars skulle trott att jag redan hade haft äl i samband med sekretet.

    Krångligt... Obestämd

Svar på tråden Clearblue - fråga Jessica!