• mimmie01

    Gravid med tvillingar via IVF?

    Hej alla gravida med tvillingar, jag är bara nyfiken om det finns några här i tråden som blivit gravida med tvillingar via IVF? jag vill gärna ta chansen att få tillbaka 2 befruktade ägg vid ET och vet att chansen finns att det kan bli en tvillinggraviditet, men det skulle jag gärna vilja då jag är 38 & vill ha fler barn. (dock vet jag att det kan bli en riskgraviditet)
    Hur ser ni på eran tvillinggraviditet? Tacksam för svar. 

  • Svar på tråden Gravid med tvillingar via IVF?
  • Krissie74

    Annanax oj 4 veckor, så spännande, snart ju!! Hur kommer det sig att ni har planerat snitt om jag får fråga?

  • Annanax

    Jag hade en usel förlossning förra gången med svaga värkar som slutade med snitt. Långt, utdraget och dubbelt jobb kan man säga. Denna gång orkar jag inte ett sådant förlopp och har säkrat upp med ett planerat snitt v.38+1.

  • äralltupptaget

    har inte skrivit på ett tag..

    Kommer väl inte vara så aktiv i detta forum då det visade veckan efter att vi fått tvilling-beskedet att den ena verkade död. Man såg inget hjärta samt att den var lite mindre.
    Fick en tid veckan efter igen och då var den jätteliten 1,3 cm jämfört med 3-4 cm på den andra så hon sa att den var död, så det blir ett barn för oss om allt går som det ska.
    Just nu är jag sjukskriven iom risken för komplikationer för den andra som lever. Rätt skönt att ta det lugnt.

    Vi är så klart ledsna att nykomlingen dog, men väldigt glada att det ser bra ut för den som är kvar och läkaren trodde inte att något skulle hända med den.

    Lycka till ni andra med era tvillinggraviditeter, vi har ett fryst ägg så om vi sätter in det i framtiden kanske det blir levande tvillingar - man vet aldrig !!! :):)

  • Annanax
    äralltupptaget skrev 2013-06-27 21:50:33 följande:
    har inte skrivit på ett tag.. Kommer väl inte vara så aktiv i detta forum då det visade veckan efter att vi fått tvilling-beskedet att den ena verkade död. Man såg inget hjärta samt att den var lite mindre. Fick en tid veckan efter igen och då var den jätteliten 1,3 cm jämfört med 3-4 cm på den andra så hon sa att den var död, så det blir ett barn för oss om allt går som det ska. Just nu är jag sjukskriven iom risken för komplikationer för den andra som lever. Rätt skönt att ta det lugnt. Vi är så klart ledsna att nykomlingen dog, men väldigt glada att det ser bra ut för den som är kvar och läkaren trodde inte att något skulle hända med den. Lycka till ni andra med era tvillinggraviditeter, vi har ett fryst ägg så om vi sätter in det i framtiden kanske det blir levande tvillingar - man vet aldrig !!! :):)

    Så jobbigt att få så många besked och kastas mellan bra och dåliga,nyheter. så ledsamt att ni verkat förlora den ena, men ändå en stor glädje att den andra mår bra! Jag önskar dig en bra graviditet och i vinter får ni träffa er fina bebis!
  • Krissie74

    Åh vad sorgligt, men glädje över att ert andra pyre mår bra. Jag är också sjukskriven till nästa veckas vul i v.10+2. Bra att du tar det lugnt,har du nytt vul inplanterat? Vilken vecka är du nu i? Kram!


    äralltupptaget skrev 2013-06-27 21:50:33 följande:
    har inte skrivit på ett tag..

    Kommer väl inte vara så aktiv i detta forum då det visade veckan efter att vi fått tvilling-beskedet att den ena verkade död. Man såg inget hjärta samt att den var lite mindre.

    Fick en tid veckan efter igen och då var den jätteliten 1,3 cm jämfört med 3-4 cm på den andra så hon sa att den var död, så det blir ett barn för oss om allt går som det ska.

    Just nu är jag sjukskriven iom risken för komplikationer för den andra som lever. Rätt skönt att ta det lugnt.

    Vi är så klart ledsna att nykomlingen dog, men väldigt glada att det ser bra ut för den som är kvar och läkaren trodde inte att något skulle hända med den.

    Lycka till ni andra med era tvillinggraviditeter, vi har ett fryst ägg så om vi sätter in det i framtiden kanske det blir levande tvillingar - man vet aldrig !!! :):)

  • äralltupptaget

    tack allihopa.
    Ja detta har verkligen varit en berg och dalbana och jag har nog inte riktigt hängt med alla gånger själv vilket kanske är bra :)

    Jag är sååå glad att ena verkar vilja stanna och mår bra. Sista VUL-et jag gjorde hos Spec.läkaren så simmade den runt och vinkade så det kändes så bra att se att den lever och rör sig! :)

    Jag är i v 11 nu, 12+0 på månad. Så den värsta tiden är snart över! :):)

  • Krissie74

    Hej, lite nyfiken hur det får för alla i tråden? Igår v. 10+2 var jag på mitt sista vul på kliniken och skönt nog hade den lilla blödningen jag hade i livmodern försvunnit, puh! Det skiljer fortfarande lite i storlek på twinsen,men dom följer sin kurva, ena var 3 cm och den andra närmare 4 cm, hjärtat slog så fint på dem och dom sprattlade med armar och ben så fint på skärmen, kändes overkligt. Skall på hälsosamtal hos mvc idag och inskrivningsmöte v. 12. Så lycklig.

  • Hope2003

    Här rullar veckorna på, är i v.22 nu och känner kidzen röra på sig mer och mer. Igår kväll hade dem Zumba pass när vi skulle lägga oss.

    Som sagt tiden går fort och magen växer. Är större än väninnan som skall ha barn om 3 veckor.
    Har haft problem med yrsel,sammandragningar och känt mig allmänt kass/trött. Blev fullt sjukskriven för 9 dagar sedan. Måste erkänna att det är ganska skönt att släppa jobbet mentalt och bara koncentrera sig på kroppen och hälsan. 

    Fick oxå svar på mina järnvärden som droppat från 83 till 13 så nu blir det tyvärr full dos av järntabletter för mig. Hoppas magen inte lägger av helt! 

    Kul att se att så många finns här inne på tråden jag önskar alla lycka till med sina graviditeter!

     


    hoppet är det sista som överger människan!
  • Annanax

    Jag är nu i v.36+0 med mina två. De väger strax under 3 kilo var och kommer till världen på tisdag. :)

Svar på tråden Gravid med tvillingar via IVF?