• Anonym (på skoj!)

    Möbler/heminredning som är WT

    I den här tråden skriver vi vad vi tycker är WT när det kommer till heminredning och möbler!

    OBS! Ta det lite på skoj och inte blodigaste allvar! Flört

  • Svar på tråden Möbler/heminredning som är WT
  • Nyfiken gul
    sextiotalist skrev 2013-03-30 17:14:49 följande:
    Men ärvda kristallkronor kan ju inte vara WT, ärvda fina saker kan aldrig vara WT.

    Sedan undrar jag vad det är för fel på marmorbord, det hade mina föräldrar när jag växte upp och vad jag minns så var det handgjort (undrar vad det bordet tog vägen förresten)
    jo ärvda kristallkronor kan vara Wt om det är det enda i hela huset som är något av värde. 

    det är själva kombinationen jag är ute efter, ärvd kristallkrona i kombo med en billig skitsoffa i fuskskinn.

    marmorbord kan vara fint om det är gjort på rätt sätt och inte är nån billig massproducerad historia.
    Ett svart marmorbord med kromat underrede köpt på nån billig förortsbutik känns väldigt wt.

    ett välgjort och handgjort marmorbord i dyr italiensk marmor inköpt för 6-7000 kr på en fin exlusiv möbelaffär är helt korrekt.   wt skulle aldrig köpa ett sånt. 
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (l)
    Queenie70 skrev 2013-03-30 16:02:08 följande:



    Google it

    Du orkade inte svara?
  • Severus

    Furukök med vitt 10 x 10 kakel och fejkmarmorbänkskiva
    Väggbroderier med käcka talesätt
    Furubord i köket med en avlång furulampa i allmogestil
    Framsidan på Kylskåpet och frysen full av fotografier, urklipp och bokstavsmagneter

  • Dr Mupp
    Nyfiken gul skrev 2013-03-30 16:59:17 följande:
    Jag har två varianter av hur wt möblerar hemma....

    1: för mig är typisk white trash det som ser dyrt ut men som är äkta plast.

    ett fullt möblerat fint hem  som ser dyrt ut men när man skrapar på ytan  bara är fejk och bluff.

    "äkta matta"  som visar sig vara ett köp från en dörrförsäljare
    Fina tavlor på väggarna som är  köpta på Cellbes för 299 kr i trepack
    Skinnsoffa i skie , inköpt på en möbeloutlet för knappt en tusenlapp , okänt märke  - okänd tillverkare.
    Glasbord/marmorbord/kakelbord i vardagsrummet inköpt på nån utländsk affär i förorten.
    Ärvd kristallkrona från farmor  alternativt en ljuskrona i smide eller vitmålat smide köpt på Ellos. 

    snyggt o prydligt men allt är bara billigt juffs. 

    2:  Wt  kan också vara en familj som lägger  pengar på kläder och teknik så det ser snyggt ut utåt - en fin fasad.  men inte har en enda hel möbel hemma.  

    Tonårsdottern sover fortfarande i en 180 cm juniorsäng  , en skavd billy bokhylla står o dammar i ett hörn, två hyllplan saknas och det är ritat på sidorna. 
    Ingen matta och bara en gammal vanlig vägglampa sitter vid sängen. En splitterny laptop står i sängen.

    en hörnsoffa i gul plysch där stoppningen tittar ut  står i vardagsrummet med ett svart skavt och fult rumsbord. 
    Värsta 50-tummaren hänger på väggen med tillhörande x-box och en gammal vitrindel står på golvet där det förvaras spel och dvd-filmer. 

    en dammig takfläkt snurrar i taket - vilket också är enda belysningen i hela rummet.

    dubbelsängen är två udda enkelsängar som skjutits ihop och en  ärvd byrå med trasiga lådor som inte går att stänga förvarar alla kläder. 
    Spegelvägg sedan förra hyresgästen sitter kvar  och visar en ständigt nerdragen persienn.

    i detta hem är det också utspritt kläder, tidningar och familjens övriga ägodelar.
     
    Nummer två är vårt hem, nästan, ja förutom de tekniska prylarna. Datorerna är 7 resp 13 år gamla. Visserligen finns det ett Xbox. men TV:n som den är kopplad till är en ganska liten sak. Vi har helt enkelt inte de ekonomiska möjligheterna att skaffa nya möbler utan får nöja oss med det vi har.
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Jättekul
    sextiotalist skrev 2013-03-30 17:14:49 följande:
    Men ärvda kristallkronor kan ju inte vara WT, ärvda fina saker kan aldrig vara WT.

    Sedan undrar jag vad det är för fel på marmorbord, det hade mina föräldrar när jag växte upp och vad jag minns så var det handgjort (undrar vad det bordet tog vägen förresten)
    Jag håller med dig. Tror vi har samma uppfattning om WT.
  • Anonym (på skoj!)

    Gud vad roligt att läsa era inlägg! Håller med er om mycket

  • Anonym

    För mig är wt förknippat med allt som är tacky och  "too much" 

    Man har helt enkelt gått över gränsen för vad som är smakfullt.  oavsett om det är nytt eller loppisfynd.

    Ett helt flickrum i rosa, glitter, rysch, pysch , volanger, hello kitty, virkat, spetsar, lullull, fjädrar, prinsess och what ever.   Det är fullbelamrat med prylar och pynt och det finns inte en odekorerad yta nånstans i det rummet.

    i hemmet finns dessutom allsköns tacky inredningsprylar som du kan finna på teknikmagasinet eller i dom här katalogerna från Sparköp oh allt vad dom heter.   Sjungande fiskar, dansande krukväxter, plastblommor som växlar färg med led-ljus, batteridrivna värmeljus, porslinsänglar som sjunger, flera meter av blomstergirlanger i plast, tros-rosor i en vas,  set med matchande gardiner, överkast och kuddfodral i nåt slinkit polyester i nån skrikig färg - givetvis med rysch o volanger och rosetter.

    etc etc. 

Svar på tråden Möbler/heminredning som är WT