• Heavy

    Madagaskar

    Hejsan!   Solig

    Jag och min man står i kö till Sydafrika, Leshoto och Madagaskar. Det är SA som har varit i vårt fokus och det är kring SA som vi har skaffat oss information och är bra pålästa. Nu har vi mer och mer börjat prata om Madagaskar

    Finns det någon där ute som har adopterat från Madagaskar och kan berätta lite om hur ni upplevde processen och hur det var att bo i landet? Kanske finns det andra som också står i kö och vill dela med sig av sina tankar?

    Någon? Glad       

  • Svar på tråden Madagaskar
  • Emeli

    Ett sätt att korta ner väntetiden är att sätta upp er i kö till fler länder. Några länder passar ni kanske inte in på och några kanske ni har svårt att uppfylla kraven till av andra skäl, men sannolikt finns det fler som skulle kunna fungera. Sedan får ni se vilket land som går fortast.

    Så gjorde vi, och vi hamnade inte ens i samma världsdel som vi från början hade tänkt oss, men det blev hur underbart som helst. Ödet ville att vårt skulle finnas i Sydamerika. Hjärta

  • Heavy

    Tack förti tipset Emelie Vi står till Sydafrika, Madagaskar och Leshoto också. Vi tittar med jämna mellanrum på alla länder och andra adptionsföreningar också men återkommer av olika anledingar hela tiden till framför allt Madagaskar och Sydafrika  Vi får se vart vårt öde för oss...

  • Brumelina

    Heavy - ja, vänta är vi bra på😊 Skönt att ni klättrar i kön och hoppas det går fort. Vi längtar efter vårt samtal, måtte det komma snart...... Vi tänker och pratar om det varje dag. 😃

  • Brumelina

    Idag har jag fått hem en bok som jag har beställt. Översättning Engelska-Malagassy. Nu är det bara att börja öva.....

  • önskar2

    Hurra och ett stort grattis till er som fått barnbesked från Madagaskar! !

    Nu håller vi tummarna på fler telefonsamtal!

  • Brumelina

    Härligt, vill också gratta till barnbesked. Vilket fantastiskt besked. Vill önska er lycka till med er förberedelse och er fantastiska resa ni har framför er. Whiiii!

  • Brumelina

    ..........denna väntan...... Såg att På AC Danmarks hemsida att en familj fått barnbesked midsommarveckan. Härligt!!!!! Vill önska er en trevlig sommar!!!!

  • Danskan

    Vi står också i kö till Madagaskar men även till Sydafrika, Lesotho, Etiopien, Nigeria & Sydkorea. Har precis fått medgivande och synliga könummer efter 2 år i kö. Jag vet att vi har lång väntan ännu men tycker det är spännande att följa er andras väg mot barnbesked & dela varandras väntan och glädje Glad

  • vem vet
    Danskan skrev 2013-07-01 11:04:42 följande:
    Vi står också i kö till Madagaskar men även till Sydafrika, Lesotho, Etiopien, Nigeria & Sydkorea. Har precis fått medgivande och synliga könummer efter 2 år i kö. Jag vet att vi har lång väntan ännu men tycker det är spännande att följa er andras väg mot barnbesked & dela varandras väntan och glädje Glad

    Vad roligt att ni kommit så långt! Jag gissar att det blir Nigeria eller Sydkorea som blir aktuellt först för er, men i adoptionsvärlden kan det svänga snabbt! Det kommer att bli bra vilket land det än blir! Lycka till!
  • undranD

    Hej!

    Det rör på sig i köerna! Det har blivit vår tur att skicka ansökan till Madagaskar och jag skulle jättegärna vilja komma i kontakt med andra som väntar på eller har skickat ansökan eller gjort resan till landet. Finns ni därute? 

    Jag hoppas det! Skrattande

  • Liljekonvaljblomman
    undranD skrev 2013-12-04 13:38:20 följande:
    Hej!

    Det rör på sig i köerna! Det har blivit vår tur att skicka ansökan till Madagaskar och jag skulle jättegärna vilja komma i kontakt med andra som väntar på eller har skickat ansökan eller gjort resan till landet. Finns ni därute? 

    Jag hoppas det! Skrattande
    Du kan inboxa mig om du vill =)
  • Kairo

    Hej! Jag hoppas på att väcka lite liv i den här tråden. Vi får äntligen skicka vår ansökan till Madagaskar. Så superroligt att få skicka till det bästa landet, vår favorit. Vi fick beskedet i tisdags men fortfarande har inte landansvarige hört av sig till oss. Jag har mailat honom men inte fått svar därför hoppas jag nu på er. Ikväll ska jag på kalas och träffa alla våra möjliga fotografer, referenser och även en med översättarkontakter. Vore ett ypperligt tillfälle att förbereda dessa på allt. Vi vill t.ex. Fota nästa helg. Så jag undrar: är det till franska man ska översätta allt? Behöver vi fler referenser (nu har vi en familjemedlem och en vän)? Är det något annat som kan vara lämpligt att hitta folk till? Hoppas att landansvarige ringer på måndag så vi får veta mer om bilder mm. Tack!

Svar på tråden Madagaskar