• SmultronSöt

    Posta era ultraljudsbilder, tjej eller kille? :)

    Tjenixen Glad

    Tänkte starta en tråd där man kan posta sina ultraljudsbilder samt berätta om det är en tjej eller kille på bildenTungan ute 

    Jag är otroligt nyfiken på om det är en lite kille eller tjej jag har i magen, men tänker nog inte ta reda på det / fråga om vad det är på nästa ultraljud... Däremot vill jag gärna spåna och amatörmässigt gissa vad det blir och så får vi se om det stämmer när bäsen kommer! Hjärta

    Jag vill naturligtvis ha er hjälp med att förutspå om det är en kille eller tjej som väntas, och i så fall varför ni tror det! Flört

    Kanske finns fler som jag som vill posta sina bilder där man ännu inte vet könet men tycker att det är kul att bara gissa själv och med hjälp av andras bilder och förslag gissa vad det kan vara för någon sort man har i magen. 

    Bilden jag postar är från mitt ultraljud i vecka 12, ska på nytt ultraljud den 27:e (är då i vecka 20) så då lägger jag upp den med så får vi se om någon ny information blivit synlig, haha!  

    Ha det bäst!

    (P.S Min bäse petar redan i näsan... Drömmer)

    vad tror ni...?



     


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-19 19:51
    Då kan jag meddela att på min ultraljudsbild är en liten kille! :)
  • Svar på tråden Posta era ultraljudsbilder, tjej eller kille? :)
  • SmultronSöt
    frida1991 skrev 2015-07-12 23:50:04 följande:
    Åh spännande! Utgår du från någon NUBteori? och din sambo, gick han på känsla eller varför trodde han pojke? :) 
    Jag försöker kolla könsnubb, när den inte är tydlig så kollar jag hur linjerna kring området strax ovanför ryggslut ser ut, och på din bild ser det inte ut som om det finns någon "avstickande linje" Tungan ute Eller hur man ska säga.

    Min sambo lät tvärsäker när han sa; Det där är en kille. Det ser jag på kroppsformen! 
  • SmultronSöt
    Polly 98 skrev 2015-07-13 15:00:53 följande:

    Nån som vågar gissa? V 18+1


    Flicka :) Men du har ingen tidigare bild, från vecka 12-13? Det brukar vara lättare att se på dem :)
  • SmultronSöt
    Pluttan 87 skrev 2015-07-13 18:36:39 följande:

    17+5. Fick ingen klockren bild underifrån så BM sa troligtvis pojke men ha ett flicknamn i bakhuvudet. Vet inte vad jag ska tro. Hon sa ju egentligen inget kön om man ska gå på vad hon sa.
    Blir att vänta till dec. Tyckte mig ana 3-streck men det behöver inte betyda något iaf om man läst lite hör på familjeliv.
    Någon här som kanske vill gissa?


    Jag kan ju bara gissa utifrån huvudets form, utifrån det säger jag flicka! :)
  • Polly 98
    SmultronSöt skrev 2015-07-13 22:49:50 följande:
    Flicka :) Men du har ingen tidigare bild, från vecka 12-13? Det brukar vara lättare att se på dem :)
    Nej, jag har tyvärr inte det ;-/
  • SmultronSöt
    Polly 98 skrev 2015-07-13 23:05:43 följande:
    Nej, jag har tyvärr inte det ;-/
    Vad synd :) Men ut kommer i alla fall en bebis, den saken är klar :)
  • Polly 98
    SmultronSöt skrev 2015-07-14 21:11:01 följande:
    Vad synd :) Men ut kommer i alla fall en bebis, den saken är klar :)
    Ja, som tur är Bm på ul trodde flicka. Vi får se
  • SmultronSöt
    MKE skrev 2015-07-14 07:56:42 följande:
    Här är mitt underverk, vad tror ni? Alla som gissat innan säger tjej.
    Jag tippar nog också på flicka! 
  • aurorasmamma
    frida1991 skrev 2015-07-12 15:01:30 följande:

    Vad tror ni om min? Hälften har sagt att man inte kan se nubben och resten att det ser ut om en tjej. Jag har ingen aning, får reda på könet på onsdag :) Spännande!


    Gissar också på pojke! Va bara min magkänsla som sa de. Vi få se senare idag va de är :)
  • SmultronSöt
    aurorasmamma skrev 2015-07-15 00:36:39 följande:
    Gissar också på pojke! Va bara min magkänsla som sa de. Vi få se senare idag va de är :)
    Åh spännande! Då får du berätta när du vet :)
Svar på tråden Posta era ultraljudsbilder, tjej eller kille? :)