• Anonym (Fialotta)

    Män med Thaibrudar

    Pratade med en vän igår som berättade att hennes manlige bekant skaffat sig en Thaibrud.
    Hon sade att det säger ju allt om honom vilket jag kan hålla med om.
    Mannen i fråga är extremt blyg och lite udda till utseendet och personligheten.

    Vid ett annat tillfälle pratade jag med en arbetskollega som berättade att vars bror var ihop med en Thailändsk tjej. Han berättade att hans bror har haft extremt svårt med relationer men att han är väldigt snäll.
    Kunde inte heller göra annat än att hålla med om att män som skaffar Thailändskor brukar ha det extremt svårt med att skaffa tjejer.

    Kort och gott så undrar jag om det kan vara deras sista desperata försök att få en relation över huvud taget i stället för att leva singel resten av sitt liv? 
    Tycker mig se att många män som väljer Thai är lite udda.
    När jag träffar killar som varit ihop med en Thaibrud så börjar jag genast att analysera honom om varför han valde just det.
    Hur ser ni andra på män som skaffar sig en Thai?  
      

  • Svar på tråden Män med Thaibrudar
  • Anonym (suck)
    Anonym (människosyn) skrev 2013-06-28 22:40:32 följande:
    Att utnyttja en annan människas svaghet är misslyckas.
    Okej  så det är endast handlingen du syftade på, svårt att tolka ibland då vissa verkar anta att män med thailändska fruar är misslyckade som människor redan långt innan de ens träffat sin blivande fru.
  • Anonym (människosyn)
    Anonym (suck) skrev 2013-06-28 22:42:59 följande:
    Okej  så det är endast handlingen du syftade på, svårt att tolka ibland då vissa verkar anta att män med thailändska fruar är misslyckade som människor redan långt innan de ens träffat sin blivande fru.
    Ja, jag har svårt att förlika mig med tanken som ligger bakom deras val att försöka hitta kärleken på detta sätt.
  • Konservativ
    Anonym (människosyn) skrev 2013-06-28 22:40:32 följande:
    Att utnyttja en annan människas svaghet är misslyckas.
    Det var inte det du syftade på och det vet du. Det handlar inte om att importera men enligt din människosyn kanske det är det? Dessa kvinnor kan välja och de har valt någon annan än dig och det är där skon klämmer tillsammans med en god portion  förakt för andra. förakt för svaghet, eftersom det handlar om misslyckade (enligt dig) människor.
  • Anonym (människosyn)
    Konservativ skrev 2013-06-28 23:05:53 följande:
    Det var inte det du syftade på och det vet du. Det handlar inte om att importera men enligt din människosyn kanske det är det? Dessa kvinnor kan välja och de har valt någon annan än dig och det är där skon klämmer tillsammans med en god portion  förakt för andra. förakt för svaghet, eftersom det handlar om misslyckade (enligt dig) människor.

    Nu känns det som du tolkar in mer än det jag skriver. Kan du utveckla ditt resonemang tack? Btw, så är jag kvinna så varför skulle kvinnorna välja mig, fattar inte....
  • Anonym (Man)
    MaryArden skrev 2013-06-28 22:14:32 följande:
    Ska du argumentera emot Smarties inlägg får du argumentera kring det inlägget handlade om, inte något besläktat. 

    Särskilt om du ska komma med anklagelser om att se konspirationer. 
    Det var ett dumt och insinuant inlägg, som många andra i denna tråd. Så jag tänker inte lägga mer tid på det.
  • hallontroll
    hallontroll skrev 2013-06-28 23:09:49 följande:
    boandersson skrev 2013-06-28 21:59:43 följande: För övrigt var det väldigt intressant. Började prata med en intressant man för en tid sedan men så fort jag hörde att hans exfru är från Thailand blev jag direkt avtänd och tyckte han var motbjudande just pga den bilden man har av de män som skaffar sig fruar därifrån gör det för att de vill ha någon som passar upp på dem och som inte klarar av en stark kvinna. .

    Tur för killen att han inte behövde slösa tid på en fördomsfull rasist som du. Dina åsikter säger mer om dig än om mannen och hans ex
  • Konservativ
    Anonym (människosyn) skrev 2013-06-28 23:11:55 följande:

    Nu känns det som du tolkar in mer än det jag skriver. Kan du utveckla ditt resonemang tack? Btw, så är jag kvinna så varför skulle kvinnorna välja mig, fattar inte....
    OK ser nu att jag blandade ihop dig med BoAndersson, ber om ursäkt. Men jag fattar inte att du tror att det handlar om import. Det är inte slavar det handlar om, dessa kvinnor har valt själva. Varför är det så dåligt att män som av olika anledningar blir ratade i Sverige skaffar sig kvinnor någon annan stans ifrån?
    Jag känner ju inte dig men jag har sett och hört det förakt som finns i Sverige samtidigt som man officiellt bekänner sig till allas lika värde bla bla bla...Vilket alltså inte behöver gälla dig.
  • Anonym (människosyn)
    Konservativ skrev 2013-06-28 23:38:52 följande:
    OK ser nu att jag blandade ihop dig med BoAndersson, ber om ursäkt. Men jag fattar inte att du tror att det handlar om import. Det är inte slavar det handlar om, dessa kvinnor har valt själva. Varför är det så dåligt att män som av olika anledningar blir ratade i Sverige skaffar sig kvinnor någon annan stans ifrån? Jag känner ju inte dig men jag har sett och hört det förakt som finns i Sverige samtidigt som man officiellt bekänner sig till allas lika värde bla bla bla...Vilket alltså inte behöver gälla dig.

    Fast vad har de valt mellan? Pest eller kolera? Det är ju knappast något förstaval. Det är just att män som blir ratade väljer att ta hit en kvinna som om hon bara är just en kvinna för att tillfredsställa hans behov av kärlek och familj jag tycker är vidrigt. Han utgår ifrån att hon vill komma och intalar sig själv att hon väljer detta bara för att hon vill. Hon är ju pga omständigheterna i hemlandet tvungen att hitta en försörjning för att kunna leva. Hon tvingas alltså välja en mer långsiktig form av prostitution med samma torsk än att bli ännu värre ansatt och utsatt i Thailand. Visst kan det bli bra och visst kan de bli lyckliga men mannens handlande och agerande tycker jag är skräp. Jag tycker detta kan liknas vid en modern form av slavhandel. - Du får mitt kön och min själ, får jag materiel standard och ett hem i utbyte? Jag älskar dig inte men jag ska göra allt för att behaga dig så du vill ha mig kvar för jag vill inte tillbaka till misären. Jag kanske kommer att tycka om dig men du har köpt mig. Jag vill inte detta men jag har inget val...det kanske blir bra...
  • Anonym (Fialotta)
    Fröken Palen skrev 2013-06-28 22:35:59 följande:
    Jag kommer från en liten ort i Norrland och där finns en kille som är jordens snällaste, ordentlig och duktig men inget kap enligt svenska mått mätt kanske. Han fick barn med sin tjej, thailändska, för ca ett år sen. När jag var där uppe och firade midsommar träffade jag dom och man kunde verkligen se hur lycklig han var.

    Då tänkte jag att det här var hans sätt att få en familj. Att åka till Danmark som en ensamstående 35-årig kvinna kan göra för insemination är ju inget alternativ för dessa män .. lite skevt av mig att tänka så kanske eftersom det ju i värsta fall kan handla om att ngn utnyttjar en person som är i beroendeställning.

    Då blir det ju högst obehagligt men det jag såg den helgen gjorde mig mest glad för hans skull. Hon verkade också må bra skall tilläggas och barnet med.

    Svårt!

    Jag tror säkert de är lyckliga.
    Hon ger honom kärlek och familj. Han ger henne ekonomisk trygghet.
    Till slut växer det fram kärlek och de blir lyckliga.
    Jag är inte avundsjuk på Thailändskor alls utan jag känner empati för dem.
    Mår inte ett dugg dåligt av att de kommer hit och "tar" våra svenska män eftersom de ändå är män som de allra flesta tjejer ändå inte velat ha.
    Kan förstå att dessa "udda" män hyllar Thaibrudarna och får agg mot svenska tjejer.

    De negativa kommentarer jag hört om svenska män med Thaitjejer är från svenska män (som kan få en svensk tjej). 
      
  • Anonym (beror på)

    Är det äldre gamla män som skaffar sig en ung thaitjej tycker jag det är äckligt.. Eller om man åker ner tid enbart i jakt för att hitta någon. 
    Men om det blir som för min bror, han bodde där nere några månader och träffade en thaitjej som nu flyttat hit till sverige, och de är förlovade och är i samma ålder. Han finns hos kronofogden och har problem med spriten, så där tror jag det är äkta från hennes sida då han inte kan ge henne ekonomisk trygghet på så sätt, men kärleken finns där..  

Svar på tråden Män med Thaibrudar