• Anonym (Snart vår tur !!)

    Fördelar med adoption

    Är mitt i en adoptionsprocess vilket är otroligt spännande, fått medgivande och valt land =)

    Ni som adopterat, vad ser ni för fördelar med det om ni tänker på att ni skulle fått ett biologiskt barn. 

    Jag tänker på följande:

    *slipper utsätta min kropp för en graviditet, är ju faktiskt inte helt riskfritt
    *kan träna hela tiden, både innan och efter vi fått vårt barn
    *kan ta ett glas vin med gott samvete när jag vill

     

  • Svar på tråden Fördelar med adoption
  • Anonym (Snart vår tur !!)
    puss skrev 2013-07-10 21:37:51 följande:
    Är det så att dricka vin är en så stark anledning verkligen?
    Verkligen inte men visst kan det vara gott med ett glas till god mat tillsammans med goda vänner, det tycker jag iaf !!!!
  • puss

    Absolut.
    Men jag skulle inte räkna med det som nån fördel som ja, på nåt vis är relevant.
    Men det är ju bra att du är positiv.
    Grattis till barnet fö.

  • Anonym (Snart vår tur !!)
    puss skrev 2013-07-10 21:41:29 följande:
    Absolut.
    Men jag skulle inte räkna med det som nån fördel som ja, på nåt vis är relevant.
    Men det är ju bra att du är positiv.
    Grattis till barnet fö.
    =)
  • Anonym (Mamma mu)

    Är ju både en för- och nackdel att inte få vara gravid. Jag tyckte det var oerhört märkligt och coolt att ha en människa inuti mig, som hickade, sparkade och rörde sig. Jag ville också mot slutet ibland få dö när jag legat oskönt en hel natt och inte kunde vända mig utan hjälp för att jag hade enorm foglossning, och när jag ändå somnat kunde jag bli väckt av en stor spark inifrån ;) För mig jämnade det nog ut sig, och man vet ju aldrig hur just "den" graviditeten blir. Du kan ha missat något underbart, eller fruktansvärt. Att få barn, oavsett metod är förmodligen det mest omvälvande du varit med om sedan du lärde dig prata ;) Det är en unik känsla som bara en förälder (som längtat) kan förstå.

  • Baktakt

    Finns det någon anledning att jämföra? Man blir varken mer, eller bättre förälder, oavsett hur man får sitt barn.

  • Baktakt

    Fast att man kan sitta efter att ha fått sitt barn och inte inleder föräldraskapet med grav sömnbrist är nog klara fördelar, även om de är små

  • Egendomligt

    Jag skulle inte räkna med att kunna träna "hela tiden" efter att man fått barnet... Min erfarenhet är att det är svårt att hinna med att träna när man har små barn (nu har jag förvisso tre barn som är mellan 1 och 3 år, så det är ju skillnad mot ett barn).

  • Egendomligt

    Sömnbrist borde man kunna råka ut för även med adopterade barn, tänker jag, eller sover alla adopterade barn hela nätter?

Svar på tråden Fördelar med adoption