• Forumvärd

    Tävling: Rita ditt sommarminne!

    Nu har du chans att vinna en exklusiv plexiografi med motiv av konstnärinnan Catrine Näsmark från XIKO. Från den omtalade kollektionen skapad för Childhood.


    Allt du behöver göra är att ladda upp en bild på en teckning alternativt konstverk under temat sommarminne som du, eller ditt barn skapat.  Solig


    Tävlingen pågår från och med idag fram till midnatt den 3/9, därefter kommer 3 stycken vinnare att presenteras.


    Första pris är en plexiografi med motivet ”Tio små indianer” som är inspirerat av Childhood pärlarmband till ett värde av 2.330 kronor.


    Andra och tredjepris är plexiografier med samma motiv som är lite mindre till ett värde av 1.030 kronor styck.
     
    Du får lägga upp hur många bilder du vill men lägg gärna varje ny bild i ett eget inlägg. Du behöver inte vara medlem för att tävla utan du som med gästinlägg är självklart lika välkommen. För att vara med och tävla med ett gästkonto – skapa ditt gästinlogg, sen kan du lägga in ditt tävlingsbidrag/bild.


    Glöm inte att motivera varför just du skall vinna en plexiografi. Vinnarna utses av en jury vars beslut inte kan överklagas.


    Lycka till! Solig


     


    Här kan du läsa mer om tävlingen och konstnären:


    www.familjeliv.se/Start/1.2294646?image=0


     



     


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-23 12:16
    Hej hej!
    Vi har fått en del synpunkter gällande tävlingsupplägget. Och som vanligt bedöms inte barnets färdigheter utan vår jury kikar på motiveringen och ursprunget till sommarminnet.
    Vi vill gärna ta del av era synpunkter och förslag och håller just nu på att planera tävlingar inför hösten. Men för att denna tråd inte ska bli en diskussionstråd så inboxa era förslag till mig. Märk brevet med Hösttävlingar.
  • Svar på tråden Tävling: Rita ditt sommarminne!
  • sophiemedPH

    denna teckning/tavla/bild är målad utav mig en härlig försommar dag som jag aldrig kommer glömma, min möhippe dag =)
    jag fick i uppdrag att måla min kärlek till min blivande man, här är resultatet =)

    jag vill gärna vinna för att det är så roligt med konst.
    skulle gärna ha ett verk på min nu väldigt tomma vardagsrums vägg.
    konst är ju tvär det som blir lidande av en småbarnsförälder som gärna lägger slantarna på något annat.


  • Min lycka

    Forumsvärd: Tror du får skriva in i trådstarten att det är papper som ska användas o inte ritprogram på datorn.
    Det är ju lite synd om man missar det. 

  • bubbelmaja

    Här kommer dotterns bidrag :) Hon har målat farfars segelbåt, som vi fått låna flera gånger under sommaren. Hon har många härliga minnen från våra båtutflykter den här sommaren. 

    Vi håller på och planerar om barnens rum här hemma. Det blir nog en ombyggnad så sonen får större, och Noria, som målat teckningen, vill också ha nytt rum. Men man kan inte göra så mycket av 98 kvm :) Men göra om lite i rummet, med nya tavlor, nya färger och nya sängkläder skulle nog få henne att känna att det är nytt också. 


  • Liljan77



    Detta konstverket föreställer hamnen där vi gick o åt glass medan vi tittade på alla stora o små båtarna.
    Vi bekantade oss även med en väldigt närgången fiskmås. Skrattande 

    Att vinna vore kul,då motiven är fantasi o lekfulla som konst ska vara för barn i alla åldrar.
    Childhood gör så ett fantastiskt arbete. O människor som jobbar o stöttar...stort tack.
    Fick själv som liten komma iväg på sommarläger som en organisation ordnade för barn som behövde komma hemifrån av olika anledningar, 2 somrar.
    Minns de veckorna med stor värme.

     
  • Liljan77


    Hm...hellre än bra antar jag, en mamma i de övre 30. Skrattande
    I af...i somras åkte sonen parisehjulet med sin pappa.
    Han tyckte det var kanonkul,medan jag stod med hjärtat i halsgropen.
    Är själv väldigt höjdrädd. 

    Motiveringen är att jag länge velat ha något fint, förutom sonens konst, på väggarna.
    Med vackra ting, döljes hemska här omkring.
     
  • Liljan77


    Hm...igen. Ingen poängsättning hoppas jag o det goda skratten bjuder jag på. Solig
    Invigning utav nya grillen.
    Min gamla grill fick fötter någon gång under våren.
    Med varsin bok,satt jag o sonen o hade det gott i solstolarna medan sonens pappa var snäll o körde o köpte en ny grill till mig/ oss. O som tack bjöds han på middag....som grillmästaren så gärna själv lagade.Skrattande

    Sonen vill vinna tavlan för det finns en tom plats på väggen bredvid hans säng.
    Väggarna är fula även i hans rum,även om de är fulla av hans konstverk.
    Så en fin tavla..till...skulle bara vara så välkommet o uppskattat.
     
Svar på tråden Tävling: Rita ditt sommarminne!