• 2barnsmammaMaria

    Någon förälder i Halmstad?

    Är hemma med en 13,5 månaders liten buskille och en dotter på 1,5 månad:) hade varit kul tt träffa lite andra barn och mammor!

  • Svar på tråden Någon förälder i Halmstad?
  • 2barnsmammaMaria

    Ne jag med, dom som går där känns väldigt tajta och jag kände att vi var mest i vägen:p jaha, hur kom det sig att du flyttade hit:)

  • Perpen

    Jag flyttade hit för att plugga på högskolan. Har en syster några mil härifrån så jag valde att gå skola här så kunde jag bo hos hennes familj och pendla medan jag väntade på att få eget boende. Fast jag hade inte eget boende särskilt länge för jag träffade min nuvarande sambo så vi flyttade ihop ganska snabbt. :)

  • Perpen

    Nej jag har bara facebook och twitter. Fast twitter räknas knappt för jag är aldrig inloggad där längre. Sj då? :)

  • Perpen

    Haha okej där ser man. :) 
    Vad har du för dig "förutom" barn då? Haha Alltså förlåt, frågan låter ju jättedum men jag vet inte hur man säger.  Jag pluggade ju innan jag fick min dotter och ska göra färdigt studierna till våren medan min sambo är pappaledig tills vi får dagisplats. Sen blir det förhoppningsvis någon sorts informatör av mig. :) På tal om dagis, vilket dagis har du/ni? 

  • 2barnsmammaMaria

    Haha! Jag blev fastanställd inom städ på Halmstad kommun innan sonen kom. Jobbat med utvecklingsstörda innan men pga anställningstopp så fick jag fast på städet iaf! Har ju inte hunnit tillbaka till jobbet sen dottern kom det skiljer nästan exakt 1 år på barnen:) har inte han på dagis än men har ansökt på kammerslyckan uppe i snöstorp. Var meningen att han skulle va hemma till iaf våren nästa år men min dotter är skadad så blir mkt sjukhusbesök och sjukgymnastik så bättre han får va ngn timme på dagis då:) vilket dagis funderar ni på:)

  • Perpen
    2barnsmammaMaria skrev 2013-08-22 20:06:09 följande:
    Haha! Jag blev fastanställd inom städ på Halmstad kommun innan sonen kom. Jobbat med utvecklingsstörda innan men pga anställningstopp så fick jag fast på städet iaf! Har ju inte hunnit tillbaka till jobbet sen dottern kom det skiljer nästan exakt 1 år på barnen:) har inte han på dagis än men har ansökt på kammerslyckan uppe i snöstorp. Var meningen att han skulle va hemma till iaf våren nästa år men min dotter är skadad så blir mkt sjukhusbesök och sjukgymnastik så bättre han får va ngn timme på dagis då:) vilket dagis funderar ni på:)
    Aha där ser man. Men skönt att ha fast jobb, jag hoppas innerligt att jag lyckas få det också ganska snabbt. :) Jag har av någon underlig anledning blivit förtjust i dagiset vid Frennarp, men eftersom vi var tvungna att välja ett inom Vallås-området så fick det bli Rännebackens förskola. Är en bit hemifrån oss men det verkar mysigt där. :) 
    leiasmamma skrev 2013-08-22 20:10:00 följande:
    Hej! Jag har en 2- åring o andra barnet kommer i årsskiftet :)
    Hejsan. Grattis till bebisen! :) Jag blir så sugen på att skaffa en till också. Min syster fick sin tvåa idag. En ganska dramatisk förlossning som ägde rum i bilen på en motorvägsavfart i Kvibille för de hann inte fram till BB här i Halmstad. Men men, jag får nog ha tålamod och vänta lite så jag hinner klart med skolan och hinner sommarjobba i alla fall. :) Vart bor du? 
     
Svar på tråden Någon förälder i Halmstad?