• Anonym (Söndertrasad)

    Hur kommer man vidare efter otrohet?

    Av en slump kom jag på att min man varit otrogen för några dagar sedan. Konfronterade honom och fick det bekräftat. 

    Hela min värld rasade. 19 år tillsammans och x antal barn, han är den sista på denna jord som någon ens skulle tro skulle kunna göra en sådan här sak. 

    Rädd för svaren på mina frågor, ångesten bara dryper över mig, jag kan inte sova, inte äta, inte tänka, bara gråta. 

    Han bedyrar att det är mig han älskar, hur han ångrar sig, att han inte vill att jag ska lämna honom, han låter mig ställa frågor utan att ens fundera över hur eller vad han ska svara utan svarar på allt jag vill veta. 

    Jag har talat om hur sviken jag är, hur dåligt jag mår och att jag har börjat kolla på lägenhet. Han bara håller om mig och ber mig stanna. Hur ska jag kunna gå vidare efter en sån här sak?!

    Jag har frågat gång på gång hur jag någonsin ska kunna lita på honom igen, hur vet jag att det inte kommer hända igen och han säger att jag måste lära mig lita på honom igen.... men hur då........hur ska man kunna lära sig att lita på någon som har gjort en så illa?

    Hur går man vidare efter otrohet? Nu har jag lovat att ge honom 6 månader, känner jag fortfarande som jag gör idag så går vi skilda vägar. Det värsta är att han pratar redan om hösten och till nästa jul medans jag inte ens kan tänka på morgondagen. 

    Han visar sin ånger, han kramar mig och håller om mig, säger att han älskar mig och vill leva med mig. 

    Jag känner mig så jävla blåst, så idiotisk och korkad. Här har jag snackat om att jag vill att vi ska köpa nya ringar och så då mina är jättestora efter en massiv viktnedgång men de ligger i min låda och där kommer de få ligga. De känns som ett hån, han vill att jag ska minska ringarna och ha dem på mig för hans skull. FÖR HANS SKULL, herregud vilket hån det känns som. Jag går sönder..............

    Hur går man vidare efter en sån här sak? Hur har ni kommit vidare? Hur har ni fått förtroende för en partner igen?

  • Svar på tråden Hur kommer man vidare efter otrohet?
  • Anonym (Varit med om sam)

    Du kan gå vidare OM du vill och älskar honom.
    Tiden läker alla sår faktiskt.
    Och fundera varför han varit otrogen.
    Man söker det man saknar...
    Ibland fungerar förhållande BÄTTRE efter att otrohet uppdagats då man har en möjlighet att rätta till det som varit fel och inte tagit tag i tidigare.

  • Anonym (Söndertrasad)
    Anonym (Varit med om sam) skrev 2014-01-27 08:32:13 följande:
    Du kan gå vidare OM du vill och älskar honom.
    Tiden läker alla sår faktiskt.
    Och fundera varför han varit otrogen.
    Man söker det man saknar...
    Ibland fungerar förhållande BÄTTRE efter att otrohet uppdagats då man har en möjlighet att rätta till det som varit fel och inte tagit tag i tidigare.
    Han säger att han ville ha uppmärksamhet....... Det är 1 år sedan otroheten skedde men det var först för några dagar sedan som jag upptäckte det. Jag har frågat mig om och om igen HUR jag kunnat missa det och det enda jag vet är att under tiden han var otrogen var den tiden då jag mådde fruktansvärt psykiskt dåligt av att det helt enkelt blivit för mycket runt omkring mig/oss. Den tiden när jag behövde honom som mest då sökte han uppmärksamhet på annat håll..............
  • Anonym (lisaisa)
    Anonym (Varit med om sam) skrev 2014-01-27 08:32:13 följande:
    Du kan gå vidare OM du vill och älskar honom.
    Tiden läker alla sår faktiskt.
    Och fundera varför han varit otrogen.
    Man söker det man saknar...
    Ibland fungerar förhållande BÄTTRE efter att otrohet uppdagats då man har en möjlighet att rätta till det som varit fel och inte tagit tag i tidigare.
    Tiden läker inte alls alla sår. Jag har varit med om traumatiska händelser för 25 år sedan och jag får dagligen ångest pga det. Däremot måste man försöka lära sig leva med dem. Försöka leva så ångesten inte tar över ens liv.

    TS gör rätt i att dumpa sin man. Hon borde inte ens ge honom 6 månader. TS kommer alsrig att kunna lita på personen igen. Otrohet är den största typen av förräderi. Klarar man av att förlåta och gå vidare så har man aldrig älskat den andre. 
  • Philippa

    Otrohet är så allvarligt snedsteg att jag hade aldrig kunnat förlåta det, oavsett hur många barn vi skulle ha tillsammans.....

  • Anonym (Varit med om sam)
    Anonym (lisaisa) skrev 2014-01-27 08:52:04 följande:
    TS kommer alsrig att kunna lita på personen igen.
    Vi har helt enkelt olika erfarenheter kring detta.
  • Fool
    Anonym (Varit med om sam) skrev 2014-01-27 08:32:13 följande:
    .....
    Och fundera varför han varit otrogen.
    Man söker det man saknar...
    .......
    Kan du utveckla lite ?
  • Anonym (Varit med om sam)
    Anonym (Varit med om sam) skrev 2014-01-27 08:32:13 följande:
    Och fundera varför han varit otrogen.
    Man söker det man saknar...
    Fool skrev 2014-01-27 09:45:39 följande:
    Kan du utveckla lite ?

    Man är mottaglig för det man saknar i sin relation som tex avsaknad av sex eller uppmärksamhet som är en vanlig anledning för otrohet.
  • Anonym (Söndertrasad)
    Anonym (lisaisa) skrev 2014-01-27 08:52:04 följande:
    Tiden läker inte alls alla sår. Jag har varit med om traumatiska händelser för 25 år sedan och jag får dagligen ångest pga det. Däremot måste man försöka lära sig leva med dem. Försöka leva så ångesten inte tar över ens liv.

    TS gör rätt i att dumpa sin man. Hon borde inte ens ge honom 6 månader. TS kommer alsrig att kunna lita på personen igen. Otrohet är den största typen av förräderi. Klarar man av att förlåta och gå vidare så har man aldrig älskat den andre. 
    Egentligen känner jag att han inte är värd 6 månader men samtidigt så älskar jag honom över allt annat, han är mitt allt, min värld och min enda trygghet och det är därför som jag gick med på 6 månader men detta håller på och äter upp mig inifrån  

    Jag ser och märker på honom att han har förstått hur jävla illa han har gjort mig, hur rädd han är att jag ska lämna honom. OM jag stannar kvar kommer jag kunna leva med denna vetskap?........Om jag lämnar honom tänk om jag begår mitt livs värsta misstag då.........men hur ska man veta vad som är rätt beslut att ta.........
  • Anders 386

    Jag tror inte tiden läker alla sår, eller iaf blir det kvar ett ärr.

    Men ganska avgörande för mig om min partner var otrogen är om det var en "engångsgrej" för att få sexuell bekräftelse, eller om det var nåt slags kärleksförhållande.
    Jag hoppas att jag själv skulle kunna förlåta en tillfällig otrohet - men jag vet inte förren jag hamnar där...
    (Jag är iofs inte hundra på att min partner aldrig varit otrogen, det är så många som är otrogna så man kan aldrig vara säker på nån människa öht)
    Men huvudprincipen bör alltid vara att försöka se framåt. Lever jag i ett förhållande som jag trivs i är det nog också värt att kämpa för...

  • Anonym (lisaisa)
    Anonym (Söndertrasad) skrev 2014-01-27 10:43:44 följande:
    Egentligen känner jag att han inte är värd 6 månader men samtidigt så älskar jag honom över allt annat, han är mitt allt, min värld och min enda trygghet och det är därför som jag gick med på 6 månader men detta håller på och äter upp mig inifrån  

    Jag ser och märker på honom att han har förstått hur jävla illa han har gjort mig, hur rädd han är att jag ska lämna honom. OM jag stannar kvar kommer jag kunna leva med denna vetskap?........Om jag lämnar honom tänk om jag begår mitt livs värsta misstag då.........men hur ska man veta vad som är rätt beslut att ta.........
    Om du stannar kvar så ger du honom bara friheten att vänstra mot dig när han känner för det. Med stor sannolikhet kommer han även att fortsätta vänsterprassla. Har han en gång gjort det så finns inget som säger att han inte gör det igen som sagt.

    Dessutom så vänstrar inte män pga att det saknas sex i förhållandet som någon skrev, utan män vänstrar för de är kåta och de ser inte sex och kärlek som något som hör ihop. De skiljer på det. Få en man chansen att knulla så tar de oftast det. Vissa kan kanske behärska sig, men de är ett fåtal och det är när de har starka känslor för sin partner. Skilj dock på riktiga känslor och det de säger. De säger det kvinnan vill höra oftast.

    Din man har genom sin otrohet upplöst ert äktenskap. Han har förrått er båda. Jag skulle inte ödsla en minut till på en sådan man. Snarare lägga energin på att hitta en bra advokat.
Svar på tråden Hur kommer man vidare efter otrohet?