• Bebisdrömmaren1

    Hjälp mig att läsa av testet

    Vågar jag sväva på moln än?
    Senaste gångerna har jag fått plus från testlagret när dom torkat. Men dessa korten är tagna runt 10 min efter att jag kissade på stickan.
    Är rädd att det är vanligt att få ett "plus" från testlagrets fastän man inte är gravid? Borde jag prova andra stickor innan jag kan börjar ropa hej, och i sånna fall vilka?



  • Svar på tråden Hjälp mig att läsa av testet
  • LillaJag06

    Testet är tydligt positivt :)

    Du kanske bara hade ÄL lite senare och därför är strecket lite svagare men du är gravid!!!!

  • Bebisdrömmaren1

    Oj! vad spännande! Jag och min sambo haft sån extrem längtan efter bebis många år nu men började försöka för ett halvår sen,  Men när jag gjorde detta testet imorse kändes det ändå inte riktigt som att jag ville tro på det. är så rädd att man överraskar sambon och sen är det bara ett "spök" streck. Hur länge borde man vänta med at berätta?

  • Sweeetie

    Men spring till apoteket, köp clearblue digital. Det står gravid då :) För mig kändes det också mer på riktigt då!

  • Baktakt

    Grattis! Med CB räcker det att hålla sig 4h om man är på BIM-dagen. Spring och berätta för kärleken nu

  • LillaJag06
    Bebisdrömmaren1 skrev 2014-03-26 10:23:24 följande:

    Oj! vad spännande! Jag och min sambo haft sån extrem längtan efter bebis många år nu men började försöka för ett halvår sen,  Men när jag gjorde detta testet imorse kändes det ändå inte riktigt som att jag ville tro på det. är så rädd att man överraskar sambon och sen är det bara ett "spök" streck. Hur länge borde man vänta med at berätta?


    Vi berättade direkt för allihopa. Alltså vänner och familj. Så alla som är viktiga för oss fick veta direkt. Om något skulle hända hade det varit skönt med stöd och förståelse.

    Vi är tajta allihopa så det var självklart för oss.

    Ni känner era familjer bäst :)

    Skulle däremot inte skylta med det på Facebook.
  • Bebisdrömmaren1

    LillaJag06 skrev 2014-03-26 10:48:43 följande:
    Vi berättade direkt för allihopa. Alltså vänner och familj. Så alla som är viktiga för oss fick veta direkt. Om något skulle hända hade det varit skönt med stöd och förståelse.
    Vi är tajta allihopa så det var självklart för oss.
    Ni känner era familjer bäst :)
    Skulle däremot inte skylta med det på Facebook.
    Oj det vet jag inte om jag hade vågat, då hade telefonen ringt konstant :P
    Men ändå skönt med stöd.
    Men jag tänkte mer på sambon, när man ska berätta för honom. Jag tror att jag kommer att ta ett clearblue digital imorgon bitti (om jag klarar att hålla mig tills dess) sen ska jag klura ut ett sätt att överraska på :)
  • Bebisdrömmaren1
    Baktakt skrev 2014-03-26 10:45:38 följande:
    Grattis! Med CB räcker det att hålla sig 4h om man är på BIM-dagen. Spring och berätta för kärleken nu
    Oj, såg era svar nu, jag ska hålla mig i 4 timmar och se vad svaret visar, han jobbar ändå nu så jag tar testet och försöker lugna ner mina nerver lite innan han kommer hem :D
    Jisses, känns som att man inte vaknat riktigt än, måtte det va på riktigt! ;D
  • Nathalie1992
    Bebisdrömmaren1 skrev 2014-03-26 11:23:48 följande:
    Oj, såg era svar nu, jag ska hålla mig i 4 timmar och se vad svaret visar, han jobbar ändå nu så jag tar testet och försöker lugna ner mina nerver lite innan han kommer hem :D
    Jisses, känns som att man inte vaknat riktigt än, måtte det va på riktigt! ;D
    Åh vad spännande! :) Minns känslan när jag plussade, jag köpte först ett 'vanligt' test men fick lov att köpa ett CB digital för att verkligen kunna förstå och för att vara på den säkra sidan. Det kändes mer verkligt när man såg 'gravid 1-2' :)
  • Limalie

    Grattis TS Absolut vågar du ta digitalt nu, jag hade betydligt svagare streck än så och fick gravid på det.

  • Limalie

    Härligt, då har du passerat bim väll? Eftersom du fick 2-3 Grattis igen och lycka till!

  • Bebisdrömmaren1
    Limalie skrev 2014-03-26 13:57:48 följande:
    Härligt, då har du passerat bim väll? Eftersom du fick 2-3 Grattis igen och lycka till!
    Min kropp har varit jättekonstig dom 2 senaste menstruationerna så jag har inte hållit reda på bim alls. Är helt nybörjare på detta, men det betyder att jag hade bim för 1 vecka sen ungefär eller?
  • Limalie
    Bebisdrömmaren1 skrev 2014-03-26 14:11:06 följande:
    Min kropp har varit jättekonstig dom 2 senaste menstruationerna så jag har inte hållit reda på bim alls. Är helt nybörjare på detta, men det betyder att jag hade bim för 1 vecka sen ungefär eller?
    Kommer inte riktigt ihåg hur man räknar, står i instruktionerna. Så du är i kanske v 6 nu
  • Bebisdrömmaren1
    Limalie skrev 2014-03-26 14:12:30 följande:
    Kommer inte riktigt ihåg hur man räknar, står i instruktionerna. Så du är i kanske v 6 nu
    Jag hittade en rolig sida där jag räknade från min första dag på senaste mensen, så stämmer den är jag i vecka 6+1. Inte många veckor, så man får hoppas att det håller i sig :)
    Så himla glad just nu så man vet inte vad man ska börja söka om, vill ju läsa om ALLT! Haha, tur att man råkade vara ledig just dessa dagarna. Annars hade man ju sett hög ut av alla tankar och småflinande för sig själv i butiken :P
  • Limalie
    Bebisdrömmaren1 skrev 2014-03-26 14:20:58 följande:
    Jag hittade en rolig sida där jag räknade från min första dag på senaste mensen, så stämmer den är jag i vecka 6+1. Inte många veckor, så man får hoppas att det håller i sig :)
    Så himla glad just nu så man vet inte vad man ska börja söka om, vill ju läsa om ALLT! Haha, tur att man råkade vara ledig just dessa dagarna. Annars hade man ju sett hög ut av alla tankar och småflinande för sig själv i butiken :P
    v 7 då redan, en bit på vägen iallafall. Det skönaste är ju att komma förbi de första 12 veckorna, sen kan man slappna av lite mer. Så var det för mig iallafall.
Svar på tråden Hjälp mig att läsa av testet