• Redaktör

    Fota ditt barnrum - få rabattkod och tävla om fin bok

    I inredningstidningar och bloggar vimlar det av bilder på charmiga, stylade eller trendiga barnrum. I verkligheten möter de flesta av oss nog ganska röriga och kaosiga barnrum. Men det finns hjälp att få! I nya boken "Bebisboken: från retropyssel till bebisfest" av Ulrika Hjort får du enkla och handfasta tips på hur du kan skapa en mysig bebisvrå och ett fint barnrum - ofta med saker du redan har hemma.

    Nu vill vi att du laddar upp en bild på ett barnrum, dina egna barns eller ett barn du känner, och berättar varför du behöver vinna boken. Kanske saknar rummet myskänsla och du behöver hjälp eller så har du redan ett fint rum men vill ha nya tips på roligt inredningspyssel. Du får ladda upp flera bilder, men kan bara vinna en bok.
    Tre personer vinner varsitt exemplar av boken. Tävlingen pågår till och med den 10 juni och vinnarna meddelas här i tråden.

    Dessutom bjuder vi alla Familjelivs besökare på 15 % rabatt om ni vill köpa boken!Ange kod vår2014 och gör köpet via den här länken:  http://www.idusforlag.se/bebisboken
    (giltig till och med augusti 2014 och endast här)



    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-03 13:32
    Vill du få inspiration direkt till barnrummet? Har du funderingar på när det är lämpligt att flytta barnet till eget rum? Då ska du läsa våra nya artiklar om ämnet - du hittar dem här:
    www.familjeliv.se/Foralder/1.3206466
  • Svar på tråden Fota ditt barnrum - få rabattkod och tävla om fin bok
  • tessum

    Valde att visa några bilder från äldsta flickans rum (11 år) , helt ok men hade behövt lite mer personlighet men så är de i alla våra rum Solig

    Vi vill gärna vinna en bok för att vi snart ska flytta och barnen kommer att behöva dela rum så det kommer att bli en utmaning att få till det snyggt och praktiskt






  • Bea79

    Vinner gärna boken för att få inspiration till kommande barnrum då dessa saker finns kvar efter min son som numera är 8 år. Vill få bort lite Ikea, då nästan varenda grej kommer från Ikea.


  • Melisabeth

    För snart 1 år sedan flyttade vi in i en trea på 3 våning. Efter att ha bott på olika orter i nästan 1 år pga jobb så var vi strålande glada att äntligen få bo tillsammans igen!

    Föga visste vi då, att vi skulle stå här, ett år senare med en bebis. En bebis som inte velat komma på 5 år - så hur kunde vi ana att vi skulle behöva mer än en trerummare

    Men nu är hon här, det vackraste vi vet! Och vi kliar oss i huvudet och undrar - vad gör vi nu? Att flytta kostar, och det har vi inte råd med, på ett bra tag. Lyckligtvis har vi en klädkammare i lägenheten som när vi flyttade in såg ut såhär:



    ca 2*1,5 meter

    Den har nu påbörjat sin resa mot ett barnrum för lillasyster. Än är hon liten, och behöver inte så mycket, så rummet är idag babyrum, klädkammare och förvaring för maken utrymmeskrävande hobby. Men tiden går fort, och liten blir snart stor. Storasyster är 7 år, och vi känner att hon behöver få ha sitt space, utan små pillriga bebisfingrar

    Vi har börjat: Vi har satt in en dörr med ruta mot hallen, och snott glasdörrarna till vår gamla billybokhylla - för att skapa en öppning till vänster, mot sovrummet. Dels för ljus, dels för luftgenomströmningen då rummet saknar fönster.
    En fond har kommit upp, och säng och en byrå kommit in. Klart man får plats med en liten person i ett litet rum, men hur gör man det snyggt?. Allt utrymme som finns måste ju utnyttjas maximalt. Hur kombinerar man bäst funktion och estestik?! Vi behöver all hjälp vi kan få på vägen för att omvandla denna tidigare lilla skrubb till en mycket charmigare lite skrubb för vår lilla stjärna

    En liten bit av det som är påbörjat, ej klart, och tyvärr just bara en LITEN bit

  • Redaktör

    Spännande att se alla bidrag!
    Tävlingen pågår dagen ut och imorgon berättar vi vilka som vinner boken.

    Glada hälsningar
    Redaktionen

  • Lia och bäbisen

    Lägger in några bilder på min yngsta dotter Millies rum. Är supernöjd med rummet och älskar det verkligen, men lilla tjejen på bilden har nu blivit 4 år och ska bli storasyster om 8 veckor.

    Nytt barn = nytt rum! Så nu ska rummet göras om för att bli personligt för nästa liten som kommer, det är tömt på saker men längre har vi inte kommit. Behöver inspiration, pronto! :)

    Supersugen på boken! *håller tummarna*

    /Linda





  • Melisabeth
    Lia och bäbisen skrev 2014-06-10 13:37:47 följande:
    Lägger in några bilder på min yngsta dotter Millies rum. Är supernöjd med rummet och älskar det verkligen, men lilla tjejen på bilden har nu blivit 4 år och ska bli storasyster om 8 veckor.

    Nytt barn = nytt rum! Så nu ska rummet göras om för att bli personligt för nästa liten som kommer, det är tömt på saker men längre har vi inte kommit. Behöver inspiration, pronto! :)

    Supersugen på boken! *håller tummarna*

    /Linda

     


     


     


     


    Gud - JAG vill ha det rummet ju
  • Lia och bäbisen
    Melisabeth skrev 2014-06-10 21:35:45 följande:
    Gud - JAG vill ha det rummet ju smile2.gif
    Tack så mycket! Ja, jag med egentligen, men vill göra om också till nytillskottet :) Därför det blir så svårt nu att komma på nåt nytt, bra :)
  • Redaktör

    Hej!

    Tack för alla bidrag, det var inte lätt för juryn att välja tre vinnare! Men här kommer de:
    Stort grattis till Le Clerc, Melisabeth, Lia och bäbisen!

    Inboxa mig era adresser så kommer boken på posten. Jag behöver ha era adresser inom en vecka.

    Till er andra så påminner jag om den fina rabatten på 15% som ni kan använda om ni köper boken!

    Glada hälsningar
    Redaktionen

  • LillaPinnen
    Melisabeth skrev 2014-06-10 11:44:22 följande:
    För snart 1 år sedan flyttade vi in i en trea på 3 våning. Efter att ha bott på olika orter i nästan 1 år pga jobb så var vi strålande glada att äntligen få bo tillsammans igen!

    Föga visste vi då, att vi skulle stå här, ett år senare med en bebis. En bebis som inte velat komma på 5 år - så hur kunde vi ana att vi skulle behöva mer än en trerummare smile1.gif

    Men nu är hon här, det vackraste vi vet! Och vi kliar oss i huvudet och undrar - vad gör vi nu? Att flytta kostar, och det har vi inte råd med, på ett bra tag. Lyckligtvis har vi en klädkammare i lägenheten som när vi flyttade in såg ut såhär:

     


    ca 2*1,5 meter

    Den har nu påbörjat sin resa mot ett barnrum för lillasyster. Än är hon liten, och behöver inte så mycket, så rummet är idag babyrum, klädkammare och förvaring för maken utrymmeskrävande hobby. Men tiden går fort, och liten blir snart stor. Storasyster är 7 år, och vi känner att hon behöver få ha sitt space, utan små pillriga bebisfingrar smile1.gif

    Vi har börjat: Vi har satt in en dörr med ruta mot hallen, och snott glasdörrarna till vår gamla billybokhylla - för att skapa en öppning till vänster, mot sovrummet. Dels för ljus, dels för luftgenomströmningen då rummet saknar fönster.
    En fond har kommit upp, och säng och en byrå kommit in. Klart man får plats med en liten person i ett litet rum, men hur gör man det snyggt?. Allt utrymme som finns måste ju utnyttjas maximalt. Hur kombinerar man bäst funktion och estestik?! Vi behöver all hjälp vi kan få på vägen för att omvandla denna tidigare lilla skrubb till en mycket charmigare lite skrubb för vår lilla stjärna smile1.gif

    En liten bit av det som är påbörjat, ej klart, och tyvärr just bara en LITEN bit smile1.gif

     


    Ni låter väl inte en bebis sova och vistas allt förmånga timmar i ett rum utan fönster och god ventilation?
  • Melisabeth
    LillaPinnen skrev 2014-06-16 21:19:32 följande:
    Ni låter väl inte en bebis sova och vistas allt förmånga timmar i ett rum utan fönster och god ventilation?
    Absolut inte
    Vi har dörr på en vägg och dubbeldörr på andra väggen, som alltid står öppna - och det blir genomdraget mellan fönster. Så ingen fara, men tack för omtanken
  • larssonkaa

    Jag skulle älska den boken!

    Vi väntar vår bebis vilken dag som helst. Då alla rummen egentligen är upptagna blev vi tvungna att improvisera lite. Jag är långt ifrån färdig (eller nöjd för den delen), men såhär ser det ut för tillfället där vår bebis ska bo.

    Vi är ganska nyinflyttade och jag har lovat jäntan, som snart fyller 11, att nästa projekt ska bli hennes rum. Boken skulle komma väl till pass! :)

Svar på tråden Fota ditt barnrum - få rabattkod och tävla om fin bok