• mullemeck

    Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårt tredje barn. Är bara i vecka 5. Men joho så kul med ett syskon till!!

    Storasyskonen är snart 4 och 2 och de kommer att vara lite dryga 4.5 och 2.5 när bebisen kommer. Beräknat 8/2 2015. Fler som väntar tredje???

  • Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!
  • Waimea
    MariaW01 skrev 2014-07-28 02:04:13 följande:

    6 veckor kvar till RUL. Känns som en evighet, fick inte tid förrän jag är i vecka 21!! Har lust att ringa och fråga om en tidigare tid. Vilken vecka kommer ni vara när ni ska dit?


    Jag har mitt Rul om exakt tre veckor, är då i v 19+4. Känns lite sent, men det blir säkert bra..
  • Ellen Dellen

    Gjorde kub-test idag och fick 1/20000!! Det bästa man kan få så det känns ju skönt:) den lill* var så söt och aktiv!

  • Loncelot
    Emms1984 skrev 2014-07-28 15:11:06 följande:

    Håller faktiskt med dig :)


    Tror faktiskt mycket av mitt illamående hör med värmen att göra, tror att skulle det vara svalare så skulle man kunna tackla det annorlunda.
  • Laura79

    Ellen Dellen - härligt att allt såg bra ut!

    Håller helt med er om att värmen gör sitt för illamåendet. Mår sjukt illa och känner mig halvdöd mest hela tiden.

  • Loncelot

    Jag har illamående, dör av värmen, är förskyld, täppt näsa som gör mig stressad, gallsten som gör att allt jag äter sätter sig i mellangärdet och gör så jag får diarré och inte nog med det så har jag nackspärr som går ut i hela min vänstra axel..... Plus 2 gnälliga barn då jag inte kan gå ut i värmen och vi har semester medans mannen jobbar....

    Kan livet bli mer underbart?

  • Carolina01

    Ja man vill inte klaga på värmen men nu står det mig faktiskt upp i halsen! Mår skit och Hr ont i huvudet konstant pga värmen, ungarna och mannen blir griniga osså... Inte så skoj just nu! Börjar undra hur lillen där inne mår av värmen när man själv känner sig så risig... Lite svalka och regn vore nått just nu!

  • Loncelot
    Carolina01 skrev 2014-07-28 21:52:49 följande:

    Ja man vill inte klaga på värmen men nu står det mig faktiskt upp i halsen! Mår skit och Hr ont i huvudet konstant pga värmen, ungarna och mannen blir griniga osså... Inte så skoj just nu! Börjar undra hur lillen där inne mår av värmen när man själv känner sig så risig... Lite svalka och regn vore nått just nu!


    Jag stod o klappa händerna o nästan hoppade av glädje av stormen igår det var helt jävla underbart!! Respekt till dom som drabbats, men för mitt psyke och fysik så var det underbart!
  • MariaW01
    Waimea skrev 2014-07-28 17:39:27 följande:
    Jag har mitt Rul om exakt tre veckor, är då i v 19+4. Känns lite sent, men det blir säkert bra..
    Härligt att bara ha 3 veckor kvar, mitt är i början på september nu. Jag ändrade min tid och kommer ha det vecka 19+3, så lite bättre iaf
  • mullemeck

    Jag har hoppats varje dag i flera veckor att det skall komma regn eller lite blåst men det KOMMER INGENTING! Bor mitt mellan Lund och Malmö. Varje dag står det på vädret att det kanske skall komma någon skur, men icke. Imorgon skall det komma säger de. Hoppas, hoppas! Tror att mitt illamående kommer ge med sig när den här tryckande värmen släpper. Är trött på 30 garder nu :)

  • Ellen Dellen

    Var bor alla förresten? Hade ju varit kul att ha nån att kanske ta en promenix/fika när bebisarna är ute! Alla mina kompisar har slutat skaffa barn så denna gången blir det att vara mammaledig själv!

    Jag bor i Malmö. Ser att mullemeck bor i närheten. Kul!

Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!