• Gull Mamman

    Dåligt vin :(

    Hej alla :)

    Köpte ett bag in box vin från bolaget.
    Men nu när jag hällt upp det är det grumligt och smakar inte som det brukar.
    Tog ju inget kvitto :/ går det att lämna tillbaka ändå ? Eller kan man drick det iaf ? 

  • Svar på tråden Dåligt vin :(
  • LängtansBlåaBlomma
    Gull Mamman skrev 2014-07-18 22:51:35 följande:

    Hej alla :)

    Köpte ett bag in box vin från bolaget.

    Men nu när jag hällt upp det är det grumligt och smakar inte som det brukar.

    Tog ju inget kvitto :/ går det att lämna tillbaka ändå ? Eller kan man drick det iaf ? 


    Ta med kontoutdrag och kolla om det går, för det borde det ju. Det är ju bara systemet som får sälja väl?
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • Gull Mamman

    En jag känner sa att man kan tappa upp det i en kanna och låta stå en stund .. men frågan e det farligt att dricka ? 

  • MRMR1

    Köp flaskor och inte-bag-in-box. De innehåller mera svavelsyra som konserveringsmedel.

  • mr me
    Gull Mamman skrev 2014-07-18 22:55:47 följande:

    En jag känner sa att man kan tappa upp det i en kanna och låta stå en stund .. men frågan e det farligt att dricka ? 


    Det beror på vad det är som gör det grumligt. Sedan skrev du att det inte smakar som det brukar, på vilket sätt då? Är det en vintyp du brukar köpa, rött eller vitt?

    Att ett vin är grumligt är inte i sig ett tecken på att det är dåligt. Många fina viner kan vara lite grumliga eftersom de inte alla gånger är filtrerade eller behandlade på samma sätt som massproducerade budgetviner.
  • blåttmoln

    Du behöver bara ha kvitto om du ska göra ett återköp med oöppnade flaskor. Det ska gå bra att reklamera ändå iaf i den butik jag jobbar. Men se till att inte hälla ut vinet bara och gå till kassan direkt utan att gå in! /Anställd

Svar på tråden Dåligt vin :(