• nihka

    Smutsiga sanningar om SD!

    Konspirationsteorier, rasbiologi och ren och skär rasism. Här är filmen som sammanfattar sidorna som SD helst mörkar.

    Här samlar vi sedan fler smutsiga sanningar som SD helst mörkar - smutsiga sanningar som många som röstat på SD inte känner till eller väljer att blunda för.

    ">





    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-21 19:41
    Här är 24 vidriga åsikter från SD-politiker som mer än var åttonde svensk röstade på:

    nyheter24.se/maktkamp24/777308-24-vidriga-asikter-som-mer-an-var-attonde-svensk-rostade-pa

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-26 14:01
    Nya fräscha extremister i SDs EU-parlamentsgrupp EFDD:

    www.europaportalen.se/2014/10/uppgifter-sd-grupp-tillbaka-i-europaparlament

  • Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!
  • Gert
    nihka skrev 2014-10-11 21:11:47 följande:
    I det här fallet säger Right hand aid att de inte hjälper muslimer och de hjälper inte heller muslimer. Det är ju inget hycklande utan bara rent ut sagt för jävligt att göra skillnad på IS offer utifrån tro.

    Det är viktigt att detta kommer fram så folk får veta vad det är för typ av verksamhet de skänker pengar till.
    De är i alla fall ärliga vilket inte alla andra är.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • nihka
    Gert skrev 2014-10-11 21:07:36 följande:
    Vad har respekt med alla människors lika värde med detta att göra? Jag ser inte alls kopplingen och jag förstår att du försår att jag inte gör det (så slipper du skriva det).
    Detta är väldigt grundläggande och del av FN:s deklaration av de mänskliga rättigheterna. Se artikel 2:

    http://www.fn.se/fn-info/vad-gor-fn/manskliga-rattigheter-och-demokrati/fns-allmana-forklaring-om-de-manskliga-rattigheterna-/

    Man kan alltså inte exkludera människor utifrån exempelvis tro utan att gå emot tanken med alla människors lika värde.
  • nihka
    Gert skrev 2014-10-11 21:16:09 följande:
    De är i alla fall ärliga vilket inte alla andra är.
    Ja, de är ärliga med sin rasism.
  • Biffus
    Gert skrev 2014-10-11 21:16:09 följande:
    De är i alla fall ärliga vilket inte alla andra är.
    Att man är ärlig om att man är rasist gör inte saken bättre...
  • Gert
    nihka skrev 2014-10-11 21:19:31 följande:
    Detta är väldigt grundläggande och del av FN:s deklaration av de mänskliga rättigheterna. Se artikel 2:

    http://www.fn.se/fn-info/vad-gor-fn/manskliga-rattigheter-och-demokrati/fns-allmana-forklaring-om-de-manskliga-rattigheterna-/

    Man kan alltså inte exkludera människor utifrån exempelvis tro utan att gå emot tanken med alla människors lika värde.
    Men vad har att hjälpa en religion med alla människors lika värde att göra? På dig låter det som att Right Hand Aid gör någonting olagligt.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    nihka skrev 2014-10-11 21:21:03 följande:
    Ja, de är ärliga med sin rasism.
    Så att hjälpa någon är rasistiskt. Tack för din ståndpunkt!
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Biffus
    Gert skrev 2014-10-11 21:23:45 följande:
    Men vad har att hjälpa en religion med alla människors lika värde att göra? På dig låter det som att Right Hand Aid gör någonting olagligt.
    Att de därmed visar att muslimer inte har samma rätt att leva som kristna har...
  • Gert
    Biffus skrev 2014-10-11 21:23:31 följande:
    Att man är ärlig om att man är rasist gör inte saken bättre...
    Så att hjälpa någon är rasism, jag är inte förvånad. Jag lever trots allt i Sverige där allt är rasism idag.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Biffus skrev 2014-10-11 21:25:16 följande:
    Att de därmed visar att muslimer inte har samma rätt att leva som kristna har...
    Hur kom du fram till den slutsaten?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Biffus
    Gert skrev 2014-10-11 21:26:17 följande:
    Så att hjälpa någon är rasism, jag är inte förvånad. Jag lever trots allt i Sverige där allt är rasism idag.
    Att exkludera ett visst folk/en viss religion är rasism. Vad inbillar du dig för något? Att NSDAP inte gjorde livet bättre för de "ariska" tyskarna?
    Gert skrev 2014-10-11 21:27:07 följande:
    Hur kom du fram till den slutsaten?
    Genom att de vägrar hjälpa muslimer. Inte svårt att förstå direkt... 
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!