• Okänd
    Äldre 12 Oct 09:45
    #0
    Meddelande borttaget
  • Svar på tråden Ni är EGOISTER!
  • Anonym (Zzzz)
    Äldre 12 Oct 09:49
    #1
    -3 +2

    Tycker man som adopterad att Sverige är så hemskt så är det fritt fram att åka hem efter 18. Gnällkärring.

  • Äldre 12 Oct 09:51
    #2
    -1
    Anonym (Zzzz) skrev 2014-10-12 09:49:15 följande:

    Tycker man som adopterad att Sverige är så hemskt så är det fritt fram att åka hem efter 18. Gnällkärring.


    Läs om, läs rätt.
  • Anonym (2)
    Äldre 12 Oct 10:02
    #3

    Det är ju alltid ett andrahandsval, faktiskt. 

  • Äldre 12 Oct 10:06
    #4
    +1
    Anonym (2) skrev 2014-10-12 10:02:49 följande:

    Det är ju alltid ett andrahandsval, faktiskt. 


    Precis. Hur kul är det att växa upp med den vetskapen!?
  • Anonym (Lite tilläg­g)
    Äldre 12 Oct 10:17
    #5
    +2
    AdoptionSucks skrev 2014-10-12 10:06:14 följande:
    Precis. Hur kul är det att växa upp med den vetskapen!?
    Det hjälper ju inte de som känner så här men faktum är att det inte alltid är det. Jag känner två par, en försvinnande liten mängd men de finns, som adopterat för at de ville ha barn, men tyckte det var bättre att adoptera någon som redan fanns och behövde ett nytt hem än att föda ytterligare barn. I de två fallen var adoption ett förstahandsval. Fast jag begriper att det inte hjälper, och jag inser att de inte är i majoritet, men de finns, de med oh det kändes orättvist att inte påpeka att alla har en unik situation. Även adopterade och deras föräldrar biologiska såväl som inte.
  • Äldre 12 Oct 10:22
    #6
    -1 +3
    Anonym (Lite tillägg) skrev 2014-10-12 10:17:01 följande:
    Det hjälper ju inte de som känner så här men faktum är att det inte alltid är det. Jag känner två par, en försvinnande liten mängd men de finns, som adopterat för at de ville ha barn, men tyckte det var bättre att adoptera någon som redan fanns och behövde ett nytt hem än att föda ytterligare barn. I de två fallen var adoption ett förstahandsval. Fast jag begriper att det inte hjälper, och jag inser att de inte är i majoritet, men de finns, de med oh det kändes orättvist att inte påpeka att alla har en unik situation. Även adopterade och deras föräldrar biologiska såväl som inte.
    Oh, så fint gjort. Eller inte.
    Faktum kvarstår att de har slitit upp ett oskyldigt barn från dess hemland, rötter, språk, mat, kultur, religion, osv, osv, osv.
    Det är fortfarande FEL!
  • Anonym (Lite tilläg­g)
    Äldre 12 Oct 10:31
    #7
    +1
    AdoptionSucks skrev 2014-10-12 10:22:14 följande:
    Oh, så fint gjort. Eller inte.
    Faktum kvarstår att de har slitit upp ett oskyldigt barn från dess hemland, rötter, språk, mat, kultur, religion, osv, osv, osv.
    Det är fortfarande FEL!
    Tycker du, ja - du inser förstås att det finns adopterade barn som är glada och älskar sina liv och familjer också, eller? De kanske inte heller är i majoritet, men du kan inte förminska eller ogiltigförklara deras upplevelse heller. 
  • Äldre 12 Oct 10:39
    #8
    -1 +1
    Anonym (Lite tillägg) skrev 2014-10-12 10:31:53 följande:
    Tycker du, ja - du inser förstås att det finns adopterade barn som är glada och älskar sina liv och familjer också, eller? De kanske inte heller är i majoritet, men du kan inte förminska eller ogiltigförklara deras upplevelse heller. 
    Jag känner till hundratals adopterade. Är ofta på olika träffar med andra adopterade - dels adopterade från samma land som jag själv, men även från andra länder.
    Jag vet ingen som, om de fått välja, hade valt att slitas upp från sitt ursprung. Helt seriöst; INGEN!

    Med det sagt, så tycker de flesta jag träffat väldigt mycket om sina adoptivföräldrar. Precis som man tycker om sina vänner.
    Jag tycker om mina adoptivföräldrar. Men jag hade hellre sett att jag aldrig behövt bli tagen från mitt ursprung.

    Det går inte en dag utan att jag söker på internet efter mer information om mig, mitt barnhem samt mina biologiska föräldrar.
    Mitt mål är att finna min biologiska mamma (samt ev. även biologiska pappa, men det känns viktigare med mamma).
  • Anonym (5)
    Äldre 12 Oct 10:40
    #9
    +1
    AdoptionSucks skrev 2014-10-12 10:22:14 följande:

    Oh, så fint gjort. Eller inte.

    Faktum kvarstår att de har slitit upp ett oskyldigt barn från dess hemland, rötter, språk, mat, kultur, religion, osv, osv, osv.

    Det är fortfarande FEL!


    Det är DIN åsikt. Inte mer värd än någon annans!
  • Ojsan
    Äldre 12 Oct 10:43
    #10

    Har du funderingar på att söka upp dina bioföräldrar? har du den möjligheten med info osv.?

Svar på tråden Ni är EGOISTER!