• Anna198407

    Spikmatta?

    Har precis fått gå hem ifrån jobb och helt plötsligt också blivit väldigt trött i hela ryggen. Jag saknar känslan av att få lägga mig på spikmattan då jag tycker att det är sååå skönt när min rygg börjar säga ifrån . Men hur är det egentligen med spikmatta under graviditeten? Jag har också en liten massageapparat som jag hittade i Ullared , ser ut som en spindel typ och som vibrerar , vågar jag använda den?

    Är det någon som har erfarenhet av gravidmassage? Något att rekommendera ?

  • Svar på tråden Spikmatta?
  • faithfully

    Jag har provat gravidmassage hos min vanliga massör och det är avslappnande och härligt men för ond rygg var det meningslöst för mig eftersom hon inte vill ta i på samma sätt i muskulaturen. Det var mer en spa-stund än lindrande av mina besvär... Annars är min massör toppen, när jag inte är gravid :)

  • KA91

    Jag har fortsatt att använda spikmattan hela tiden. Det enda som jag upplever jobbigt är att man väger lite mer vilken känns när man går upp och ner. Varför använder du inte den nu? Finns det någon anledning eller har du bara fått för dig?

  • faithfully
    KA91 skrev 2014-10-30 22:03:51 följande:

    Jag har fortsatt att använda spikmattan hela tiden. Det enda som jag upplever jobbigt är att man väger lite mer vilken känns när man går upp och ner. Varför använder du inte den nu? Finns det någon anledning eller har du bara fått för dig?


    Jag har en också och på instruktionen står det att gravida ej ska använda den iaf, kanske står på ts också
  • jennyz

    Jag har också läst att man ska undvika spikmatta när man är gravid, det sa de också när jag frågade på en hälsobutik där de sålde sådana... Massage, man ska upplysa att man är gravid för vissa typer massage ska man undvika också tyvärr...
    Värme tycker jag är skönt, värma en bovetekudde och lägga på ryggen har du provat det?

Svar på tråden Spikmatta?