• Penida

    När är ett barn för gammalt för att sova naken med naken förälder av motsatt kön?

    Frågan står i rubriken.
    Vi utgår från att alla trivs och att föräldern och barnet vill samsova tillsammans och sover helst nakna, när tycker du då att de måste sluta sova nakna ihop?


    Avskyr CIO-metoder
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När är ett barn för gammalt för att sova naken med naken förälder av motsatt kön?
  • Anonym (Klok)
    Flickan och kråkan skrev 2014-12-18 22:10:46 följande:
    Man kan alltså inte hålla om sina barn utan att ligga sked och trycka sitt könsorgan mot barnets rumpa? Även om jag lägger mig sked med min 7-åriga grabb (och jag är väldigt kort) så får jag hans rumpa i magen. Man kramas och håller om på olika sätt beroende på om det finns något sexuellt inblandat eller inte. Det tror jag du förstår. Undrar fortfarande hur många barn du samsovit med för det du beskriver är verkligen ett icke-problem om föräldrarna är normalt funtade där uppe.
    Många av oss är fullt normalt funtade där uppe och väljer fortfarande att klä på oss när vi sover med små barn. Mitt barn missar absolut inget för att hon är påklädd i sängen med oss. Vi gör inte stor sak av det, hon får massa närhet, kramar, pussar och allt ett barn behöver. Ingen har sagt att man måste gnida eller känna nåt sexuellt mot barnet bara för man är naken. Men väljer man å andra sidan att klä på sig så ska man inte behöva bli kallad dum i huvudet för det. 
    Förresten alla ligger inte likadant som du och din son så jämförelsen är inte relevant då det funkar för er men så ser det inte ut för alla. Precis som det känns naturligt för dig att sova med ett naket barn så känns det onaturligt för mig att göra det. Så vi kan väl vara överens att vi är olika och inte kalla nån fel duntad där uppe.. 
  • Anonym (Klok)
    Flickan och kråkan skrev 2014-12-18 22:10:46 följande:
    Man kan alltså inte hålla om sina barn utan att ligga sked och trycka sitt könsorgan mot barnets rumpa? Även om jag lägger mig sked med min 7-åriga grabb (och jag är väldigt kort) så får jag hans rumpa i magen. Man kramas och håller om på olika sätt beroende på om det finns något sexuellt inblandat eller inte. Det tror jag du förstår. Undrar fortfarande hur många barn du samsovit med för det du beskriver är verkligen ett icke-problem om föräldrarna är normalt funtade där uppe.
    Många av oss är fullt normalt funtade där uppe och väljer fortfarande att klä på oss när vi sover med små barn. Mitt barn missar absolut inget för att hon är påklädd i sängen med oss. Vi gör inte stor sak av det, hon får massa närhet, kramar, pussar och allt ett barn behöver. Ingen har sagt att man måste gnida eller känna nåt sexuellt mot barnet bara för man är naken. Men väljer man å andra sidan att klä på sig så ska man inte behöva bli kallad dum i huvudet för det. 
    Förresten alla ligger inte likadant som du och din son så jämförelsen är inte relevant då det funkar för er men så ser det inte ut för alla. Precis som det känns naturligt för dig att sova med ett naket barn så känns det onaturligt för mig att göra det. Så vi kan väl vara överens att vi är olika och inte kalla nån fel funtad där uppe.. 
  • Flickan och kråkan
    Anonym (Klok) skrev 2014-12-19 09:13:08 följande:
    Många av oss är fullt normalt funtade där uppe och väljer fortfarande att klä på oss när vi sover med små barn. Mitt barn missar absolut inget för att hon är påklädd i sängen med oss. Vi gör inte stor sak av det, hon får massa närhet, kramar, pussar och allt ett barn behöver. Ingen har sagt att man måste gnida eller känna nåt sexuellt mot barnet bara för man är naken. Men väljer man å andra sidan att klä på sig så ska man inte behöva bli kallad dum i huvudet för det. 
    Förresten alla ligger inte likadant som du och din son så jämförelsen är inte relevant då det funkar för er men så ser det inte ut för alla. Precis som det känns naturligt för dig att sova med ett naket barn så känns det onaturligt för mig att göra det. Så vi kan väl vara överens att vi är olika och inte kalla nån fel duntad där uppe.. 
    Hur läste du nu?! Var har jag skrivit att någon i tråden var dum i huvudet eller fel funtad där uppe? Läs om och läs rätt.
  • Anonym (Klok)
    Flickan och kråkan skrev 2014-12-18 22:10:46 följande:
    Man kan alltså inte hålla om sina barn utan att ligga sked och trycka sitt könsorgan mot barnets rumpa? Även om jag lägger mig sked med min 7-åriga grabb (och jag är väldigt kort) så får jag hans rumpa i magen. Man kramas och håller om på olika sätt beroende på om det finns något sexuellt inblandat eller inte. Det tror jag du förstår. Undrar fortfarande hur många barn du samsovit med för det du beskriver är verkligen ett icke-problem om föräldrarna är normalt funtade där uppe.

    Strök under din mening där du skrev att detta är icke problem om man är rätt funtad där uppe. Så om man upplever det som ett problem så är man inte rätt funtad där uppe??
  • Rocket Mania
    Anonym (Klok) skrev 2014-12-19 09:13:08 följande:
    Många av oss är fullt normalt funtade där uppe och väljer fortfarande att klä på oss när vi sover med små barn. Mitt barn missar absolut inget för att hon är påklädd i sängen med oss. Vi gör inte stor sak av det, hon får massa närhet, kramar, pussar och allt ett barn behöver. Ingen har sagt att man måste gnida eller känna nåt sexuellt mot barnet bara för man är naken. Men väljer man å andra sidan att klä på sig så ska man inte behöva bli kallad dum i huvudet för det. 
    Förresten alla ligger inte likadant som du och din son så jämförelsen är inte relevant då det funkar för er men så ser det inte ut för alla. Precis som det känns naturligt för dig att sova med ett naket barn så känns det onaturligt för mig att göra det. Så vi kan väl vara överens att vi är olika och inte kalla nån fel duntad där uppe.. 
    Det finns absolut INGEN i tråden som hävdat att det är fel eller dåligt att vilja ha kläder på sig när man samsover med sitt barn. Ingen.

    Det finns däremot gott om inlägg som hävdar att det är äckligt, dåligt etc att sova naken med barnen.

    Så respekten går tydligen bara åt ena hållet. 
  • Anonym (Klok)
    Rocket Mania skrev 2014-12-19 09:26:34 följande:
    Det finns absolut INGEN i tråden som hävdat att det är fel eller dåligt att vilja ha kläder på sig när man samsover med sitt barn. Ingen.

    Det finns däremot gott om inlägg som hävdar att det är äckligt, dåligt etc att sova naken med barnen.

    Så respekten går tydligen bara åt ena hållet. 
    Fast då borde du nog läsa alla inlägg igen. Läs den som jag la in för några minuter sen. Man kanske inte tycker det är fel men man är tydligen inte rätt funtad i huvudet om man tycker det är konstigt att sova naken men sitt barn. Och låt mig påminna igen, min åsikt gäller MIG och MITT barn. Vad jag känner och hur jag gör, har inte sagt att de som vill sova nakna är äckliga, dumma, utnyttjar sina barn osv. Men tycker man att man vill sova påklädd så är man konstig, har inte normal syn på sin kropp eftersom nakenhet är det mest naturliga, man är dum i huvudet och creepy. 
  • Flickan och kråkan
    Anonym (Klok) skrev 2014-12-19 09:24:13 följande:
    Flickan och kråkan skrev 2014-12-18 22:10:46 följande:
    Man kan alltså inte hålla om sina barn utan att ligga sked och trycka sitt könsorgan mot barnets rumpa? Även om jag lägger mig sked med min 7-åriga grabb (och jag är väldigt kort) så får jag hans rumpa i magen. Man kramas och håller om på olika sätt beroende på om det finns något sexuellt inblandat eller inte. Det tror jag du förstår. Undrar fortfarande hur många barn du samsovit med för det du beskriver är verkligen ett icke-problem om föräldrarna är normalt funtade där uppe.

    Strök under din mening där du skrev att detta är icke problem om man är rätt funtad där uppe. Så om man upplever det som ett problem så är man inte rätt funtad där uppe??
    Eh? Du får ursäkta, men du får nog ta och jobba med läsförståelsen om du drar den slutsatsen. Läs igen VAD jag diskuterade med muslimsktjej om och VAD som är ett icke-problem vid samsovning om man är normalt funtad.....vilket jag tar för givet att alla i den här tråden är även om man har olika uppfattning.
  • Flickan och kråkan
    Anonym (Klok) skrev 2014-12-19 09:32:37 följande:
    Fast då borde du nog läsa alla inlägg igen. Läs den som jag la in för några minuter sen. Man kanske inte tycker det är fel men man är tydligen inte rätt funtad i huvudet om man tycker det är konstigt att sova naken men sitt barn. 
    Jag skrev att normalt funtade föräldrar som samsover med sina barn - MED eller UTAN underkläder - inte ligger och kör upp sina könsorgan i sina barns rumpor! Att som pappa undvika att köra upp sin penis i sin dotters rumpa när man samsover - med eller utan underkläder - är ett icke-problem för normalt funtade pappor.

    Läs om och läs rätt, tack!
  • Anonym (me)
    Flickan och kråkan skrev 2014-12-19 09:55:22 följande:
    Jag skrev att normalt funtade föräldrar som samsover med sina barn - MED eller UTAN underkläder - inte ligger och kör upp sina könsorgan i sina barns rumpor! Att som pappa undvika att köra upp sin penis i sin dotters rumpa när man samsover - med eller utan underkläder - är ett icke-problem för normalt funtade pappor.

    Läs om och läs rätt, tack!
    Fast är det egentligen så svårt att se att när man sover styr man inte över sina egna och den andres kroppsrörelser jämfört när man duschar tillsammans före eller efter bad i badhus?
  • Flickan och kråkan
    Anonym (me) skrev 2014-12-19 09:57:52 följande:
    Fast är det egentligen så svårt att se att när man sover styr man inte över sina egna och den andres kroppsrörelser jämfört när man duschar tillsammans före eller efter bad i badhus?
    Ja, man rör sig när man sover omedvetet. Men alltså i ärlighetens namn; om man är orolig för att man i sin sömn agerar kränkande mot andra så ska man ju inte samsova....alls.....med någon. Man kan likaväl i så fall göra något kränkande med underkläder på. Lika omedvetet. 

    Brukar du och din man agera mot varandra på det viset omedvetet? Har något av oss gjort någon form av sexuella närmanden under natten (oss föräldrar emellan då som par) så har det ju varit medvetet under ett uppvak eller liknande. Man vaknar till, vill mysa och rullar till och håller om. 
Svar på tråden När är ett barn för gammalt för att sova naken med naken förälder av motsatt kön?