• Prällen

    Attentatet i Paris: Vad säger ni muslimer?

    Jag är inte antimuslim eller SD:are.

  • Svar på tråden Attentatet i Paris: Vad säger ni muslimer?
  • Anonym (yupi)
    Anonym (Inte rätt!) skrev 2015-01-14 18:18:42 följande:
    Hahah jag har bott här sen jag föddes, så detta är lika mycket mitt land som ditt;)
    Tråkigt att du känner så,kommer bara göra det svårare för dig ,snart kommer den nationalistiska rörelsen ha majoritet och då ska Islam förbjudas =)

    Men ha de så kul så länge
  • Anonym (Inte rätt!)
    Anonym (yupi) skrev 2015-01-14 18:29:32 följande:

    Tråkigt att du känner så,kommer bara göra det svårare för dig ,snart kommer den nationalistiska rörelsen ha majoritet och då ska Islam förbjudas =)

    Men ha de så kul så länge


    Hahah we will see :D
  • Anonym (Knasselina)
    Flash Gordon skrev 2015-01-14 14:39:04 följande:
    Där har du skillnaden.

    När muhammed blev hotad så dödade han. Ja, han dödade annars också, som hämnd och som straff. Han var en maktmänniska på sin tid som betedde sig därefter.

    Sahih Bukari, volym 9, bok 83, nummer 18:

    "Narrated Anas: 

    A  Jew killed a girl so that he may steal her ornaments. He struck her with a stone, and she was brought to the Prophet while she was still alive. The Prophet asked her, "Did such-and-such person strike you?" She gestured with her head, expressing denial. He asked her for the second time, and she again gestured with her head, expressing denial. When he asked her for the third time, she beckoned, "Yes." So the Prophet killed him (the Jew) with two stones. "

    .
    .
    När Jesus blev hotad så sa han istället "vänd andra kinden till" och han sa också "den som är utan synd skall kast den första stenen".

    Den kristna Guden vare sig begär, eller sanktionerar, att man dödar en annan människa och på detta faktum är vårt samhälle, vårt regelverk och våra värderingar uppbyggda.
    .

    Då blir det problem när det kommer ett parallellt värderingssystem, en parallell ideologi som INTE har de inbyggda begränsningarna utan tvärtom uppmuntrar till mord när det kan anses "rättfärdigt".

    DÄR är hela konfliktens kärna.

    Två olika värderingssystem där anhängarna av systemet från innan vikingatiden inte har för avsikt att åsidosätta detta till förmån för de värderingar som gäller i vårt gemensamma samhälle.
    Den kristna guden är ett skämt. Hur kan nån dyrka en sån mes.
  • Anonym (berörd)
    Anonym (Knasselina) skrev 2015-01-14 18:44:48 följande:

    Den kristna guden är ett skämt. Hur kan nån dyrka en sån mes.


    Vilken Gud är inte ett skämt enligt dig?
  • Anonym (***)
    Anonym (Inte rätt!) skrev 2015-01-14 18:34:16 följande:
    Hahah we will see :D
    Vad tror du kommer hända här i framtiden?
    Om 10 år?
    Om 20 år?
  • Anonym (V)
    xmarcusx skrev 2015-01-14 17:50:33 följande:

    Herrens armé till exempel, eller de kristna separatiströrelserna i Indien.


    Det var länge sedan, eller hmm ALDRIG att jag sett kristna män mörda oskyldiga journalister på deras redaktion i västvärlden och skrika I Jesu namn, eller liknande.

    Kristna självmordsbombare, var finns de? Eller de som mördar judiska barn i Frankrike?

    Har nog aldrig hänt och kommer aldrig att hända.
  • Anonym (V)
    Anonym (***) skrev 2015-01-14 20:04:59 följande:

    Vad tror du kommer hända här i framtiden?

    Om 10 år?

    Om 20 år?


    Det lär ju bara bli värre än hur det är idag.
  • xmarcusx
    Anonym (V) skrev 2015-01-14 22:24:25 följande:
    Det var länge sedan, eller hmm ALDRIG att jag sett kristna män mörda oskyldiga journalister på deras redaktion i västvärlden och skrika I Jesu namn, eller liknande.

    Kristna självmordsbombare, var finns de? Eller de som mördar judiska barn i Frankrike?

    Har nog aldrig hänt och kommer aldrig att hända.
    Aldrig hänt? Du har aldrig hört talas om kristna som mördar judiska barn? På riktigt? Du kanske hoppade över historieundervisningen i skolan? Vet du hur många tusen judar som mördades i Europa under medeltiden, för att inte tala om vad som hände sedan...

    Det finns ganska många exempel på kristna terrorister i USA som utfört mord på oskyldiga människor (till exempel abortläkare, men även andra har drabbats) och sprängattentat, så nog händer det även i västvärlden ibland och inte bara i utvecklingsländer som Indien, Rwanda, Centralafrikanska republiken och Uganda där det pågår idag.
  • Anonym (Jag vet)
    Flash Gordon skrev 2015-01-14 16:29:06 följande:

    Det finns visat i tråden gång på gång varför det som hände i Paris är helt i sin ordning, enligt islam.

    Anledningen till att muslimerna måste ta hand om, och ta ansvar för, sina egna mest extrema trosbröder är för att vi vita, kristna västerlänningar aldrig kan få dem att sluta - vad vi än gör.

    Med mindre än att vi alla dör eller konverterar till islam.


    Finns ett tredje alternativ också. Varför skulle vi lida eller drabbas mer än vi redan gör?
Svar på tråden Attentatet i Paris: Vad säger ni muslimer?