• Anonym (Ts)

    någon med seroquel? utsättningssymtom

    Håller på att trappa ner seroquel och det är ett rent helvete. Mår illa, kan inte sova på natten, svettas mm.
    Trappar ner 50 mg just nu och det KÄNNS! Gick ner 100 mg i somras utan problem men nu lider jag på den lilla dosen. Nån mer?

  • Svar på tråden någon med seroquel? utsättningssymtom
  • Anonym (bipolär 2)
    Anonym (undrande) skrev 2015-03-05 01:18:53 följande:

    Puffelipuff


    Hej, jag är normalviktig, inte gått upp nåt.
  • Anonym (undrande)
    Anonym (bipolär 2) skrev 2015-03-05 21:23:22 följande:
    Hej, jag är normalviktig, inte gått upp nåt.
    Bra för dig, gäller väl att försöka röra på sig om man som jag redan är överviktig speciellt när man äter sån här medicin. Men sen har jag märkt av en  annan biverkan som jag ska höra med min doktor om, jag blir mer andfådd vid mina promenader? Och det står ju som en vanlig biverkan. 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (undrande) skrev 2015-03-04 20:23:08 följande:
    Hej, jag har ganska nyligen blivit insatt på seroquel, livrädd för biverkning viktökning. Har du gått upp i vikt av den? Äter inte hög dos, 200 mg, fast lirkar själv mellan 100 - 150. År redan överviktig p g a andra läkemedel (antidepressiva). 
    Hejhej
    Jag gick upp typ 8-9 kg på 2-3 månader så för mig var det en biverkning. Å andra sidan var jag underviktig innan pga att ångesten tog bort min matlust så jag tappade en hel del. Jag upplevde att seroquelen tog bort min mättnadskänsla och kände/känner ganska konstant hunger.
  • Bipolen2

    Hej!

    Fick positivt gravtest i måndags och äter seroquel. Ska trappa ut den fort och har fobi mot kräkningar. Har läst här i tråden och har panik!

    Gick på 100 mg per kväll och har fått order om att äta 50 mg per kväll i en vecka o sedan sluta. Tog 50 mg igår och idag. Vaknade med ett extremt illamående nu mitt i natten.

    Snälla ni som har liknande erfarenheter! Skriv!!

  • Anonym
    Bipolen2 skrev 2015-03-07 01:34:56 följande:

    Hej!

    Fick positivt gravtest i måndags och äter seroquel. Ska trappa ut den fort och har fobi mot kräkningar. Har läst här i tråden och har panik!

    Gick på 100 mg per kväll och har fått order om att äta 50 mg per kväll i en vecka o sedan sluta. Tog 50 mg igår och idag. Vaknade med ett extremt illamående nu mitt i natten.

    Snälla ni som har liknande erfarenheter! Skriv!!


    Jag kräktes aldrig, bara konstant illamående
  • Anonym (undrande)
    Bipolen2 skrev 2015-03-07 01:34:56 följande:

    Hej!

    Fick positivt gravtest i måndags och äter seroquel. Ska trappa ut den fort och har fobi mot kräkningar. Har läst här i tråden och har panik!

    Gick på 100 mg per kväll och har fått order om att äta 50 mg per kväll i en vecka o sedan sluta. Tog 50 mg igår och idag. Vaknade med ett extremt illamående nu mitt i natten.

    Snälla ni som har liknande erfarenheter! Skriv!!


    Grattis! Åt du 100 mg hela tiden? Det gör jag, men känns som att det är låg dos, fast känns som att det räcker.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (undrande) skrev 2015-03-07 16:47:07 följande:
    Grattis! Åt du 100 mg hela tiden? Det gör jag, men känns som att det är låg dos, fast känns som att det räcker.
    Är det depot eller snabbverkande du äter?

    Jag har 400 mg men varit uppe i 600-650
  • Anonym (undrande)

    [quote=deppa 802][quote-nick]Anonym (Ts) skrev 2015-03-07 20:13:51 följande:[/quote-nick]Är det depot eller snabbverkande du äter?

    Jag har 400 mg men varit uppe i 600-650[/quote]

    Det är depot

  • Anonym (Seroquelare)

    Men oj! Hur går det gått för dig?

    Jag var nog uppe i ~600 mg när jag började trappa ned. Då gick jag ned 25 mg i veckan/varannan vecka och när jag bara tog 25 mg så tog jag det i ungefär en månad innan jag helt slutade.

    Jag märkte inte av några biverkningar. Jag märkte av skillnad, men inga biverkningar.

  • Anonym (Ts)
    Anonym (Seroquelare) skrev 2015-03-08 16:57:31 följande:

    Men oj! Hur går det gått för dig?

    Jag var nog uppe i ~600 mg när jag började trappa ned. Då gick jag ned 25 mg i veckan/varannan vecka och när jag bara tog 25 mg så tog jag det i ungefär en månad innan jag helt slutade.

    Jag märkte inte av några biverkningar. Jag märkte av skillnad, men inga biverkningar.


    Måste tagit flera månader att trappa ner? Men helt klart det smartaste.
    Jag vill få bort lite mediciner iom att vi planerar barn inom snar framtid..Har lite fler utöver också.

    Men jag är så snurrig så jag vet nog inte vad jag håller på med för jag upptäckte i dosetten idag att jag har fördelat fel tabletter så när jag räknade ihop mg-styrkan så är jag nere på 250 mg seroquel?!! Det var 3 dagar sen jag fördelade tabletterna och jag vet inte hur jag gjort förra veckan..I värsta fall är det fel sen 3 dagar tillbaka och det bara är att vänta ångestsmällen. Har haft diare i några dagar och haft småångest+sovit lite sämre men inte jättefara som det var när jag skrev ts.
    Håll tummarna för mig..
Svar på tråden någon med seroquel? utsättningssymtom