• Äldre 21 Mar 14:27
    1456973 visningar
    23128 svar
    -17 +24
    23128
    1456973

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Lonlel­y Wolf
    Äldre 25 Mar 19:18
    #42
    +1
    nordanvind skrev 2015-03-25 08:37:51 följande:
    Klockrent inlägg. Får hoppas det kommer finnas något parti i framtiden som kan göra något åt den situation vi fått.
    Det finns ett parti som har ögonen och öronen öppna. Som har förståelsen för landet vi bor i. Som har förståelse för det människor som har byggt upp välfärden i detta land. Har även förståelse för att sjukvården, skolan, äldrevården måste bli bättre än den nu är av nedskärningar i åratal.

    Det tråkiga är att vi har människor runtomkring i Sverige som ännu inte har öppnat sina ögon för att se vad som håller på att ske med landet Sverige.

    Idag vågar man knappt läsa dagstidningen eller lyssna på nyheterna för allt som sägs i media är skrämmande för framtiden.
  • nordan­vind
    Äldre 25 Mar 21:00
    #43
    Lonlely Wolf skrev 2015-03-25 19:18:46 följande:

    Det finns ett parti som har ögonen och öronen öppna. Som har förståelsen för landet vi bor i. Som har förståelse för det människor som har byggt upp välfärden i detta land. Har även förståelse för att sjukvården, skolan, äldrevården måste bli bättre än den nu är av nedskärningar i åratal.

    Det tråkiga är att vi har människor runtomkring i Sverige som ännu inte har öppnat sina ögon för att se vad som håller på att ske med landet Sverige.

    Idag vågar man knappt läsa dagstidningen eller lyssna på nyheterna för allt som sägs i media är skrämmande för framtiden.


    Om det är sd du syftar på så är jag inte så väldigt förtjust i deras politik. Med tanke på att de ofta röstar med ett parti (moderaterna) som i sin ideologi i mitt tycke förstör det arv och de värderingar som under så lång tid gjort sverige till ett av de främsta länder att bo i. Dessutom har de ingen plan för hur vi ska bli av med de parasiter som redan är här. Ingen plan för hur jag ska slippa se muslimer moskéer och svenska blonda barn som inte kan prata svenska utan brytning.
    asar och runor står mig bi
  • Lonlel­y Wolf
    Äldre 25 Mar 22:18
    #44
    nordanvind skrev 2015-03-25 21:00:15 följande:
    Om det är sd du syftar på så är jag inte så väldigt förtjust i deras politik. Med tanke på att de ofta röstar med ett parti (moderaterna) som i sin ideologi i mitt tycke förstör det arv och de värderingar som under så lång tid gjort sverige till ett av de främsta länder att bo i. Dessutom har de ingen plan för hur vi ska bli av med de parasiter som redan är här. Ingen plan för hur jag ska slippa se muslimer moskéer och svenska blonda barn som inte kan prata svenska utan brytning.
    Vilken annan parti skulle kunna ta tillbaka den Sverige vi en gång hade. Vilken annan parti vill stoppa upp invandringen och ta hand om dem som redan finns i landet. Och mest av allt ta hand om det svenskar som byggt upp landet.

    Socialdemokraterna är inte som dem var på 60-70 talet då dem tänkte på arbetarna och svenska folket.

    Moderaterna värnar ju bara om det rika.

    Blått eller rött.......Nej inget av dessa partier tänker på framtiden för det enda det tänker på är att kova in en massa pengar på sin politik som inte fungerar.
  • Äldre 26 Mar 08:34
    #45

    Nja, om det är en överrepresentation av något här så är det väl (sd):are som har konton i parti och minut.

    Sedan är det litet olika vad man menar med "ha förtroende". Man kan tolka det som att man gillar eller ogillar regeringens politik men man kan också tolka det som att man har förtroende för att regeringen sköter sitt uppdrag väl eller ej enligt sina egna värderingar även om man inte delar dem själv.

    De som har brustit mest hittills är väl Wallström som klantat sig upprepade gånger i sina uttalanden och Löfven som uttryckligen lovade att inte regera med en borgerlig budget, något han raskt glömde bort. Fridolin imponerar inte heller med diverse storstilade löften som han inte har en chans att uppfylla. Magdalena Anderssons försök at tpolitisera talmansrollen i riksdagen var direkt pinsamt.

    Andra ministrar har antingen inte märkts alls eller, som t.ex. Peter Hultqvist och Mikael Damberg, faktiskt givit ett gott intryck. Men över lag har regeringen inte imponerat, även om man försöker se det ur en vänstersynvinkel.

  • Äldre 26 Mar 11:48
    #46
    Solidaritet skrev 2015-03-25 12:55:47 följande:

    Jag kanske inte är först, jag vet inte, har inte läst alla inlägg. 

    Men jag har fullt förtroende för vår regering. 

    Den förra, inte ett dugg. 


    Hur kan du ha förtroende för en regeringen som sviker löfte efter löfte och dessutom har helt okompitenta ministär utan utbildning och erfarenhet på området.

    De agerar väldigt stressat och oproffisionellt, skäms för att vara svensk nästan.
  • Äldre 26 Mar 11:53
    #47
    Solidaritet skrev 2015-03-25 13:17:56 följande:

    Vilka skandaler är det du syftar på? På vilket sätt var regeringen ifrågasatt från början, och av vem? 

    Det är bra att vara lite konkret, annars blir det svårt att veta vad vi diskuterar. 


    Såg att någon givit dig en tumme ner för det du skrev, den personen är antingen jihadist eller så bryr sig personen inte om Sverige för fem öre, men det är så normen är idag, att vara svensk och stolt för det och vår kultur, är något smutsigt.

    Det låter i mina öron som att du är Sverigedemokrat, är precis det du skrev som de står för och de är i grunden varken höger eller vänster.
  • nordan­vind
    Äldre 26 Mar 15:14
    #48
    Felicia86 skrev 2015-03-26 11:53:22 följande:

    Såg att någon givit dig en tumme ner för det du skrev, den personen är antingen jihadist eller så bryr sig personen inte om Sverige för fem öre, men det är så normen är idag, att vara svensk och stolt för det och vår kultur, är något smutsigt.

    Det låter i mina öron som att du är Sverigedemokrat, är precis det du skrev som de står för och de är i grunden varken höger eller vänster.


    Nu är jag inte säker men kanske att detta inlägg var ämnat mig?
    asar och runor står mig bi
  • Äldre 27 Mar 00:32
    #49
    Solidaritet skrev 2015-03-25 13:17:56 följande:

    Vilka skandaler är det du syftar på? På vilket sätt var regeringen ifrågasatt från början, och av vem? 

    Det är bra att vara lite konkret, annars blir det svårt att veta vad vi diskuterar. 


    1. Regeringen hade bara 38% av folkets stöd.

    2. De flesta ministrarna är rena skämtet, med noll utbildning och erfarenhet och JA det märks, stiligare regering får man leta efter.

    3. Löfven skulle avgå om han inte fick igenom sin budget. Vilket han inte fick.

    4. Regeringen skulle inte styra på en alliansbudget, skulle då avgå. Vilket de nu gör.

    5. De skapar en kartell med övriga partier allt för att stänga ute Sveriges 3e och mest växande parti och säkra maken i 8 år.

    6. Mp har i princip svikit alla sina vallöften.

    7. Det utlovades inga höjda skatter, det var som bortblåst i deras budget, som dock föll.

    8. De lovade att inte ändra på Rot och Rut. De ska de ändå göra nu.

    Osv...
  • Äldre 27 Mar 00:34
    #50
    nordanvind skrev 2015-03-26 15:14:08 följande:

    Nu är jag inte säker men kanske att detta inlägg var ämnat mig?


    Japp det var det, något fel på citatfunktionen här, inte första ggn den citera fel?
  • Äldre 27 Mar 08:12
    #51
    Felicia86 skrev 2015-03-26 11:48:36 följande:
    Hur kan du ha förtroende för en regeringen som sviker löfte efter löfte och dessutom har helt okompitenta ministär utan utbildning och erfarenhet på området.

    De agerar väldigt stressat och oproffisionellt, skäms för att vara svensk nästan.
    Eftersom jag inte delar dina åsikter? 
    Om du vill hitta en stor samling inkompetenta representanter lär SD:s riksdagsledamöter utgöra ett utmärkt urval. I det ljuset ter sig din tolkning sakna all verklighetsförankring. 
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?