• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Aqt
    themia skrev 2015-05-13 15:54:00 följande:

    Det finns ingen gräns för invandring. Möjligen finns en gräns för kommunernas förmåga att integrera nykommande, men det varierar eftersom kommuner har olika resurser när det gäller tillgång till bostäder, arbete, skola och social service.

    Sverige är ett stort land med en liten befolkning. Invandring gynnar Sveriges utveckling.

    Dessutom har vi en moralisk skyldighet att ge skydd åt flyktingar.


    Det låter som ett naivt önsketänkande. Sverige har bland 5 världens högsta skattetryck (7 % över OECD genomsnittet), hög arbetslöshet, relativt dålig skola, närmare 200 st segregerade utanförskapsområden där det bor övervägande utomeuropeiska invandrare, totalt mer än 500000 människor.

    Ett exempel som är representativt är Husby i Stockholm där 87 % av invånarna är utomeuropeiska och 50 % av eleverna går ut grundskolan utan godkända betyg.

    Socialbidragsutbetalningarna skenar och nu kommer ytterligare mer än 400000 flyktingar + anhöriginvandring och arbetskraftsinvandring inom några få år. Om det blivit sähär på bara 15-20 år trots världens högsta skatter och stora subventioner till dessa områden och grupper, hur blir det nu?

    Boverket har klargjort att det inte på långa vägar finns bostäder till dem.

    Saknas resurser och tid helt enkelt.

    Migrationsverket har begärt 157 MILJARDER kr bara för att klara deras administration.

    Och EU har nu deklarerat att Sverige har 215000 fattigpensionärer enligt eu:s fattigdomsnorm.

    Detta är helt sjukt. Samtidigt har invandrare rätt till retroaktiv föräldrapenning när de kommer hit.

    Att påstå att invandringen inte kostar och inte belastar vår välfärd negativt är ohederligt och osant.

    Däremot kan man säga att det är värt det och att det ska få ställa grupper motvarandra. Men då ska man vara ärlig med det och ja rätt utgångspunkt. Så tycker du förmodar jag?
  • themia
    Aqt skrev 2015-05-16 21:24:59 följande:
    Det låter som ett naivt önsketänkande. Sverige har bland 5 världens högsta skattetryck (7 % över OECD genomsnittet), hög arbetslöshet, relativt dålig skola, närmare 200 st segregerade utanförskapsområden där det bor övervägande utomeuropeiska invandrare, totalt mer än 500000 människor.

    Ett exempel som är representativt är Husby i Stockholm där 87 % av invånarna är utomeuropeiska och 50 % av eleverna går ut grundskolan utan godkända betyg.

    Socialbidragsutbetalningarna skenar och nu kommer ytterligare mer än 400000 flyktingar + anhöriginvandring och arbetskraftsinvandring inom några få år. Om det blivit sähär på bara 15-20 år trots världens högsta skatter och stora subventioner till dessa områden och grupper, hur blir det nu?

    Boverket har klargjort att det inte på långa vägar finns bostäder till dem.

    Saknas resurser och tid helt enkelt.

    Migrationsverket har begärt 157 MILJARDER kr bara för att klara deras administration.

    Och EU har nu deklarerat att Sverige har 215000 fattigpensionärer enligt eu:s fattigdomsnorm.

    Detta är helt sjukt. Samtidigt har invandrare rätt till retroaktiv föräldrapenning när de kommer hit.

    Att påstå att invandringen inte kostar och inte belastar vår välfärd negativt är ohederligt och osant.

    Däremot kan man säga att det är värt det och att det ska få ställa grupper motvarandra. Men då ska man vara ärlig med det och ja rätt utgångspunkt. Så tycker du förmodar jag?
    Att sprida lögner om andras uttalanden är också ohederligt.
    Visa var jag skrivit att invandringen inte kostar!
  • Aqt

    Bra att du håller med om att den kostar, jag uppfattade som att du inte höll med om det.

  • themia
    Aqt skrev 2015-05-16 21:46:49 följande:

    Bra att du håller med om att den kostar, jag uppfattade som att du inte höll med om det.


    Vad fick du det ifrån?

    Såklart att flyktingmottagning kostar, det kan kan knappast förvåna någon.
    Frågan är om kostnaden är rimlig när det gäller att hjälpa en människa som behöver skydd.
    Jag anser att den är det.
  • Aqt
    themia skrev 2015-05-16 21:54:52 följande:

    Vad fick du det ifrån?

    Såklart att flyktingmottagning kostar, det kan kan knappast förvåna någon.

    Frågan är om kostnaden är rimlig när det gäller att hjälpa en människa som behöver skydd.

    Jag anser att den är det.


    Man kan hjälpa fler på plats till mycket lägre kostnader. De som betalar 100000-200000 kr till flyktingsmugglare för att ta sig hit är sannolikt inte de som behöver mest hjälp, de är kvar i flyktingläger kring närområdet.

    Sveriges invandringspolitik är fel på många sätt....
  • themia
    Aqt skrev 2015-05-16 23:53:36 följande:
    Man kan hjälpa fler på plats till mycket lägre kostnader. De som betalar 100000-200000 kr till flyktingsmugglare för att ta sig hit är sannolikt inte de som behöver mest hjälp, de är kvar i flyktingläger kring närområdet.

    Sveriges invandringspolitik är fel på många sätt....
    Hur tänker sig SD att hjälpen "på plats" - som vi naturligtvis ska ge och också ger - i någon väsentlig utsträckning minskar mängden flyktingar som kommer hit?.

    Folk som flyr från krig, förföljelse och dödshot blir inte hjälpta av att Sverige skickar biståndspengar eller volontärer som själva riskerar att dödas.
  • lebowski
    themia skrev 2015-05-17 10:47:27 följande:
    Hur tänker sig SD att hjälpen "på plats" - som vi naturligtvis ska ge och också ger - i någon väsentlig utsträckning minskar mängden flyktingar som kommer hit?.

    Folk som flyr från krig, förföljelse och dödshot blir inte hjälpta av att Sverige skickar biståndspengar eller volontärer som själva riskerar att dödas.
    Det är ju ingen som tror att SD sympatiserar med flyktingarna genom att hjälpa dem i närområdet, lika lite som de väljer att ta kvinnoperspektivet i problemen med hedersvåld. 
  • Rataxes

    Socialdemokraterna i Danmark hade också 45% en gång i tiden, men de senaste valen runt 25% och möjligt att de faller ännu lägre i år.

    Det konstiga var att det tog sådan tid och att svensk höger har kapitulerat så. Högern vann den ideologiska striden när muren föll. Ingen som argumenterar för mer planekonomi (mer än vänsterpartister). Det vi har, hänger kvar mer av gammal vana och för ingen driver opinion för en förändring.


    Svarar sällan anonyma, definitivt inte anonymt vänsterslödder.
  • Aqt
    themia skrev 2015-05-17 10:47:27 följande:

    Hur tänker sig SD att hjälpen "på plats" - som vi naturligtvis ska ge och också ger - i någon väsentlig utsträckning minskar mängden flyktingar som kommer hit?.

    Folk som flyr från krig, förföljelse och dödshot blir inte hjälpta av att Sverige skickar biståndspengar eller volontärer som själva riskerar att dödas.


    Att minska anhöriginvandringen hit, sänka socialbidragen, ta bort retroaktiv föräldrapenning, utöva dublinförordningen bättre, och göra som våra grannländer som har mindre flyktingtryck på sig är en bra start. Satsa mer pengar på välfärd här, och höj bidragen till UNHCR som är FN:s flyktingorgan så blir det en bättre värld för alla, både i Sverige och övriga världen. Det är den bästa kompromissen tror jag.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?