• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Aqt
    Solidaritet skrev 2015-05-22 14:51:13 följande:

    Jag har inte påstått mig ha svaret på vad ett människoliv är värt. Jag anser inte att den frågan går att besvara på ett vettigt sätt. 

    I den här diskussionen handlar det om flyktingar. Det är vad varenda diskussion här på familjeliv mynnar ut i. Kan vi ta emot dem eller inte? 

    Ja.


    Hur många kan vi ta emot? Nu finns inga bostäder och de flesta kommer att vara arbetslösa i flera år.

    Kan vi ta emot 1 000 000 flyktingar på 4-5 år ( dubbelt enl. migrationsverketsprognos + anhöriginvandring)?

    Om då migrationsverket hade behövt dubbelt så mycket pengar d.v.s 320 miljarder kr. Hade det varit osolidariskt att ifrågasätta det?

    Vart går din gräns när du tycker att Sveriges välfärd offras (pengar till välfärdsreformer)?
  • Anton Chigurh
    Solidaritet skrev 2015-05-22 16:04:18 följande:
    Det är din åsikt.
    Jag vågar knappt skriva här, så fort jag har samma åsikt som Tom, så säger du, Soli: "Skaffa ett rum"

    Jag blir nästan lite deprimerad av dylika oprovocerade påhopp på min person, men, VAD ÄR DET SOM ÄR ICKE KORREKT MED TOMS PÅSTÅENDE/ÅSIKT ???
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Solidaritet
    Aqt skrev 2015-05-22 16:04:54 följande:
    Hur många kan vi ta emot? Nu finns inga bostäder och de flesta kommer att vara arbetslösa i flera år.

    Kan vi ta emot 1 000 000 flyktingar på 4-5 år ( dubbelt enl. migrationsverketsprognos + anhöriginvandring)?

    Om då migrationsverket hade behövt dubbelt så mycket pengar d.v.s 320 miljarder kr. Hade det varit osolidariskt att ifrågasätta det?

    Vart går din gräns när du tycker att Sveriges välfärd offras (pengar till välfärdsreformer)?
    Finns det inga bostäder? I hela landet? Källa på det tack.

    Du är så väldigt väldigt fixerad vid det här med invandring, det verkar maniskt. 

    Du borde skaffa en hobby. 
  • Tom Araya
    Solidaritet skrev 2015-05-22 16:04:18 följande:
    Det är din åsikt.
    Sa du så till läraren också när du fick fel på matteprovet i skolan?
  • Tom Araya
    Solidaritet skrev 2015-05-22 16:04:18 följande:
    Det är din åsikt.
    Tom Araya skrev 2015-05-22 16:25:06 följande:
    Sa du så till läraren också när du fick fel på matteprovet i skolan?
    ...eller till kassörskan i butiken när han/hon ger dig summan att betala?

  • Aqt
    Solidaritet skrev 2015-05-22 16:08:12 följande:

    Finns det inga bostäder? I hela landet? Källa på det tack.

    Du är så väldigt väldigt fixerad vid det här med invandring, det verkar maniskt. 

    Du borde skaffa en hobby. 


    Det saknas bostäder till 500000 flyktingar som väntas komma till Sverige de närmaste åren.

    Det fattas bostäder till dem som bor här nu.

    www.expressen.se/ledare/patrik-kronqvist/vakna-kaplan-bokrisen-ar-har/

    Vad konstig du är, vad har mina privata intressen med flyktingdiskussionen att göra. Mår du ok?
  • Solidaritet
    Tom Araya skrev 2015-05-22 16:25:06 följande:
    Sa du så till läraren också när du fick fel på matteprovet i skolan?
    Nej, läraren kunde bevisa att jag hade fel. 
  • Solidaritet
    Aqt skrev 2015-05-22 16:48:41 följande:
    Det saknas bostäder till 500000 flyktingar som väntas komma till Sverige de närmaste åren.

    Det fattas bostäder till dem som bor här nu.

    www.expressen.se/ledare/patrik-kronqvist/vakna-kaplan-bokrisen-ar-har/

    Vad konstig du är, vad har mina privata intressen med flyktingdiskussionen att göra. Mår du ok?
    Det där är inga fakta. Sverige är ett glesbefolkat land. Vi har plats. 
    Problemet ligger inte där. 
  • Tom Araya
    Solidaritet skrev 2015-05-22 16:58:49 följande:
    Nej, läraren kunde bevisa att jag hade fel. 
    Märkligt att du inte kunde avfärda det som en åsikt när du bevisligen vägrar ta till dig siffror.
  • Tom Araya
    Solidaritet skrev 2015-05-22 17:03:39 följande:
    Det där är inga fakta. Sverige är ett glesbefolkat land. Vi har plats. 
    Problemet ligger inte där. 
    Du menar att de ska få tältplats i Norrlands skogar, eller har du någon annan lösning att föreslå?
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?