• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Padirac
    Harry H skrev 2018-04-04 23:54:38 följande:
    Hur länge behöver man leta innan man inser att barnäktenska är ett problem?
    Det är därför regeringen ser över lagen - för att barnäktenskap är ett problem.Tomte
  • Harry H
    Padirac skrev 2018-04-05 00:24:36 följande:
    Det är därför regeringen ser över lagen - för att barnäktenskap är ett problem.Tomte
    Vad fint.

    Jag tror regeringen är smartare än att de skulle oroa sig för stora horder av gifta finländare på 17 år som avser flytta till Sverige. Enligt Berra kan det komma 10 st nästa år.
  • Padirac
    Harry H skrev 2018-04-05 00:28:37 följande:
    Vad fint.

    Jag tror regeringen är smartare än att de skulle oroa sig för stora horder av gifta finländare på 17 år som avser flytta till Sverige. Enligt Berra kan det komma 10 st nästa år.
    Ja, visst är de finaSolig
  • Abegayle70

    Jag vet inte om detta inlägg hamnar i rätt kategori, men...

    Jag läste till min förskräckelse att nazisterna i nmr återigen fått tillstånd att demonstrera, dessutom på 1 Maj.

    Ska polis och myndigheter aldrig lära sig att det bara kommer kaos ur deras så kallade demonstrationer?

    Sätt ner foten någon gång. Det här är hets mot folkgrupp, det begriper varenda sunt tänkande människa.


    Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • nattuw
    Abegayle70 skrev 2018-04-07 14:39:18 följande:

    Jag vet inte om detta inlägg hamnar i rätt kategori, men...

    Jag läste till min förskräckelse att nazisterna i nmr återigen fått tillstånd att demonstrera, dessutom på 1 Maj.

    Ska polis och myndigheter aldrig lära sig att det bara kommer kaos ur deras så kallade demonstrationer?

    Sätt ner foten någon gång. Det här är hets mot folkgrupp, det begriper varenda sunt tänkande människa.


    Demokratins baksida. Även de vars åsikter man inte delar har rätt till sina åsikter och en lika behandling.
  • Harry H
    nattuw skrev 2018-04-07 16:52:41 följande:
    Demokratins baksida. Även de vars åsikter man inte delar har rätt till sina åsikter och en lika behandling.
    Njae, det är faktiskt förbjudet att uttrycka åsikter som innebär hets mot folkgrupp. Jag tycker det är kontrproduktivt att ge dessa indivder tillåtelse att demonstrera.
  • nattuw
    Harry H skrev 2018-04-07 17:06:55 följande:
    Njae, det är faktiskt förbjudet att uttrycka åsikter som innebär hets mot folkgrupp. Jag tycker det är kontrproduktivt att ge dessa indivder tillåtelse att demonstrera.
    Jag tar för givet att de blir lagförd om de bryter mot lagen. Fram till dess att de bryter mot lagen har de samma rättigheter och skyldigheter som alla andra.
  • Harry H
    nattuw skrev 2018-04-07 17:15:33 följande:
    Jag tar för givet att de blir lagförd om de bryter mot lagen. Fram till dess att de bryter mot lagen har de samma rättigheter och skyldigheter som alla andra.
    Självklart, men jag tar för givet att de redan brytit mot lagen, och frågan är om kriminella ska prioriteras vid utdelande av demonstrationstillstånd.
  • FDFMGA
    Harry H skrev 2018-04-07 17:22:30 följande:
    Självklart, men jag tar för givet att de redan brytit mot lagen, och frågan är om kriminella ska prioriteras vid utdelande av demonstrationstillstånd.
    Generellt är det viktigt att anpassa sig för dem som inte redan internaliserat de lagar eller regler som gäller där man befinner sig.

    Detta är för övrigt något som högeraktivister har grava problem med här på FL, på goda grunder kan man påstå att gruppen är kraftigt överrepresenterad avseende anpassningssvårigheter, vilket inte sällan få till följd att vi fasta signaturer möts av ständigt nya högeraktivister.som är lika kortlivade på FL som dagsländor.

    Det är tur att invandrarna i Sverige inte har lika svårt att anpassa sig till de lagar och regler som högeraktivister på FL tenderar att ha - vore det så illa skulle Sverige ha mycket allvarliga problem.

    Men nu har vi ju också en regering som tagit tag i invandrings- och integrationsfrågan, under alliansen var det lite si och så med den saken.Skrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Abegayle70
    nattuw skrev 2018-04-07 16:52:41 följande:
    Demokratins baksida. Även de vars åsikter man inte delar har rätt till sina åsikter och en lika behandling.
    Jag vet, men när man gång på gång visar att man inte respekterar demokratins spelregler borde demonstrationsrätten för nazisterna innebära att de får demonstrera kl. 0700 på morgonen i ett öde industriområde eller inte alls.

    Nazism är förresten ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
    Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?