• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • nihka
    Abegayle70 skrev 2018-04-12 09:16:53 följande:
    Nu är du väl så lång bort från trådämnet man bara kan komma? Eller hur?

    Ta det i rätt tråd så ska jag kommentera dina påståenden. Här framstår du bara som en haverist.
    Det är du som är haveristen och tar upp Israel hela tiden och överallt. Låt bli så slipper du kommentarer om det.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Abegayle70 skrev 2018-04-12 09:21:58 följande:
    Jo jag har språkliga svårigheter pga min dyslexi. Men det fråntar väl inte mig rätten att uttrycka mina åsikter även om det inte passar din världsbild?

    Ha nu en riktigt skön dag nihka...
    Argumentationsfel. Att någon har språkliga svårigheter ger dem inte rätten att hacka på andra som bemöter innehållet i deras inlägg.

    Du anser att demokratin och yttrandefriheten ska begränsas så åsikter som inte passar in i din världsbild inte ska få uttryckas. Du fråntar alltså gärna andra rätten att utttrycka sina åsikter medan du ska ha fritt att inte bara uttrycka dina utan också slippa kommentarer om dem som du indignerat kallar för "bashing".

    Tror inte regeringen kommer att gå på din linje  

    Det är för mig fullständigt ointressant vilken typ av dag du har. Så ingen ovidkommande "hälsning".
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Abegayle70
    nihka skrev 2018-04-12 09:23:39 följande:

    Det är du som är haveristen och tar upp Israel hela tiden och överallt. Låt bli så slipper du kommentarer om det.


    Den här tråden handlar fortfarande inte om mig.
    Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • Abegayle70
    nihka skrev 2018-04-12 09:38:02 följande:

    Argumentationsfel. Att någon har språkliga svårigheter ger dem inte rätten att hacka på andra som bemöter innehållet i deras inlägg.

    Du anser att demokratin och yttrandefriheten ska begränsas så åsikter som inte passar in i din världsbild inte ska få uttryckas. Du fråntar alltså gärna andra rätten att utttrycka sina åsikter medan du ska ha fritt att inte bara uttrycka dina utan också slippa kommentarer om dem som du indignerat kallar för "bashing".

    Tror inte regeringen kommer att gå på din linje  

    Det är för mig fullständigt ointressant vilken typ av dag du har. Så ingen ovidkommande "hälsning".


    Ha en riktig skön dag iallafall, nihka.
    Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • nihka
    Abegayle70 skrev 2018-04-12 11:18:53 följande:
    Den här tråden handlar fortfarande inte om mig.
    Och den handlar inte om mig. Det var du som började kalla mig för haverist och när jag kommentarer att det är du som är haveristen som tar upp Israel hela tiden och överallt anser du att jag inte ska prata om det du tar upp eller att det är du som tar upp det.

    Tråden handlar om man har förtroende för regeringen och varken tråden eller jag är en anslagstavla för Israelpropaganda. Visst tala om att du håller med om vad som sägs i filmen men tro inte att det kommer att passera som fakta - inte ens om du försöker göra en falsk koppling till BBC. 

    Jag tror att du behöver tänka om och acceptera att om du ska få uttrycka dina åsikter så får du låta andra göra samma sak. Yttrandefrihet är inte något man tilldelas i proportion till hur mycket andra håller med en. Jag tycker själv det är jobbigt med nazistiska åsikter, men så länge de inte bryter mot någon lag kan man inte förbjuda dem om man vill att åsiktsfrihet ska råda för alla.

    Yttrandefriheten finns inskriven i vår grundlag och jag är övertygad om att ingen regering kommer att ta bort den eller inskränka den till att gälla vissa grupper. Dessutom kan man inte göra grundlagsändringar utan ett regeringsbyre mellan omröstningar med samma utfall. Så du får stå ut med yttrandefrihet ett bra tag till.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Abegayle70
    nihka skrev 2018-04-12 11:43:09 följande:
    Och den handlar inte om mig. Det var du som började kalla mig för haverist och när jag kommentarer att det är du som är haveristen som tar upp Israel hela tiden och överallt anser du att jag inte ska prata om det du tar upp eller att det är du som tar upp det.
    Jag vill att man håller rätt diskussion i rätt tråd.


    Tråden handlar om man har förtroende för regeringen och varken tråden eller jag är en anslagstavla för Israelpropaganda. Visst tala om att du håller med om vad som sägs i filmen men tro inte att det kommer att passera som fakta - inte ens om du försöker göra en falsk koppling till BBC. 
    Åtreigen, det här är fel tråd för den diskussionen.
    nihka skrev 2018-04-12 11:43:09 följande:
    Jag tror att du behöver tänka om och acceptera att om du ska få uttrycka dina åsikter så får du låta andra göra samma sak. Yttrandefrihet är inte något man tilldelas i proportion till hur mycket andra håller med en. Jag tycker själv det är jobbigt med nazistiska åsikter, men så länge de inte bryter mot någon lag kan man inte förbjuda dem om man vill att åsiktsfrihet ska råda för alla.

    Yttrandefriheten finns inskriven i vår grundlag och jag är övertygad om att ingen regering kommer att ta bort den eller inskränka den till att gälla vissa grupper. Dessutom kan man inte göra grundlagsändringar utan ett regeringsbyre mellan omröstningar med samma utfall. Så du får stå ut med yttrandefrihet ett bra tag till.

    Jag har inga som helst problem med att låta alla uttrycka sina åsiker, däremot har jag starka åsikter om lämpligheten att gång på gång tillmötesgå nazisters önskningar, trots att det finns facit på att det varje gång slutar i kaos.

    Yttrandefriheten gäller även mig, och så länge jag inte bryter mot forumreglerna gäller de även här.

    Slutligen:

    Flyglarmet ljöd här för några timmar sedan, Vi har en högtid som heter Yom Ha Shoah, Holocaust Memorial Day. Till minnet av alla som dog pga just dessa nazisters föregångare. Till exempel mina farföräldrar som jag aldrig fick träffa.
    Det kanske inte är så konstigt att jag har starka åsiker om just nazism.

    Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • nihka
    Abegayle70 skrev 2018-04-12 13:53:59 följande:

    Jag vill att man håller rätt diskussion i rätt tråd.Åtreigen, det här är fel tråd för den diskussionen.Jag har inga som helst problem med att låta alla uttrycka sina åsiker, däremot har jag starka åsikter om lämpligheten att gång på gång tillmötesgå nazisters önskningar, trots att det finns facit på att det varje gång slutar i kaos.

    Yttrandefriheten gäller även mig, och så länge jag inte bryter mot forumreglerna gäller de även här.

    Slutligen:

    Flyglarmet ljöd här för några timmar sedan, Vi har en högtid som heter Yom Ha Shoah, Holocaust Memorial Day. Till minnet av alla som dog pga just dessa nazisters föregångare. Till exempel mina farföräldrar som jag aldrig fick träffa.

    Det kanske inte är så konstigt att jag har starka åsiker om just nazism.


    Om du inte tycker att det här är rätt plats TA I N T E UPP OT som jag kommenterar och du kallar kommentaren för ditt OT för OT.

    Vad bra. Du har numer inga problem med att yttrandefriheten gäller alla. Var glad att den finns för om man börjar inskränka den kan det snart bli din tur att få den inskränkt.

    Slutligen:

    Ert tutande kan du ju ta upp i rätt tråd. Oops! Ditt OT är väl så angeläget eller nåt att du kan ta upp det när som helst och var som helst. Perspektiv tack!
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Abegayle70
    Abegayle70 skrev 2018-04-12 13:53:59 följande:
    Flyglarmet ljöd här för några timmar sedan, Vi har en högtid som heter Yom Ha Shoah, Holocaust Memorial Day. Till minnet av alla som dog pga just dessa nazisters föregångare. Till exempel mina farföräldrar som jag aldrig fick träffa.
    Det kanske inte är så konstigt att jag har starka åsiker om just nazism.

    Finns det fler som tycker att min kommentar där jag tar upp förintelsen i samband med dagens nazister är OT?


    Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • Padirac
    Abegayle70 skrev 2018-04-12 21:44:24 följande:
    Finns det fler som tycker att min kommentar där jag tar upp förintelsen i samband med dagens nazister är OT?


    Ja, det finns fler 

    men jag tycker om att du lägger till en spya bakom nazisternas åsikter å andra sidan
  • nihka
    Abegayle70 skrev 2018-04-12 21:44:24 följande:
    Finns det fler som tycker att min kommentar där jag tar upp förintelsen i samband med dagens nazister är OT?
    Titta på trådstarten och titta sedan på din kommentar så har du svaret.

    Diskussioner kan ta vägen lite varstanns, men du kan ju inte ropa OT mitt i ditt OTande bara för att du inte får medhåll precis som man inte kan kräva sin rätt att uttrycka sina åsikter samtidigt som man vill förbjuda någon annan att göra samma sak.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?