• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Abegayle70
    K Markatta skrev 2018-04-14 16:24:38 följande:

    Man kan väl kombinera de där knytblusslipsarna med de fina mössorna som gubbarna på Byggnads hade:


     


    När man inte trodde att det kunde bli värre...
    Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • gabi1969

    Alla politiker lovar att allt ska bli bra. Det har det inte blivit. Alliansen har inte skapat ett bättre land. S+MP har inte skapat ett bättre land. Alla skyller läget på de andra partiernas regeringsår. Så jävla sjukt.

    Nya dumma argument ?Ställ inte grupp mot grupp?!!!

    Men för fan alla kan inte få allt. Därför måste man prioritera. Skatten som vi betalar måste vara realistiskt utifrån vad vi får för pengarna. Jag vill hellre prioritera pensionärerna istället för flyktingar. Bostäder ska gå till studenter och svenskarna likaså jobben.

    Vi ska inte ta in arbetskraft som utför jobb vi själva kan göra. Skolan ska vara fostrande och krävande så att eleverna blir bra medborgare. Inga socialfall redan vid 20 års åldern. Invandrare ska anpassa sig. Brottslingar ska få kännbara straff. Grova brott ska leda till utvisning. Skit samma vad som händer brottslingen. Jävla Kalle Ankaland Sverige är. Det ska inte gå att överklaga ett beslut om utvisning.

    Besked om ett PUT ska ske inom 2 månader. Då är personen omhändertagen i förvar. Utvisningar sker i det tysta för att förhindra fritagning o kravaller. De som får PUT ska få all hjälp o stöd de behöver. Bara kvotflyktingar och endast de som har liknande religon kultur ska kunna söka asyl.

  • nihka
    gabi1969 skrev 2018-04-14 17:56:57 följande:

    Alla politiker lovar att allt ska bli bra. 


    Redan där hamnade du snett. SD lovar att det ska bli sämre.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Padirac
    nihka skrev 2018-04-14 18:18:02 följande:
    Redan där hamnade du snett. SD lovar att det ska bli sämre.
    SDs politiker är inte politiker - de kan inte det politiska hantverket.

    Trots att SDUs nya parti AfS påstår att SD tillhör 8-klövern så har inte SD den politiska mognaden - de är fortfarande ett enfrågeparti bla.  
  • K Markatta

    När det ena regeringspartiet MP pratar om att förbjuda äldre bilar i Stockholm skriver istället Stefan Löfven följande inlägg:

    www.facebook.com/stefanlofven/posts/2163438387030377

    Det är vår, snön smälter och snart sopas gruset bort från gatorna. Runt om i landet öppnar motorentusiaster i alla åldrar garagedörrarna och rullar ut sina pärlor som skruvats och putsats under vintern.

    Som statsminister får jag inte köra så mycket bil, trots att det är bland det bästa jag vet. Därför var det lilla julafton idag när Bobo från TV-programmet "Biltokig" kom förbi jobbet med en modifierad Volvo PV 1957 (550 hästkrafter!) Vi tog en vända runt Gärdet och pratade om den fantastiska motorhobbyn i Sverige, lite gamla bilminnen och en hel del annat.


  • Padirac
    K Markatta skrev 2018-04-14 19:20:08 följande:
    När det ena regeringspartiet MP pratar om att förbjuda äldre bilar i Stockholm skriver istället Stefan Löfven följande inlägg:

    www.facebook.com/stefanlofven/posts/216343838...

    Det är vår, snön smälter och snart sopas gruset bort från gatorna. Runt om i landet öppnar motorentusiaster i alla åldrar garagedörrarna och rullar ut sina pärlor som skruvats och putsats under vintern.

    Som statsminister får jag inte köra så mycket bil, trots att det är bland det bästa jag vet. Därför var det lilla julafton idag när Bobo från TV-programmet "Biltokig" kom förbi jobbet med en modifierad Volvo PV 1957 (550 hästkrafter!) Vi tog en vända runt Gärdet och pratade om den fantastiska motorhobbyn i Sverige, lite gamla bilminnen och en hel del annat.

     


    Äldre bilar eller Äldre  bilar? 

    Enligt förslaget ska veteranbilar vara undantagna

    mitti.se/nyheter/trafik/samma-regler-miljozonerna/

    "I stället får en närmare 30 år äldre Volvo – helt utan katalytiskt reningssystem – färdas i miljözonen. I förslaget är det nämligen fritt fram för veteranbilar och gränsen är satt till 30 år."

    teknikensvarld.se/undantag-for-historiska-fordon-i-miljozoner-362129/

    "I går skrev vi om Transportstyrelsens förslag om nya miljözoner för personbilar i städer. Nu meddelar myndigheten att veteranbilar kommer att vara undantagna från reglerna.

    – Veteranbilar är redan undantagna dagens bestämmelser. Vi föreslår att veteranbilar i framtiden ska undantas i miljözon klass 2, säger Monica Näslund, pressansvarig på Transportstyrelsen."

    "Med veteranfordon menas bilar och lastbilar som definieras som veteranfordon enligt vägtrafikskattelagen. Alltså bilar som är 30 år eller äldre."

    sv.wikipedia.org/wiki/Volvo_PV_544


    Volvo PV544 Grundinformation Märke Volvo Tillverkning 1958-1965
  • FDFMGA
    K Markatta skrev 2018-04-14 19:20:08 följande:
    När det ena regeringspartiet MP pratar om att förbjuda äldre bilar i Stockholm skriver istället Stefan Löfven följande inlägg:

    www.facebook.com/stefanlofven/posts/216343838...

    Det är vår, snön smälter och snart sopas gruset bort från gatorna. Runt om i landet öppnar motorentusiaster i alla åldrar garagedörrarna och rullar ut sina pärlor som skruvats och putsats under vintern.

    Som statsminister får jag inte köra så mycket bil, trots att det är bland det bästa jag vet. Därför var det lilla julafton idag när Bobo från TV-programmet "Biltokig" kom förbi jobbet med en modifierad Volvo PV 1957 (550 hästkrafter!) Vi tog en vända runt Gärdet och pratade om den fantastiska motorhobbyn i Sverige, lite gamla bilminnen och en hel del annat.

     


    Där ser man - mitt förtroende för regeringen går från klarhet till klarhet.

    Jag har också kört en PV från 1957 och det var riktigt, riktigt kulSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2018-04-14 15:54:46 följande:
    Tack.

    Allt som innebär minus för SD är goda nyheter.
    Inte rätt tråd egentligen, men här är något som vi säkert kan känna samma avsky inför. Jag vet inte om detta också är en låst artikel, i så fall kan jag sammanfatta den senare. handlar om hur nazister värvar skolelever i Ludvika.

    www.dn.se/nyheter/sverige/i-ludvika-rekryterar-nazisterna-barn-pa-skolgarden/
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2018-04-15 09:55:08 följande:

    Där ser man - mitt förtroende för regeringen går från klarhet till klarhet.

    Jag har också kört en PV från 1957 och det var riktigt, riktigt kul


    Så ditt förtroende bygger på, eller åtminstone påverkas av(det går knappast att misstolka det du vill göra gällande här)att partiledaren i partiet du röstar på har rattat en gammal Volvo som DU TYCKER, är.........riktigt, riktigt kul, att köra.

    DU......"går" sannerligen från klarhet till klarhet.

    Herrejävlar............!!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?