• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • nihka
    Rataxes skrev 2022-02-11 14:57:13 följande:
    Om man skulle anmäla sig? Det kunde vara intressant med en inblick i hur forumaktivisterna m.fl. fått lära sig sitt beteende
    Ja, men gör det så får du lära dig hur man skapar ett anonymt konto på FL 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-02-11 18:10:54 följande:

    Hur många ärenden hos kronofogden har en genomsnittlig deltagare i Lyxfällan?


    Det handlar inte om antalet ärenden utan hur stora skulder man har.

    Tror inte det räcker med 1350 nyligen betalda kronor, hörru
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-02-11 18:17:36 följande:

    Vi kan väl addera den här också. Bara för sakens skull.


     


    .
    När man är friad från misstanke ska det i en fungerande rättsstat inte fungera så som du vill att det ska fungera.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • FDFMGA
    mari123 skrev 2022-02-11 15:12:43 följande:

    Nej jag har inte röstat på de som sitter nu...............MEN jag sneglar i siarkulan och vad ser jag? JO att i höst vinner S rätt stort MEN de behöver stöd av MP så det fixas och donas så dom blir kvar och VOILA........allt fortsätter som vanligt! Vem hade kunnat ana det? ALLA!


    Att MP åker ur är lika säkert som att L åker ur och då kan det kvitta.

    Tyvärr är det mindre troligt att det kristna rikspariet KD åker ur - men om gud skulle finnas och vara god skulle hen se till att vi slapp det kristna rikspartiets lögner.

    Huromhelst, det finns alldeles för få sossar som kan tänka sig att stödrösta på MP, liksom det finna för få blåbruna väljare som kan tänka sig att stödrösta på L.
  • Tom Araya
    Tom Araya skrev 2022-02-08 23:10:37 följande:

    Det är så synd om våra ministrar som tjänar så dåligt och lever knapert, samtidigt som staten har ett icke sinande överskott och alla behov av statliga medel äro fyllda....

    Höjd lön för Magdalena Andersson ? så mycket får hon (msn.com)


    Det är verkligen synd om de "underbetalda" ministrarna, stackarn Strandhäll klarar inte ens att betala sina räkningar...

    Strandhäll med ny skuld hos Kronofogden ? Sydsvenskan
  • Rataxes
    Marmite Devil skrev 2022-02-12 08:00:25 följande:
    Du och dina gelikar i tråden är åtminstone konsekventa i ert kvinnoförakt. Det får jag ge er. 
    Det handlar inte om kvinnoförakt,  det handlar om att förvänta sig att högt betalda folkvalda inte ska vara direkt olämpliga och inkompetenta. 
    Socialdemokraterna är det enda partiet med företrädare som dömts för valfusk.
  • nihka
    Rataxes skrev 2022-02-12 10:47:48 följande:
    Det handlar inte om kvinnoförakt,  det handlar om att förvänta sig att högt betalda folkvalda inte ska vara direkt olämpliga och inkompetenta. 
    Du har rätt. Snarare människoförakt. Att inte betala alla sina räkningar i tid är inte ett tecken på att man är olämplig och inkompetent som minister. Jag har en tråd om Smutsiga sanningar om SD och jag kan försäkra dig om att det handlar om långt allvarligare saker än enstaka sent betala räkningar från det egna hushållet där. Coola av dig lite nu va.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-02-11 17:58:12 följande:

    Jaja, säkert mycket att göra som minister ...


     


    Om inte annat så har hon väl fullt upp med att twittra hela dagarna.

    Världsklass på den här regeringen.
    .
    Om man inte har grava läs- och skrivsvårigheter får man lätt ihop några twitterinlägg utan att lägga "hela dagarna" på att skriva dem.

    Fast när det tar väldigt lång tid för vissa att läsa dem kan det iofs upplevas så.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Tom Araya
    nihka skrev 2022-02-12 10:58:02 följande:
    Du har rätt. Snarare människoförakt. Att inte betala alla sina räkningar i tid är inte ett tecken på att man är olämplig och inkompetent som minister. Jag har en tråd om Smutsiga sanningar om SD och jag kan försäkra dig om att det handlar om långt allvarligare saker än enstaka sent betala räkningar från det egna hushållet där. Coola av dig lite nu va.
    Men då är det väl logiskt att jag av det skälet (bl.a.) inte har förtroende för partiet!?
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?