Dunderthunder skrev 2022-03-10 20:50:12 följande:
Hmm har jag missat något, finns det ett avtal eller bestämmelser som man var tvungen att läsa innan man skriver här på familjeliv. Eller har du axlat rollen som en domare, som tycker att saker och ting ska fungera på ett visst sätt? Jag skriver väl fan om vad jag vill, så länge jag inte skadar någon annan. Nää du, du tog tydligen väldigt illa upp av länken jag postade. Det var inget personligt emot dig, det var bara Maggan som klantade sig lite, man kan ju inte ligga på topp jämt.
Ja, du får skriva vad du vill, em saklig om nått är du inte och per definition inte säger nått.
Antar ditt syfte är att förstöra diskussionen och med tanke på att du inte vill delta i en diskussion om det du lyfte med artikeln.
Magdalena klanta sig det inte det allra minsta, det var bara du som inte förstod vad du läste och att Magdalena berättade att vi har en gräns och att alla nu får ta ansvar och även de som inte gjorde sist.
Det komiska är att du inte ens berättat vad felet var som du var så upprörd över och att du glömde av att Magdalena är din Statsminister.
Men berätta gärna vad det du skriver har med Regeringen att göra, för det glömmer du varje gång nu, har du märkt detta?
För det har vi alla andra gjort.
Men kanske nästa gång 
Digestive skrev 2022-03-10 22:23:05 följande:
Det var statsministerns motivering som var anmärkningsvärd och vad som skapade reaktioner. Motiveringen som Finlands försvarminsiter lägger fram är någonting helt annat än att
säkerheten för oss i Norden skulle påverkas negativt.Det är ju det Magdalena säger och det betyder, och även för andra länder i Norden också, därav språket och inte avgränsat till bara Sverige och Finland.
Och att det skapar ett akut problem i att forcera nått sånt här snabbt, sen i andra änden om inte Putin försvinner, så kommer vi troligtvis gå med i NATO senare och i ett lugnare läge.