• Äldre 21 Mar 14:27
    1481760 visningar
    23133 svar
    -17 +24
    23133
    1481760

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Thu 10 Mar 2022 22:27
    nihka skrev 2022-03-10 21:17:46 följande:
    De vill inte att vi ska glömma. De vill att vi ska komma ihåg det som att det aldrig har hänt - som så mycket annan skit signerad SD.
    Fast ibland glömmer partiarbetarna sig. Det är bara några dagar sen en av partiarbetarna här på FL utropade Luhansk och Donetsk till självständiga stater.

    Men det hade ju varit i säck innan partiarbetaren poserade med sin önskedröm om Rysslands rätt till delar av Ukraina.
  • Fri 11 Mar 2022 07:21
    Digestive skrev 2022-03-10 22:23:05 följande:
    Det var statsministerns motivering som var anmärkningsvärd och vad som skapade reaktioner. Motiveringen som Finlands försvarminsiter lägger fram är någonting helt annat än att säkerheten för oss i Norden skulle påverkas negativt.
    Nej du har fel. Argumenten från både Sverige och Finland och Nato är att det sett till det säkerhetspolitiska läget inte är lämpligt med en Natoansökan. Både Sverige, Finland och Nato agerar just nu för att inte trappa upp konflikten. 

    Sveriges Statsminister Magdalena Andersson: "Om Sverige skulle välja att skicka in en Natoansökan i det här läget så skulle det ytterligare destabilisera den här delen av Europa, alltså öka spänningarna i Europa"


    Finlands försvarsminister Antti Kaikkonen: "Nu är Natos främsta bekymmer att se hur läget i Ukraina kunde lugnas ner. Så just nu är inte rätt tidpunkt att ansöka om Natomedlemskap"


    Lyssna också gärna på när Finlands tidigare statsminister Alexander Stubb (Konservativ) konstaterar att en finsk Natoansökan just nu är helt fel eftersom en sådan riskerar att eskalera konflikten genom att Ryssland skulle få ytterligare argument för sitt krig. 

     https://play.acast.com/s/d556eb54-6160-4c85-95f4-47d9f5216c49/0c0e1a38-d209-4290-ac14-dfc466d5cb85
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Fri 11 Mar 2022 08:44
    KillBill skrev 2022-03-11 07:21:36 följande:
    Nej du har fel. Argumenten från både Sverige och Finland och Nato är att det sett till det säkerhetspolitiska läget inte är lämpligt med en Natoansökan. Både Sverige, Finland och Nato agerar just nu för att inte trappa upp konflikten. 

    Sveriges Statsminister Magdalena Andersson: "Om Sverige skulle välja att skicka in en Natoansökan i det här läget så skulle det ytterligare destabilisera den här delen av Europa, alltså öka spänningarna i Europa"


    Finlands försvarsminister Antti Kaikkonen: "Nu är Natos främsta bekymmer att se hur läget i Ukraina kunde lugnas ner. Så just nu är inte rätt tidpunkt att ansöka om Natomedlemskap"


    Lyssna också gärna på när Finlands tidigare statsminister Alexander Stubb (Konservativ) konstaterar att en finsk Natoansökan just nu är helt fel eftersom en sådan riskerar att eskalera konflikten genom att Ryssland skulle få ytterligare argument för sitt krig. 

     https://play.acast.com/s/d556eb54-6160-4c85-95f4-47d9f5216c49/0c0e1a38-d209-4290-ac14-dfc466d5cb85
    Jag kanske tolkade den här delen av Europa förhastat.
  • Fri 11 Mar 2022 09:27
    Dunderthunder skrev 2022-03-10 20:50:12 följande:
    Hmm har jag missat något, finns det ett avtal eller bestämmelser som man var tvungen att läsa innan man skriver här på familjeliv. Eller har du axlat rollen som en domare, som tycker att saker och ting ska fungera på ett visst sätt? Jag skriver väl fan om vad jag vill, så länge jag inte skadar någon annan. Nää du, du tog tydligen väldigt illa upp av länken jag postade. Det var inget personligt emot dig, det var bara Maggan som klantade sig lite, man kan ju inte ligga på topp jämt.  

    Ja, du får skriva vad du vill, em saklig om nått är du inte och per definition inte säger nått.
    Antar ditt syfte är att förstöra diskussionen och med tanke på att du inte vill delta i en diskussion om det du lyfte med artikeln.


    Magdalena klanta sig det inte det allra minsta, det var bara du som inte förstod vad du läste och att Magdalena berättade att vi har en gräns och att alla nu får ta ansvar och även de som inte gjorde sist.
    Det komiska är att du inte ens berättat vad felet var som du var så upprörd över och att du glömde av att Magdalena är din Statsminister.


     


    Men berätta gärna vad det du skriver har med Regeringen att göra, för det glömmer du varje gång nu, har du märkt detta?
    För det har vi alla andra gjort.


     


    Men kanske nästa gång Tomte


    Digestive skrev 2022-03-10 22:23:05 följande:
    Det var statsministerns motivering som var anmärkningsvärd och vad som skapade reaktioner. Motiveringen som Finlands försvarminsiter lägger fram är någonting helt annat än att säkerheten för oss i Norden skulle påverkas negativt.

    Det är ju det Magdalena säger och det betyder, och även för andra länder i Norden också, därav språket och inte avgränsat till bara Sverige och Finland.
    Och att det skapar ett akut problem i att forcera nått sånt här snabbt, sen i andra änden om inte Putin försvinner, så kommer vi troligtvis gå med i NATO senare och i ett lugnare läge.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Fri 11 Mar 2022 10:49
    klyban skrev 2022-03-11 09:27:53 följande:

    [...]


    Digestive skrev 2022-03-10 22:23:05 följande:
    Det var statsministerns motivering som var anmärkningsvärd och vad som skapade reaktioner. Motiveringen som Finlands försvarminsiter lägger fram är någonting helt annat än att säkerheten för oss i Norden skulle påverkas negativt.

    Det är ju det Magdalena säger och det betyder, och även för andra länder i Norden också, därav språket och inte avgränsat till bara Sverige och Finland.
    Och att det skapar ett akut problem i att forcera nått sånt här snabbt, sen i andra änden om inte Putin försvinner, så kommer vi troligtvis gå med i NATO senare och i ett lugnare läge.


    Så det var inte bara jag som tolkade det så.

    Jag hoppas att Sveriges och Finlands kommunikation i det offentliga håller en så hög nivå som möjligt framöver, vi står i ett relativt ensamt läge i vårt närområde, vilket har både för- och nackdelar - att råka underminera varandra kan ge oss båda en sämre position.
  • Fri 11 Mar 2022 11:09
    Digestive skrev 2022-03-11 10:49:46 följande:
    Så det var inte bara jag som tolkade det så.

    Jag hoppas att Sveriges och Finlands kommunikation i det offentliga håller en så hög nivå som möjligt framöver, vi står i ett relativt ensamt läge i vårt närområde, vilket har både för- och nackdelar - att råka underminera varandra kan ge oss båda en sämre position.

    Finner det lite udda att man lyckades med den tolkningen.
    Om man vill veta vad en politiker säger, så måste man se vad de skriver/säger och tolka så lite som möjligt, i alla fall de sakliga politikerna.
    Och språket är inte alltid för allmänheten och kan kräva en hel del ansträngning ibland att verkligen förstå allt.
    Men här tyckte jag det var rätt enkelt faktiskt, så är rätt förvånad att någon ens gjorde en sådan tolkning.

    De sagt att man utökar sitt samarbete och mer frekvent, så vi får hoppas det blir ett bra samarbete tills senare och när NATO kommer upp på bordet på riktigt.
    Vad är underminering, allt man säger är inte i det offentliga, och sen tog Finland samma beslut.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Fri 11 Mar 2022 12:37
    klyban skrev 2022-03-11 09:27:53 följande:

    Ja, du får skriva vad du vill, em saklig om nått är du inte och per definition inte säger nått.
    Antar ditt syfte är att förstöra diskussionen och med tanke på att du inte vill delta i en diskussion om det du lyfte med artikeln.


    Magdalena klanta sig det inte det allra minsta, det var bara du som inte förstod vad du läste och att Magdalena berättade att vi har en gräns och att alla nu får ta ansvar och även de som inte gjorde sist.
    Det komiska är att du inte ens berättat vad felet var som du var så upprörd över och att du glömde av att Magdalena är din Statsminister.


     


    Men berätta gärna vad det du skriver har med Regeringen att göra, för det glömmer du varje gång nu, har du märkt detta?
    För det har vi alla andra gjort.


     


    Men kanske nästa gång Tomte


    Digestive skrev 2022-03-10 22:23:05 följande:
    Det var statsministerns motivering som var anmärkningsvärd och vad som skapade reaktioner. Motiveringen som Finlands försvarminsiter lägger fram är någonting helt annat än att säkerheten för oss i Norden skulle påverkas negativt.

    Det är ju det Magdalena säger och det betyder, och även för andra länder i Norden också, därav språket och inte avgränsat till bara Sverige och Finland.
    Och att det skapar ett akut problem i att forcera nått sånt här snabbt, sen i andra änden om inte Putin försvinner, så kommer vi troligtvis gå med i NATO senare och i ett lugnare läge.


    Det här börjar bli komiskt! Återigen tar du upp saker och förvränger 110%. Dina antaganden är helt poänglösa och kvar återstår ingenting av värde, bara tomma ord från en delad person. Du säger att Magdalena klantade sig inte det allra minsta... Hur kommer det sig att när kriget urbröt, så tog hon tillbaka sitt uttalande och la fokus på att Sverige måste hjälpa till... Dock känns det mest som en efterkonstruktion, eftersom att hon bekände färg i första uttalandet (som du bara har läst rubriken av).  Du är bra rolig du... Till och med Maggan kunde se sina egna brister, dock så har det passerat dig... Tydligen... 

    Jadu, du är verkligen en liten tomte, kanske till nästa gång har du blivit ett troll igen... Men tills dess, behöver du växa om du ska ha något att hämta.   
  • Fri 11 Mar 2022 17:50
    www.aftonbladet.se/ledare/a/0G7K2J/ingen-har-glomt-sd-s-putin-kramande

    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Fri 11 Mar 2022 23:53
    Digestive skrev 2022-03-10 22:23:05 följande:
    Det var statsministerns motivering som var anmärkningsvärd och vad som skapade reaktioner. Motiveringen som Finlands försvarminsiter lägger fram är någonting helt annat än att säkerheten för oss i Norden skulle påverkas negativt.
    Hmm, jag tor bestämt att du fokuserar på person när du inte förstår att betydelsen är densamma.

    Sen kan man jiu iofs tycka att motiveringen från såväl Magdalena Andersson som försvarsministern i Finland tassar på tårna för Putin.

    Visst, de har säkert gjort en korrekt analys av Ryssland reaktion på svensk och/eller finländsk ansökan om Nato-medlemskap - men man kan nog tycka att de borde skita i Rysslands reaktion.
  • Sat 12 Mar 2022 03:46
    klyban skrev 2022-03-11 11:09:14 följande:

    Finner det lite udda att man lyckades med den tolkningen.
    Om man vill veta vad en politiker säger, så måste man se vad de skriver/säger och tolka så lite som möjligt, i alla fall de sakliga politikerna.
    Och språket är inte alltid för allmänheten och kan kräva en hel del ansträngning ibland att verkligen förstå allt.
    Men här tyckte jag det var rätt enkelt faktiskt, så är rätt förvånad att någon ens gjorde en sådan tolkning.

    De sagt att man utökar sitt samarbete och mer frekvent, så vi får hoppas det blir ett bra samarbete tills senare och när NATO kommer upp på bordet på riktigt.
    Vad är underminering, allt man säger är inte i det offentliga, och sen tog Finland samma beslut.


    Tidigare markerade du i min text och menade att det var det som statsministern hade sagt/menade - du höll med i min tolkning. Och nu finner du tolkning udda och förvånande. Jag hänger inte med.

    Finländska representanter kände sig underminerade efter den svenska statsministerns utspel om NATO-medlemskap. Vad du och jag tycker är underminerande eller inte är ovidkommande när facit redan finns.

    Aja, som sagt så önskar jag högsta möjliga kommunikation mellan Sverige och Finland i fortsättningen. Vi kan tvingas in i en så kallad Gate Keeper-roll mellan Ryssland och NATO varför vi bör kommunicera vassare - sinsemellan och i det offentliga - än att vi tar varandra på sängen, målar in varandra i hörn och dylikt.

    För min del känns så känns relationerna med Finland primära att utveckla. Tillfälliga handelsavtal med råvaror, el och så vidare borde diskuteras liksom övrig geopolitisk och militär strategi.

    Sveriges och Finlands relationer är redan goda men det gäller att ligga många steg före om vi skulle bli prövade.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?