• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • klyban
    Lånehajen skrev 2022-10-09 17:38:36 följande:
    NATO har inget att göra med de rödgrönas brutna löften. Varför drar du in det? Men som vanligt tramsar du på med något du hakat upp dig på 

    Nazisten putin kom och ändrade allt, det är därför man också omvärdera 200år alliansfrihet och neutralitet.
    Och detta skedde sen med en bred politisk lösning och NATO.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Lånehajen
    klyban skrev 2022-10-09 20:33:58 följande:

    Nazisten putin kom och ändrade allt, det är därför man också omvärdera 200år alliansfrihet och neutralitet.
    Och detta skedde sen med en bred politisk lösning och NATO.


    Det har fortfarande väldigt lite att göra med avgående regerings brutna löften. NATO är bara en fråga av många. 
  • klyban
    Lånehajen skrev 2022-10-10 19:56:34 följande:
    Det har fortfarande väldigt lite att göra med avgående regerings brutna löften. NATO är bara en fråga av många. 

    Vad är det för löften som är brutna med NATO?
    För vad som skedde var att nazisten putin satte ett stopp på 200 år av alliansfrihet och med rätta.
    Och NATO lösningen har en bred politiskt beslut.


    Du verkar ha en del svårigheter att nå till punkten du berättar något, kanske nästa inlägg?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • KillBill

    Det tog alltså bara några timmar innan delar av Kristerssons och tidölagets överenskommelse sprack..


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill

    Anders Ljunggren var statssekreterare under regeringen Bildt 91-94. Nedan kommenterar han de brunblå tidölaget..


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill

    Många utropar Sverigedemokraterna till vinnare men i slutändan kanske det visar sig att SD blir förlorarna.  Vi kan under alla omständigheter konstatera att Kristerssons regering (det så kallade tidölaget) är historiskt svag.


    Några citat:

    "Flera liberala riksdagsledamöter flaggar för att de kommer att rösta mot regeringen och Tidöavtalet i olika frågor. Anna Starbrink säger till Aftonbladet att regeringspartierna nu får förhålla sig till henne när de går in med förslag i kammaren"
    -
     - -
    "Både Anna Starbrink och Lina Nordqvist öppnade för att gå emot partilinjen när det gäller förslaget om tiggeriförbud i Tidöavtalet"
    - - -
    "Även riksdagsledamoten Joar Forssell öppnar på Facebook för att driva en annan linje än partigruppen i vissa frågor eftersom Tidövatalet enligt honom innehåller "många förslag som är allt annat än liberala. Därför är det nu mitt och mina liberala vänners uppgift att i se till att EU-rätten, internationella konventioner, Sveriges grundlag och den svenska rättsstatens principer följs. Utredningar med illiberala förslag inte få genomföras i verkligheten. Det blir en tuff men viktig uppgift"
    - - -
    "L-ledamoten Malin Danielsson är inne på samma linje och skriver på Facebook att Tidöavtalet innehåller "många problematiska förslag för en liberal. Därför är det nu mitt och mina liberala riksdagskollegors uppdrag att i varje punkt se till att EU-rätten, internationella konventioner, Sveriges grundlag och den svenska rättsstatens principer följs. Det kommer att bli en grannlaga uppgift."


    www.aftonbladet.se/nyheter/a/BWWyM9/kritiska-liberaler-i-riksdagen-de-andra-partierna-maste-forhalla-sig-till-oss

    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?