• Redan47

    Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

    Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

    När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

    Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

  • Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • weeme

    Äter ju omega3 och gravidvitaminer. Kan göra uppehåll i omega3 och käka fisk varje dag istället om naturligt är bättre. Blöder i em-kväll igen :(

    Härligt med UL bilder KUB bilderna var bäst sist, på RUL var det svårare att få med hela bebisen.

  • Blomman701
    weeme skrev 2015-05-10 20:10:30 följande:

    Äter ju omega3 och gravidvitaminer. Kan göra uppehåll i omega3 och käka fisk varje dag istället om naturligt är bättre. Blöder i em-kväll igen :(

    Härligt med UL bilder KUB bilderna var bäst sist, på RUL var det svårare att få med hela bebisen.


    Kolla upp hur mycket e-vitamin din gravidtablett innehåller! Gör uppehåll med båda i några dagar och se vad som händer. Jag äter fisk två till tre gånger i veckan istället för omega3. Det var allt annat än roligt att blöda utan förklaring. Skickar en styrkekram :)
  • zaq1234

    Weeme, som så många har sagt, så är det så vanlig biverkning, du har väl inte ont? Hoppas det slutar att blöda snart!

    Jag äter också fisk 3 ggr i veckan o slutat med omega III, tror det är bättre på sikt.

  • weeme

    Jag äter bara rena folsyran ett par dagar. Jag har inte direkt ont, det har gjort lite ont långt ner till vänster visserligen denna helgen. Ont och ont, lite värk kanske. Får se om kliniken har något att säga i morgon, förmodligen inte. Bara att härda ut och ta det lugnt.. Jag blödde rejält bara av insättningen, är hopplöst lättblödande. TACK för ert stöd! Så skönt att ni finns.

  • Redan47

    HRE hur var det på UL?

    Hur mår ni alla i tråden?

    Jag har inte mått illa två dagar!!! Men kan inte äta vad som helst...

  • bullenochgrisen

    Hemskt trött fortfarande, men igår lyckades jag äntligen göra någonting annat än vila och lyckades rensa garderoberna så lillan kunde få sin garderob med kläder i. Kändes himla stort att få ta fram alla kläder och filtar som jag köpt på mig under hela graviditeten och nu äntligen få se allt samlat och fint upphängt/vikt inne i garderoben, hennes garderob! Känns fortfarande helt overkligt men ändå så mysigt! Känner av hennes rörelser inne i magen varje dag och hur hon vrider och vänder på sig där inne, underbart! Snart är det väl dags för henne att fixera sig men hon får gärna vänta till efter TUL om två veckor ;)

    Jag mår annars bra förutom tröttheten, kroppen signalerar väl att den behöver vila nu när man slutat jobba, tog väl ut mig mer än vad man orkade de sista veckorna.

    Men jag njuter, ingen foglossning och ingen ryggvärk eller förvärkar. Sammandragningar bara lite titt som tätt men inga som gör ont. I helgen ska jag och sambon på profylax kurs det ska bli riktigt kul! :) ser fram emot förlossningen med spänning.

    Skönt Redan att ditt illamående börjar ge med sig. Hoppas du kan börja äta mer igen nu i samband med det. Jag är fortfarande extremt kräsen med maten och lyckas inte alltid få i mig så mycket som jag egentligen behöver. Hoppas man kan börja äta mer normalt sen efter bebis är ute så man inte behöver ha det såhär för all framtid.

    Vecka 31 nu då, det går skrämmande fort men vi längtar sååå efter att få se vad det är för en liten krabat där inne :) hoppas ni andra mår bra också <3

  • weeme

    Så fint i garderoben! När vi får nästa får vi... Hm... Inte plats, haha så det blir lite logistik att lösa.

    Fler som äter Utrogest och blir dösnurriga?! Jag blir som när man (om ni nu provat det) tagit den där sista drinken på krogen oh känner, skit, vad gjorde jag nu, måste hem och sova- eller förresten närmsta gathörn blir bra zzzzz. OBS jag har aldrig somnat i gathörn för jag bodde väldigt nära alla krogar haha så med enorm Ilja kom jag hem, men någon gång slog det till hel oförberett trots att jag drack sällan och lite. Det är rent ut sagt fruktansvärt på jobbet och att köra bil är det inte tal om!! Hur funkar det för er?

  • JZ79

    Idag tog jag nya blodprover, hcg och progesteron. Hcg har ökat till 2818 och progesteronet ligger på 57,2. Penny på Serum är mycket nöjd med dessa värden och skrev tidigare idag: "you are very pregnant my dear" Skrattande Vul om ca 2 veckor Drömmer

    Bullenochgrisen, fina bilder


  • Redan47
    JZ79 skrev 2015-05-12 20:32:32 följande:

    Idag tog jag nya blodprover, hcg och progesteron. Hcg har ökat till 2818 smile2.gif och progesteronet ligger på 57,2. Penny på Serum är mycket nöjd med dessa värden och skrev tidigare idag: "you are very pregnant my dear" Skrattande Vul om ca 2 veckor Drömmer

    Bullenochgrisen, fina bilder smile1.gif


    Twins !
  • Redan47

    Tar alla utrogest vaginalt. Blir inte i närheten så drogad som när jag i Riga tog oralt- katastrof. Idag mer normalt progestoron trött .

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus