• Redan47

    Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

    Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

    När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

    Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

  • Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • weeme

    På mitt förra RUL kollade de också att det fanns vätska i urinblåsan (därborde jag sett att det var en tjej men jag fattade inte...), att det systemet fungerade. Ja, så alla organ då.

    JZ79, klart man inte blir lugnad huuu, det ska liksom inte blöda, men ändå skönt med snabba svar. Och så skönt att få oroa av sig här!!

  • Missne
    JZ79 skrev 2015-05-17 09:59:25 följande:

    Tack för ert stöd tjejer Hjärta just nu är det mindre blod än igår. Fortsätter ta det lugnt idag. Imorgon går jag in i v 7..


    Skönt
    Oj, är du redan i v 7 i morgon . Själv är jag bara i början av v 6 (5+2) och tycker att tiden kryper fram...
  • MillaQ2

    Zaq: vår BF tid var fel då det var femdagarsembryo och inte tre som vi trodde, så BF är 31/3. Men det är en fredag och planerade snitt görs bara mån-ons på DS. Skulle vi göra det en vecka innan -dvs den 27/7 -blir det bara fyra dagar före BF. Med min son som föddes vaginalt satte förlossningen igång fyra dagar innan BF. Läkaren bedömde därför att det var bättre att boka tiden på närmast möjliga tid före det datum som är en vecka innan BF. Hoppas min snurriga förklaring går att förstå :)

    Jz : precis denna tid som du är nu hade jag mina värsta blödningar OCH smärta, åkte till gynakuten som såg lilla hjärtat slå. Det kom fler blödningar till och från men både utländska kliniken och svenska läkare sa det är vanligt vid embryo transfer, och det verkar ju stämma. Jag var orolig ändå och tog Largigan för att bli lugnare (det som vissa tar mot illamående)

    Missne och Redan, lycka till på era resp UL imorgon :))

  • Redan47

    Rapport: KUB : enäggstvillingar!!!!!

    De är jämnstora, en moderkaka, varsin hinnsäck. De ligger våningssäng med varandra. Allt såg jätte fint ut enligt henne. Nästa vecka läkbesök på spec Mvc då får vi mer info och nytt UL för att kontrollera moderkaka o hinnsäckarna....fick info att jag kommer förmodligen oxå gå på kontroll varannan vecka fr v14, som det ser ut idag.

    Klart vi blev glada, men känns ängsligt oxå, känns samtidigt bra att länet tydligen håller koll framöver. Tagit massa rör med prover oxå.... Hiv mm, järndepå, trombosproverna, kontroll av Fragmin Konc, KUB , RH prov på mig o på bebisar nytt prov fr.o.m. Idag tydligen. TSH T3 T4,

    Skönt med svar varför jag mått som jag mått och är sååå trött och blivit så stor redan.

    Får smälta detta under dagen.

    Hur gick KUB för dig HRE?

  • Snart lycklig

    Men herregud, vilken överraskning! Trots att jag är på arbetet rinner mina tårar. (Jag är ju själv enäggstvilling.)

    Oh, var bara glad. Förstå mig rätt nu, men jag sörjer fortfarande att vi inte fick behålla ytterligare en, så det blivit tvillingar (trillingar hade varit för övermäktigt), utan nu blir det en enling. Självklart överlycklig för det, men hade önskat tvillingar pga av min ålder och många års kämpande. Jag är naturligtvis oerhört tacksam för enlingen i magen, tro inget annat.

    Det är många känslor under denna resa.

    Kan inte riktigt smälta din positiva nyhet. Underbart med mirakel, för det är precis det som de är, två små mirakel. Det kunde ju nästan blivit trillingar för dig med, för visst hade du ytterligare en hinnsäck från början?

    Stor kram.

    (Jag har varit så trött en längre tid och inte orkat kommentera. Jag har läst allt och följer er alla med stort intresse. Är absolut inte ointresserad, bara sjukt gravidtrött. Idag v28, 27+4.)

  • Redan47

    SL. det har bara synts en bebis en säck på tidigare 2 VUL. MEN, vi har ju typ skymtat en skugga 1/100s som första ggn trodde Gyn det var något om höll på att absorberas...ggn nr2, skymt av två mörka runda skuggor, sedan bara en. Men hon som undersökte tyckte det var konstigt att hon inte sett det på VUL4/5...
    Visst är jag glad, känner mig lättad av definitivt besked, eftersom jag känt mig sååå gravid så tidigt. Undrade nästan om det är något annat fel på mig. Har alltid önskat tvillingar tidigare i livet oxå, varför vet jag inte. Min ängslan är det att de är enäggs, större risk ändå, utanpå donationen...händer det ena något...påverkas den andre. Jag vill verkligen ha levande födda. Två äggs är ju som två gravidieteter i en livmoder. 

  • bullenochgrisen

    Oh My good grattis Redan!!! Dubbel lycka! Vilken överraskning! Förstår din oro men njut! Du väntar inte fel, du är gravid!! Hoppas du mår bättre med illamåendet nu. Stort grattis ännu en gång! Kram


    Redan47 skrev 2015-05-18 15:15:59 följande:

    Rapport: KUB : enäggstvillingar!!!!!

    De är jämnstora, en moderkaka, varsin hinnsäck. De ligger våningssäng med varandra. Allt såg jätte fint ut enligt henne. Nästa vecka läkbesök på spec Mvc då får vi mer info och nytt UL för att kontrollera moderkaka o hinnsäckarna....fick info att jag kommer förmodligen oxå gå på kontroll varannan vecka fr v14, som det ser ut idag.

    Klart vi blev glada, men känns ängsligt oxå, känns samtidigt bra att länet tydligen håller koll framöver. Tagit massa rör med prover oxå.... Hiv mm, järndepå, trombosproverna, kontroll av Fragmin Konc, KUB , RH prov på mig o på bebisar nytt prov fr.o.m. Idag tydligen. TSH T3 T4,

    Skönt med svar varför jag mått som jag mått och är sååå trött och blivit så stor redan.

    Får smälta detta under dagen.

    Hur gick KUB för dig HRE?


  • TyckOmMig

    Redan-åh vilken lycka välkommen till tvillingvärlden men förstår din oro om att det rör sig om enäggstvillingar-där har jag inte lika stor erfarenhet trots mina snart 3 tvilling graviditeter.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus