• Anonym (Anonym)

    Betablockerare, Levaxin med alkohol?

    Har märkt sen kanske tre år tillbaka att mitt hjärta reagerar konstigt på alkohol, även en mycket, mycket liten mängd. Jag tar Levaxin (för struma) och betablockerare (inderal) dagligen (mot takykardi) och har förut inte haft dessa problem i mitt liv. Symptomen som uppkommer efter alkoholintaget är ett obehagligt tryck över hjärtat, ibland slår det en volt och i värsta fall har det hänt att hjärtat galopperat på natten i en väldig fart. Eftersom dessa symptom är så obehagliga har jag blivit tvungen att lägga ner alkoholen helt men saknar att kunna ta ett glas ibland. Försökte igår att dricka några klunkar skumpa men då fick jag direkt det där trycket och även att det slog en volt. Skittråkigt efter bara 2 sippar. Någon som vet vad det beror på? Vill inte vara nykterist resten av livetGråter [OBS! Jag har gjort EKG men man finner ingenting]

  • Svar på tråden Betablockerare, Levaxin med alkohol?
  • taquine

    Tagit inderal i många år för "ett för  snabbt hjärta" och aldrig upplevt något när jag druckit alkohol. Kan det vara kombinationen  . Kollat med fass ? Väldigt svårt tänka mig det är inderalen , det är ju en "snäll" tablett 

  • Anonym (Anonym)
    Tines skrev 2015-04-26 17:44:41 följande:

    Men så viktig kan inte alkohol vara..... ditt hjärtas hälsa måste vara prio ett.

    Det kanske går över om nåt år?


    Jodå, hälsan är nummer ett men det är ändå trist att man fått gå nykter i flera år nuRynkar på näsan
  • Anonym (Anonym)
    taquine skrev 2015-04-26 18:13:31 följande:

    Tagit inderal i många år för "ett för  snabbt hjärta" och aldrig upplevt något när jag druckit alkohol. Kan det vara kombinationen  . Kollat med fass ? Väldigt svårt tänka mig det är inderalen , det är ju en "snäll" tablett 


    Varken FASS eller läkare har information om betablockerare, levaxin och alkohol kombinerat. När jag frågat har dom bara sagt att det ska gå bra alternativt att dom inget hört om den kombinationen - men hjärtat krånglar varenda gång.
Svar på tråden Betablockerare, Levaxin med alkohol?