• Gert

    Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

    Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Rataxes
    Kung Markatta skrev 2016-08-16 11:54:02 följande:

    Carin Jämtin överger det sjunkande skeppet:

    www.svt.se/nyheter/inrikes/carin-jamtin-avgar


    Skandalförebyggande avgång månntro? Att flera månader i rad få stå inför media och förklara att allting är lugnt när sossarna närmar sig 20%-strecket tar nog på krafterna.
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2016-08-16 11:54:02 följande:
    Carin Jämtin överger det sjunkande skeppet:

    www.svt.se/nyheter/inrikes/carin-jamtin-avgar
    Stämmer rätt bra med den känsla jag får när jag läser inläggen från flera av er som debatterar ur ett högerperspektiv - att ni på något sätt egentligen bara är förorättade sossar.

    Jag menar att högern ska ju stå för individualism och tro på den egna förmågan, men du finner det anmärkningsvärt, likt en flykt, att man byter jobb efter fem år.

    Själv är jag av motsatt åsikt och tycker att alla borde byta jobb minst en gång vart femte år. Det skulle innebära att behovet av mentala snuttefiltar minskade markant.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • K Markatta
    FDFMGA skrev 2016-08-16 15:35:03 följande:
    Stämmer rätt bra med den känsla jag får när jag läser inläggen från flera av er som debatterar ur ett högerperspektiv - att ni på något sätt egentligen bara är förorättade sossar.

    Jag menar att högern ska ju stå för individualism och tro på den egna förmågan, men du finner det anmärkningsvärt, likt en flykt, att man byter jobb efter fem år.
    Nej, jag tycker det är förståeligt att hon lämnar. Hon ser ingen framtid i att vara en ledande företrädare för ett parti på dekis och söker sig därför vidare mot nya mål. Det hade jag också gjort i hennes ställe.
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2016-08-16 17:10:14 följande:
    Nej, jag tycker det är förståeligt att hon lämnar. Hon ser ingen framtid i att vara en ledande företrädare för ett parti på dekis och söker sig därför vidare mot nya mål. Det hade jag också gjort i hennes ställe.
    Hm, det har jag också reflekterat över, alltså hur det relativt sett är så många högerdebattörer och SD-aktivister som anser sig vara telepater och vet vad människor tänker.

    Själv är jag lite mer rationell och kan tänka mig ett flertal orsaker till att hon lämnar posten som partisekreterare nu, men iom att jag vare sig tillhör skrikhögern eller är SD-aktivist så har jag inte en susning om varför hon tröttnat på jobbet eller S på henne.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • K Markatta
    FDFMGA skrev 2016-08-16 19:08:57 följande:
    Hm, det har jag också reflekterat över, alltså hur det relativt sett är så många högerdebattörer och SD-aktivister som anser sig vara telepater och vet vad människor tänker.

    Själv är jag lite mer rationell...
    Nåja... du är ju inte helt främmande för att berätta hur du känner inför andra debattörer och deras skriverier. För en liten stund sedan:

    "Stämmer rätt bra med den känsla jag får när jag läser inläggen från flera av er som debatterar ur ett högerperspektiv - att ni på något sätt egentligen bara är förorättade sossar."
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2016-08-16 19:29:05 följande:
    Nåja... du är ju inte helt främmande för att berätta hur du känner inför andra debattörer och deras skriverier. För en liten stund sedan:

    "Stämmer rätt bra med den känsla jag får när jag läser inläggen från flera av er som debatterar ur ett högerperspektiv - att ni på något sätt egentligen bara är förorättade sossar."
    Javisst, jag är hyfsat duktig på att kunna notera mina egna känslor. Men du skrev "Hon ser ingen framtid i att vara en ledande företrädare för ett parti på dekis och söker sig därför vidare mot nya mål".

    Så antingen tror du att du kan läsa hennes tankar och känslor eller också är du Carin Jämtin och skriver om dig själv i tredje person.

    Har jag någonsin berättat om SD-aktivisten här på FL som påstod att hen kunde avgöra hur stor andel av Sveriges miljöpartister som verkligen tror på det det säger sig tro på och hur stor andel som bara var politiskt korrekta.

    Jag minns att min känsla när jag läste masstelepatens rön var lätt löje.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • K Markatta
    FDFMGA skrev 2016-08-16 20:22:19 följande:
    Javisst, jag är hyfsat duktig på att kunna notera mina egna känslor. Men du skrev "Hon ser ingen framtid i att vara en ledande företrädare för ett parti på dekis och söker sig därför vidare mot nya mål".

    Så antingen tror du att du kan läsa hennes tankar och känslor eller också är du Carin Jämtin och skriver om dig själv i tredje person.
    Aha, en gullig liten falsk dikotomi. En mer närliggande förklaring är annars att jag spekulerade lite i hur hon skulle kunna ha tänkt utan att för den skull veta med 100%, minst, säkerhet att hon faktiskt tänkte exakt så.
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2016-08-17 00:19:35 följande:
    Aha, en gullig liten falsk dikotomi. En mer närliggande förklaring är annars att jag spekulerade lite i hur hon skulle kunna ha tänkt utan att för den skull veta med 100%, minst, säkerhet att hon faktiskt tänkte exakt så.
    Nja, det anmärkningsvärda är väl snarast att det inte är anmärkningsvärt för skrikhögerns debattörer att inte förstå skillnaden mellan eget och andras.

    Du gjorde dig alltså till tolk för Jämtins känslor och jämställer det med att jag gör mig till tolk för mina känslor inför skrikhögerns märkliga oförmåga att inse gränserna för vad man kan känna till eller inte.

    Jag vet att jag ofta känner löje när skrikhögern pysslar med tankeläsning eller någon har fått fatt på en gammal tidningsartikel, trumpetar ut detta som vore det en nyhet och då självklart utan att förstå vad artikeln handlade om när den skrevs för ett antal år sedan.

    Du kan inte veta vad Jämtin verkligen känner inför beslutet att lämna posten som partisekreterare Skrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anonym (Honungsvarg)
    Kung Markatta skrev 2016-08-17 00:19:35 följande:
    Aha, en gullig liten falsk dikotomi. En mer närliggande förklaring är annars att jag spekulerade lite i hur hon skulle kunna ha tänkt utan att för den skull veta med 100%, minst, säkerhet att hon faktiskt tänkte exakt så.
    Och det borde du ha låtit bli. 
    Spekulationer och gissningslekar är ett oskick, som sprider fördomar, men det är kanske exakt vad du vill åstadkomma.
    Det får dig bara att minska i trovärdighet och se rätt dum ut ärligt talat.
    Håll dig till det du vet istället. 
  • Flash Gordon
    Kung Markatta skrev 2016-08-16 17:10:14 följande:
    Nej, jag tycker det är förståeligt att hon lämnar. Hon ser ingen framtid i att vara en ledande företrädare för ett parti på dekis och söker sig därför vidare mot nya mål. Det hade jag också gjort i hennes ställe.
    Eventuellt redan lovad ett toppjobb. Mot regelverket:
    http://www.svt.se/nyheter/inrikes/carin-jamtin-kan-bli-ny-chef-pa-sida

    Tja, varför skulle de förändra sig dessa makt-människor?
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?