• Gert

    Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

    Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • K Markatta
    FDFMGA skrev 2017-10-11 21:04:06 följande:
    Nja, i likhet med Trump tycks du inte kunna skilja på nyheter och åsiktsmaterial.

    Jag läser SvD och vill minnas att det var Göran Eriksson som skrev detta i en ledare.

    SvD är en moderattidning och Göran Eriksson är ovanligt långt till höger för att vara moderat.
    Det som Kristersson tog upp i debatten, alltså Konjunkturinstitutets sågning av regeringens budget, har det framförallt skrivits om på nyhetsplats:

    www.svd.se/ki-lagre-tillvaxt-vantar-framover

    KI: Regeringens budget kraftigt underfinansierad

    Konjunkturinstitutet anser att det behövs en tuffare finanspolitik redan 2019. Regeringens budget är kraftigt underfinansierad och ligger inte i linje med överskottsmålet, enligt KI:s nya prognos.

    Det stämmer att även ledarskribenter nämnt denna nyhet men det gör ju inte att nyheten som sådan, eller för den delen hela tidningen SvD, kategoriskt kan avfärdas.
  • Anonym (mr happy)
    FDFMGA skrev 2017-10-11 21:04:06 följande:
    Nja, i likhet med Trump tycks du inte kunna skilja på nyheter och åsiktsmaterial.

    Jag läser SvD och vill minnas att det var Göran Eriksson som skrev detta i en ledare.

    SvD är en moderattidning och Göran Eriksson är ovanligt långt till höger för att vara moderat.

    Menar du att motsatsen också gäller - om Aftonbladet skriver att moderternas politik skulle innebära att Sverige ånyo går mot stora budgetunderskott med resultatet att sjukvården utarmas alltmer, ja då ska Kristersson ta detta som ett sant faktum och inte som en åsikt.

    Själv undrar jag emellanåt om det finns någon relevanskontroll kvar bland aktiva högerskribenter på FL.
    Helt enig kring att allt Aftonbladet skriver kan avfärdas som vänstergoja.
  • K Markatta

    Sevärt: Socialdemokraternas dubbelmoral på 22 sekunder

    twitter.com/nHabtemichael/status/918393457319862272

    Löfven 2015: "Mitt Europa bygger inte murar! Vi hjälps åt när nöden är stor!"

    Löfven 2017: "Vi har lagt om den flyktingpolitik som var ohållbar och som grundades av den borgerliga regeringen."

    Från kommentarsfältet: "Vi får börja kalla honom för Murarn istället"

  • Konservativ
    Kung Markatta skrev 2017-10-11 20:09:05 följande:

    Stefan Löfven tar efter sin idol i Vita Huset och recenserar nu inte bara privatpersoner, som exempelvis barnboksförfattare, utan även etablerade medier:

    www.svtplay.se/video/15466815/forum/forum-11-okt-09-00

    Ca 50 minuter in hör man följande:

    Löfven: "Att använda Svenska Dagbladet som sanningsvittne i den här diskussionen, det är ju kanske lite vågat"


    Nu överdriver du ju. Att klanka ner på Svenska Dagbladet har ju alltid ingått i sosseledares arbetsuppgifter. Om Löfven däremot började ifrågasätta vänsterorganisationen SR/SVT så hade man kunnat tala om trendbrott. Men det kommer ju inte att hända. 

    Tyvärr är det allt för få som granskar journalistkåren. De har fått härja fritt i årtionden. Är det något fel i att en svensk politiker yttrar sig om svenska journalisters brist på kompetens, eller att en amerikansk politiker yttrar sig om amerikanska journalister.
  • FDFMGA
    Anonym (mr happy) skrev 2017-10-11 22:40:08 följande:
    Helt enig kring att allt Aftonbladet skriver kan avfärdas som vänstergoja.
    Fast det var ju inte exakt vad jag skrev.

    Jag förklarade att det är viktigt att förstå skillnaden mellan åsikt och fakta.

    Kung Markatta menade att Stefan Löfven ska godta en moderat ledarskribent åsikter som fakta.

    Min åsikt är att man inom skrikhögern blivit så van vid att få de mest befängda åsikter bekräftade som fakta av likasinnade att relevanskontrollen mestadels blir satt på undantag.

    Egentligen tycker jag att man ska värdera åsikter oberoende av vem som frmför dem.

    Låt mig ta ett exempel. I SvD skriver en socialdemokratisk politiker en debattartikel. Han får svar av en av tidningens journalister.

    Jag är själv sosse men här anser jag att Roger Mogert använder sig av en demagogi i sin argumentation som närmast för tankarna till skrikhögern. Som socialdemokrat skäms jag å hans vägnar.

    www.svd.se/borgarradet-krav-pa-tysta-bibliotek-framlingsfientliga

    www.svd.se/svara-mogert-annars-ar-du-feg
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • KillBill
    Kung Markatta skrev 2017-10-12 20:19:17 följande:

    SvD har nu kommit med lite lästips till Stefan L Gladtwitter.com/SvD/status/918512070013923328


    Tja vad ska man säga, inte ens SVDs marknadsavdelning, som ligger bakom denna reklam, verkar förstå skillnaden mellan ledar- och nyhetsredaktionen. Märkligt. 


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • K Markatta
    KillBill skrev 2017-10-12 20:23:11 följande:
    Tja vad ska man säga, inte ens SVDs marknadsavdelning, som ligger bakom denna reklam, verkar förstå skillnaden mellan ledar- och nyhetsredaktionen. Märkligt. 
    Det där har vi redan gått igenom, Bill.

    Att en ledarskribent intresserar sig för nyheten om att Konjunkturinstitutet sågar Magdalena Anderssons budget är inte ett rimligt skäl till att kategoriskt avfärda hela tidningen.
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2017-10-12 19:23:51 följande:
    Fast det var ju inte exakt vad jag skrev.

    Jag förklarade att det är viktigt att förstå skillnaden mellan åsikt och fakta.

    Kung Markatta menade att Stefan Löfven ska godta en moderat ledarskribent åsikter som fakta.

    Min åsikt är att man inom skrikhögern blivit så van vid att få de mest befängda åsikter bekräftade som fakta av likasinnade att relevanskontrollen mestadels blir satt på undantag.

    Egentligen tycker jag att man ska värdera åsikter oberoende av vem som frmför dem.

    Låt mig ta ett exempel. I SvD skriver en socialdemokratisk politiker en debattartikel. Han får svar av en av tidningens journalister.

    Jag är själv sosse men här anser jag att Roger Mogert använder sig av en demagogi i sin argumentation som närmast för tankarna till skrikhögern. Som socialdemokrat skäms jag å hans vägnar.

    www.svd.se/borgarradet-krav-pa-tysta-bibliote...

    www.svd.se/svara-mogert-annars-ar-du-feg
    Bifogar ytterligare en debattartikel angående Roger Mogerts missriktade demagogi.

    Det finns ju bevisligen goda skäl att kritisera S och dess representanter, därför är det lite av en gåta att kritiken här är minst lika missriktad som någonsin Roger Mogerts drapa.

    www.svd.se/bibliotekarien-foraldrar-och-aldre-vander-i-dorren/i/senaste
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?