• Anonym (5 kameler är fler än 1 dotter)

    Skulle du sålt din dotter för 5 kameler?

    Hade du sålt din dotter för 5 kameler om du fått erbjudandet?
    Om inte; Hur många kameler hade du tagit emot som minst?

  • Svar på tråden Skulle du sålt din dotter för 5 kameler?
  • Rani

    Självklart. Vem vill inte ha ett gäng kameler hemma i vardagsrummet? Men varför inte förhandla lite, fem kameler och en ny spis kanske?

  • Anonym (kameler)

    Vi blev erbjudna 250 kameler för vår 17 åriga dotter en sen kväll i tunisien för några år sedan. Då vi började skratta ändrades budet till 300. Min man tyckte dock att det skulle vara enklare att få hem dottern på flyget, än 300 kameler. Lite svårt i tullen liksom.

    F.ö skulle araben iallafall ha ringt tillbaka till oss efter en vecka och sagt I WANT MY CAMELS BACK!!! Då han upptäckt att dottern både är rapp i käften och inte ens duger till att koka ägg.

    Men på allvar är detta många araber kör med , för att vi svenskar blir så upprörda. De har kul helt enkelt.

  • Voodoodoll

    Min sambo blev erbjuden kameler för mig också ett antal gånger då vi var i Egypten. Till slut så blev jag så trött på detta eviga tjat om kameler att jag gallskrek I'M NOT FOR SAAAAAALE! Och stampade därifrån.

  • Cissi95

    Fem kameler skulle jag nog säga är ett överpris för min dotter, man vill ju inte luras!

  • Elin1994
    Anonym (kameler) skrev 2015-05-20 07:02:34 följande:

    Vi blev erbjudna 250 kameler för vår 17 åriga dotter en sen kväll i tunisien för några år sedan. Då vi började skratta ändrades budet till 300. Min man tyckte dock att det skulle vara enklare att få hem dottern på flyget, än 300 kameler. Lite svårt i tullen liksom.

    F.ö skulle araben iallafall ha ringt tillbaka till oss efter en vecka och sagt I WANT MY CAMELS BACK!!! Då han upptäckt att dottern både är rapp i käften och inte ens duger till att koka ägg.

    Men på allvar är detta många araber kör med , för att vi svenskar blir så upprörda. De har kul helt enkelt.


    Hur mycket går en kamel på? SEK 
  • urmom

    absolut! en kamel max! skulle vilja bli av med henne så snabbt som möjligt. tar gärna emot åsnor och grisar också! meddela om du är intresserad.

    mvh charlotta kromosom

Svar på tråden Skulle du sålt din dotter för 5 kameler?