• sarass

    Änglamammor som vill försöka igen

    I vecka 36 förlorade vi vår lilla tjej, för två månader sedan. Jag tror aldrig vi kommer att vara "redo" för en ny graviditet men vi vill inget annat än att få ett syskon till vår lilla tjej. Vi vill också känna lyckan som alla andra föräldrar får känna på BB.
    Är det någon mer som har varit med om samma sak som vill försöka igen?

  • Svar på tråden Änglamammor som vill försöka igen
  • Stokke
    LaCrue skrev 2015-07-28 23:49:08 följande:

    Vad roligt att tråden snöat in lite på inredning! När jag inte tänker på vår dotter eller att bli gravid så tänker jag på inredning ;) jag älskar att fixa här hemma och botaniserar gärna runt på loppisar och antikshopar så fort jag får chansen. Här hemma blandas gammalt och nytt hejvilt! Vi flyttade ganska nyligen till en ny lägenhet, hyres. Men vi letar hus för fullt. Vi vill gärna komma ut lite på landet och jag suktar efter en egen trädgård att få påta i.

    En Facebook-grupp går jag gärna med i om du skulle starta en sådan, Sarass


    Visst är det bra att flytta fokus i huvudet och få "planera" något annat för en stund.
    Jag flyr lite genom att inreda. Huvudet får "jobba" fast det egentligen slappnar av tror jag.

    Att blanda nytt och gammalt är jätte fint.
    Hur är prisläget i de områden ni letar?
    Bostadspriserna här där vi bo har skenat iväg.
  • sarass
    Stokke skrev 2015-07-28 23:03:00 följande:
    Precis ett sånt bord vill jag ha :)
    Vad bra att ni kan flytta in i ett renoverat hus, då kommer ni kunna njuta av den kommande graviditeten och slappna av, ladda, mysa tillsammans och bara njuta.

    Min plan är att vi ska göra om köket i vinter.
    Vi har ett väldigt litet kök. Huset är bara på 135kvm. Ett enplanshus med väldigt öppen planlösning. Jag tänker mig ett grått kök med mässingsknoppar och marmorskivor. Vi får se vad maken går med på.

    Vi hittade heller ingen soffa på Mio. Men vi valde dom sagt Milton 2,5 sits svängda 2 st + en fotpall (perfekt med extra sittplatser).

    Jag ska börja träna nu när jag börjar jobba igen, börjar jobba nu på måndag. Ska verkligen försöka träna hela graviditeten (hör hur jag planerar)

    Ja det är så fint! Ja precis så tänker jag också. Jag ser mig själv sitta framför öppna spisen i vinter med stor mage:)

    Vi har också haft rätt litet kök, jag önskade att vi hade haft öppen planlösning men det gick inte i nuvarande huset. Får dock mer öppet dit vi flyttar.


    Köket ska vi ta framöver men det får nog vänta något år. Det ser helt ok ut just nu men såklart inte så som jag vill ha det:) Låter jäkligt snyggt med mässingknoppar! Marmorskiva är ett önskemål från min sida också!! Men då ska vi in och kika på EM!

    Ja vad skönt, det blir lite annat när man bara är hemma.. Jag försöker träna några gånger i veckan men när jag börjar jobba så ska jag öppna mitt gymkort också (jag har fått mannens kort nu under sjukskrivningen) så jag kan gå på gruppass. Jag ska också försöka träna hela graviditeten, jag fick foglossning i v 25 tror jag och då orkade jag inte dom 10 sista veckorna. Jag springer rätt mycket på jobbet så det var väl mycket därför jag fick så ont också.
    Hoppas det känns bra att börja jobba igen:) Idag ska min mens sluta så då kör vi en ny månad då!
    Hur går det för er? känningar?

  • sarass
    LaCrue skrev 2015-07-28 23:49:08 följande:

    Vad roligt att tråden snöat in lite på inredning! När jag inte tänker på vår dotter eller att bli gravid så tänker jag på inredning ;) jag älskar att fixa här hemma och botaniserar gärna runt på loppisar och antikshopar så fort jag får chansen. Här hemma blandas gammalt och nytt hejvilt! Vi flyttade ganska nyligen till en ny lägenhet, hyres. Men vi letar hus för fullt. Vi vill gärna komma ut lite på landet och jag suktar efter en egen trädgård att få påta i.

    En Facebook-grupp går jag gärna med i om du skulle starta en sådan, Sarass


    Ja man måste få fokusera på något annat! Vad kul:D Vi köpte vårt raduhus billigt för över 2 år sedan, sen nu skenade priserna iväg och då passade vi på att sälja. Sen hittade vi vårt hus privat, det hade garanterat gått för mycket mer om vi hade köpt det via mäklare. Så vi hade lite tur där. Vi flyttar ut på landet nu men ändå med 7 min till stan, känns fantastiskt!
    Hoppas ni hittar något!!

    Absolut jag ska kolla hur man gör ;)
  • sarass
    Stokke skrev 2015-07-29 07:53:53 följande:
    Visst är det bra att flytta fokus i huvudet och få "planera" något annat för en stund.
    Jag flyr lite genom att inreda. Huvudet får "jobba" fast det egentligen slappnar av tror jag.

    Att blanda nytt och gammalt är jätte fint.
    Hur är prisläget i de områden ni letar?
    Bostadspriserna här där vi bo har skenat iväg.
    Absolut, jag tror också det är bra. Få tänka på något annat.

    Priserna här har stigit som bara den MEN är såklart inte som i dom stora städerna men det är dyrt. Hade vi inte haft vår bostad sen innan hade inte vi kunnat köpa det vi köpt nu.

    Jag har startat en grupp, var tvungen att bjuda in någon som jag redan var vän med för att kunna start gruppen så jag fick bjuda in min man. Han ska jag dock sparka ut haha.
    Vad heter ni? Ni kan skicka på ett pm så ni slipper skriva här i gruppen. Jag tänker att i en privat grupp på Facebook så blir det inte offentligt som det blir här. Visst vi får veta våra riktiga namn, bilder osv men det är inte öppet för alla andra som det är här på familjeliv.
  • Stokke
    sarass skrev 2015-07-14 19:50:31 följande:

    Hej och tack! Ja det känns väldigt skönt att det inte var något genetiskt! Då vet jag att chansen för att det händer igen är ytterst liten.

    Ja man förstår ju inte att världen där utanför fortsätter att fungera.. Men jobba måste man ju. Men jag tror ändå att mår man bra på sitt jobb eller med det man arbetar med så är det nog bra när man kommit en bit in i sin sorgprocess att börja jobba igen. Jag känner i alla fall så. Vi båda kommer säkerligen att plussa snart, det tror jag! Vill kroppen det så:)
    Jag vill jättegärna komma med i en sån grupp, jag har sökt men inte hittat någon. Vad söker jag på eller kan du lägga till mig? Jag heter Sara Strömqvist i alla fall, är ljushårig å bilden (kortet är från när vi gifte oss).

    Kramar


    Jag kan inte inboxa via mobilen.
    Har skickat PM på Facebook, hoppas det är ok.
  • sarass

    Det går jättebra! Har inte fått något än men det kanske dyker upp:) Jag kollar igen ikväll, nu ska jag ta mig i kragen och träna! Sen väntar lite mer flyttrensning:)

  • Stokke
    sarass skrev 2015-07-29 10:01:33 följande:

    Det går jättebra! Har inte fått något än men det kanske dyker upp:) Jag kollar igen ikväll, nu ska jag ta mig i kragen och träna! Sen väntar lite mer flyttrensning:)


    Å nej, då kanske jag har skickat till fel.
  • sarass
    Stokke skrev 2015-07-29 10:24:22 följande:
    Å nej, då kanske jag har skickat till fel.
    Sara Strömqvist heter jag, är ljushårig på bilden. Det är från vårt bröllop, en närbild från sidan. Man ser bara baksidan på min mans huvud. Ibland kan det vara så att det inte kommer fram.. Men jag kan skicka ett pm till dig så kanske du får upp det på mobilen?:)
  • LaCrue

    Ja, priserna har verkligen skenat iväg här också. Ganska dåligt läge som köpare just nu, såg helt annorlunda ut bara för ett år sedan. Vi funderar lite på om det nästan är bättre att bygga nytt när priserna ser ut som de gör. Eller köpa ett "ruckel" och totalrenovera.

    Jag skickar ett PM med mitt namn sen :) angående Facebook-meddelande. Titta i inkorgen i mappen som heter "övrigt" eller "other". Där brukar meddelanden hamna om de kommer från någon som man inte har på sin vänlista. Men går nog bara att komma åt den mappen genom att titta via datorn, inte på appen.

    Inga utslag på äl-stickorna här ännu...

  • Stokke
    LaCrue skrev 2015-07-29 14:47:52 följande:

    Ja, priserna har verkligen skenat iväg här också. Ganska dåligt läge som köpare just nu, såg helt annorlunda ut bara för ett år sedan. Vi funderar lite på om det nästan är bättre att bygga nytt när priserna ser ut som de gör. Eller köpa ett "ruckel" och totalrenovera.

    Jag skickar ett PM med mitt namn sen :) angående Facebook-meddelande. Titta i inkorgen i mappen som heter "övrigt" eller "other". Där brukar meddelanden hamna om de kommer från någon som man inte har på sin vänlista. Men går nog bara att komma åt den mappen genom att titta via datorn, inte på appen.

    Inga utslag på äl-stickorna här ännu...


    Visst är det knasigt att bygga nytt jämfört med att köpa ett hus och renovera är nästan samma pengar. Visst att man har dubbla kostnader just när man bygger, samt att läget inte är centralt.
    Vi har också varit inne på att bygga. Min man är i byggbranschen så vi har ett drömhus i våra huvuden. Men shiiit vad det drar iväg i pris när vi planerar.
    Nu jobbar jag på bank och ser mycket elände och skit. Par som renoverar sönder sina förhållanden, tokhöga boende kostnader . Räntorna kommer gå upp ! Det är alla överens om, så det bästa man kan göra nu är att amortera eller buffertspara. Jag vill fortsätta leva, inte bara bo.
  • Stokke

    Håller tummarna för att äl stickorna ska ge utslag.
    Själv väntar jag på mensen som ska komma den 10/8. Detta är en lååååång väntan.

  • sarass

    Helt galet med bostadspriserna.. Men vi kollade faktiskt också förut på nyckelfärdiga hus men jag var lite för ivrig och tyckte det skulle ta för lång tid. Sen dök drömhuset upp!:) Men man kan faktiskt göra ett nytt hem med bara inredning också:)

    Jag har lagt till Stokke nu, så skicka du ett pm sen så lägger jag till dig med.
    Håller också tummarna för att stickorna ger utslag för dig!!

    segt med sån lång väntan..:/

  • LaCrue

    Nuså har jag skickat PM på Facebook till dig. Lyckades skicka meddelande till både stokke och dig här på fl innan jag läste ordentligt vad jag skulle göra ;)

Svar på tråden Änglamammor som vill försöka igen