• silvergirl

    Mest överskattade bakverken ever!

    Dom där kakorna som man inte riktigt vet varför dom finns, för att dom är så meningslösa, eller äckliga.

    1. Radiokaka

    Alltså, ischoklad är ju äckligt nog, så kommer man på den briljanta idén att fylla en hel form med detta bruna fett och slänga i lite mariekex. Why??

    2. Silviakaka.

    Sockerkaka med frosting av smör och strösocker. Som att äta jättefett smör med sand som knastrar mellan tänderna. Första gången jag åt den utgick jag från att det var npgot som misslyckats kapitalt, men nej, ska tydligen vara så.

    3. Mandelkubbar.

    Svintorr kaka med äcklig bittermandel som är alldeles för stor. Den är varken en hård kaka, mjuk kaka, bulle eller en småkoka. Så vad är den eg och varför finns den?

    4.Nagelkaka.

    Världens godaste kaka som blir världens äckligaste enbart pga sitt namn.

  • Svar på tråden Mest överskattade bakverken ever!
  • silvergirl

    Vad har ni för hatobjekt i kakvärlden? Dom där:"Vill du ha en kaka till kaffet?" Glatt svarar man ja, och sen "öööh nä föresten, jag hoppar över"

  • Pentra

    Att göra radiokakan med vanlig choklad ist för sliskig ischoklad gör underverk för smaken. Torra mandelkubbar är ingen hit här heller. Bakverk som nyligen kommit på tapeten och som jag verkligen tycker är överskattade är macarons. ... /Pentra

  • Melinoe

    Mazariner och vilken typ av sockerkaka som helst som har frosting på sig. Svärmor gör 5 cm sockerkaka med minst 5 cm frosting på, urk.

    Förresten nybakta mandelkubb är helt okej :)

  • Sockervaddspinnen

    Rån - såna små rektangulära, med något vitt emellan, smakar supersött och är bara SÅ äckliga!

  • Sockervaddspinnen

    Citronmuffins är också ett vidrigt påfund.

  • Sockervaddspinnen

    Maränger som fikabröd är också helt vrickat.

  • baralillatant

    Kubb behöver ju inte vara torra, saftig kubb är god, annars som att käka sand.

    Radiokaka är blä..

    Silva och nagel har jag aldrig hört talas om eller ätit.

    Håller med ovanstående om att cupcakes ofta är överdrivet söta, halvera sockret och inte göra en topp av frostingen, då är det gott..

    Kanelbullar folk brukar bjuda på tycker jag ofta är torra och smaklösa.

    Tycker ofta att det en kan köpa på tex Coop är extra socker extra strödde extra grädde extra sylt.

    För mycket av allt!

    Finska pinnar tycker jag inte är nån hit, drömmar är samma. Om de är bakade enligt äldre recept brukar det vara en näve grus i käften känsla.

Svar på tråden Mest överskattade bakverken ever!