• Johan70

    Varför blir singelmamman sur när jag söker någon utan barn?

    Jag kom i kontakt med en kvinna på en dejtingsajt. Bland det första som framkom om henne var att hon har ett barn.

    När jag sade att jag helst ville träffa någon som inte redan har barn, blev hon tydligen sur eftersom hon skrev förolämpningar och skickade hånande smilisar.

    Vad gjorde jag för fel? Får man inte vara av uppfattningen att man helst inte vill bli styvfar?

  • Svar på tråden Varför blir singelmamman sur när jag söker någon utan barn?
  • Anonym (heå)
    Furstinna skrev 2015-09-04 10:10:53 följande:
    Du säger att det är samma sak, jag håller inte med.

    Jag förstår inte varför det inte går lika bra att säga "mammas pojkvän". För mig har styvfar en annan innebörd och jag definierar inte min pojkvän som styvfar.
    I ditt förra inlägg så skrev du, "om det är samma sak så räcker det väl med [den ena termen]". Det var det jag svarade på. Om två begrepp är synonymer, så kan man använda båda två och man kan inte säga att bara det ena får användas.

    Nu skriver du att du inte tycker att det är samma sak. Okej, men då får du väl tycka det då och till skillnad från den anonyma "Mamma" har du i alla fall försökt förklara varför du tycker så.
  • Johan70

    Hör ni, jag vore tacksam om ni lade ner den där diskussionen om hur ordet styvfar skall definieras. Det må vara intressant, men har egentligen inte med trådens ämne att göra. Den frågan borde tas upp i språkavdelningen här på Familjeliv i stället.

  • Furstinna
    Anonym (heå) skrev 2015-09-04 10:22:56 följande:

    I ditt förra inlägg så skrev du, "om det är samma sak så räcker det väl med [den ena termen]". Det var det jag svarade på. Om två begrepp är synonymer, så kan man använda båda två och man kan inte säga att bara det ena får användas.

    Nu skriver du att du inte tycker att det är samma sak. Okej, men då får du väl tycka det då och till skillnad från den anonyma "Mamma" har du i alla fall försökt förklara varför du tycker så.


    Precis, "om". "Om det hade varit", inte "det är"
  • Furstinna
    Johan70 skrev 2015-09-04 10:27:22 följande:

    Hör ni, jag vore tacksam om ni lade ner den där diskussionen om hur ordet styvfar skall definieras. Det må vara intressant, men har egentligen inte med trådens ämne att göra. Den frågan borde tas upp i språkavdelningen här på Familjeliv i stället.


    Absolut :).
  • Mila76
    Johan70 skrev 2015-09-04 10:27:22 följande:

    Hör ni, jag vore tacksam om ni lade ner den där diskussionen om hur ordet styvfar skall definieras. Det må vara intressant, men har egentligen inte med trådens ämne att göra. Den frågan borde tas upp i språkavdelningen här på Familjeliv i stället.


    Är du kvar?
    Antalet kvinnor i SD:s riksdagsgrupp är lägre än antalet kvinnor i Iraks parlament. Är du nöjd med det, Jimmie Åkesson?
  • Johan70
    Mila76 skrev 2015-09-04 11:06:52 följande:
    Är du kvar?
    Hur menar du? Om du undrar om jag följer tråden, så, ja, det är väl klart att jag gör. Sedan är det inte så intressant att kommentera när det mest blir inlägg i ett stickspår om en språkfråga, därav min önskan att diskussionen skall tillbaka till det ämne som jag startade tråden kring.
  • Johan70
    Anonym (En mamma) skrev 2015-09-03 22:09:55 följande:
    Desperata människor finns överallt,  föräldrar eller inte.   Har dock erfarenheten av att de mest desperata singlarna inte är föräldrar...

    Nåväl,  jag skulle aldrig bli intresserad av dig eller din profil, och de flesta andra, föräldrar eller ej,  skulle också direkt klicka vidare efter något mer intressant...

    Men såklart finns det någon även för dig!   Det finns människor som inte har barn, och inte heller vill ha barn.   Inte så jättevanligt, men de finns!  Önskar dig all lycka till att hitta en barnlös partner, som inte vill ha barn!   Och, jag är inte ironisk!
    Desperationen hos singlar, i den mån sådan finns, har väl delvis just med ensamhet att göra. Den som är singelförälder är ju inte ensam i sin familjesituation även om en partner saknas, så då kanske man inte känner samma desperation?
  • Johan70
    Anonym (Nej inte för mig) skrev 2015-09-02 23:53:13 följande:
    Ja det är riktigt jobbigt... Både för mig och även för barnen inbillar jag mig... Han sa först till både mig och barnen att vi skulle få ha en relation, att vi skulle få träffas... Men sen så vägrar han låta mig se dem... Saknar dem så grymt mycket... Skall tilläggas dessutom att vi inte ens var riktigt ovänner när det tog slut. Men jag åkte på semester med en tjejkompis 3 månader efter att det tog slut och det lades då upp bilder på en kille som HON träffade på semester orten.. Och när jag kom hem fick jag höra att jag var en hora..... Detta trotts att bilderna på honom visade antingen dem två kramandes och kyssandes, eller om jag var med så var även hon med i bild... Efter det så fick jag inte längre träffa barnen. Mitt hjärta brast då... 
    Det måste vara jättejobbigt att slitas bort från barn som man har fått en nära relation med även om man inte är biologisk släkt med dem. Har ditt ex inte velat förstå din förklaring av vad som har hänt?

    Förresten, vad rör det honom ifall du skulle gå vidare med ditt liv redan ganska snart efter att det tog slut mellan er? Hade han eg. hoppats att ni skulle hitta tillbaka till varandra?
  • Johan70
    Johan70 skrev 2015-09-04 11:38:48 följande:
    Det måste vara jättejobbigt att slitas bort från barn som man har fått en nära relation med även om man inte är biologisk släkt med dem.
    Det är ju en anledning till att jag inte vill träffa någon som redan har barn. Om det tar slut, så kommer det med all sannolikhet att ta slut med kvinnans barn också och då spelar det ingen roll om man har haft en nära relation med dem eller inte.
  • Anonym (heå)
    Johan70 skrev 2015-09-04 10:27:22 följande:

    Hör ni, jag vore tacksam om ni lade ner den där diskussionen om hur ordet styvfar skall definieras. Det må vara intressant, men har egentligen inte med trådens ämne att göra. Den frågan borde tas upp i språkavdelningen här på Familjeliv i stället.


    Ber om ursäkt.
Svar på tråden Varför blir singelmamman sur när jag söker någon utan barn?