• Tom Araya

    Immigration/invandring/flyktingar - varför?

    För mig är inte frågan OM vi ska ha invandring eller ta emot flyktingar, utan HUR och HUR MÅNGA vi klarar samt att man måste vara uppriktig med de problem och utmaningar som följer och ha konkreta idéer om hur man löser dem.

    Jag är så less på folk och politiker som förespråkar/stödjer/beslutar om att ta emot en massa folk från andra länder och när problemen kommer så är det...


    Om man istället tog ansvaret för det man beslutar så hade det inte sett ut som det gör.

  • Svar på tråden Immigration/invandring/flyktingar - varför?
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2017-05-31 23:25:50 följande:
    Artikeln pekar tydligt på vad som lockar asylsökande till ett specifikt land, det är vad artikeln säger och vad jag vill få fram med att länka den. Genom större förståelse för detta kan vi i framtiden undvika den kris vi haft och fortfarande har (trots färre asylsökande). Så länge det finns folk och politiker som inte har denna förståelse måste det påpekas och påminnas om, det blir aldrig inaktuellt.
    Ska vi prata om kris så fanns och finns den verkliga krisen i Syrien och inte i Sverige. Det viktigaste just nu är att medlemsländerna i EU kommer överens om hur man gemensamt ska ta hand om flyktingar som söker skydd.
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2017-06-01 06:59:33 följande:
    Ska vi prata om kris så fanns och finns den verkliga krisen i Syrien och inte i Sverige.
    Som sagt, det kan inte påtalas nog ofta, vissa har fortfarande inte fattat...
    KillBill skrev 2017-06-01 06:59:33 följande:
     Det viktigaste just nu är att medlemsländerna i EU kommer överens om hur man gemensamt ska ta hand om flyktingar som söker skydd.
    EU ska naturligtvis inte ta emot alla.
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2017-06-01 14:37:24 följande:
    Som sagt, det kan inte påtalas nog ofta, vissa har fortfarande inte fattat...
    KillBill skrev 2017-06-01 06:59:33 följande: Det viktigaste just nu är att medlemsländerna i EU kommer överens om hur man gemensamt ska ta hand om flyktingar som söker skydd.
    EU ska naturligtvis inte ta emot alla.
    Jag tror att historien kommer "döma" dem som Inte ville hjälpa krigsflyktingar från Syrien. EU ska leva upp till FNs flyktingkonvention, varken mer eller mindre.
  • Anonym (Hoppsan)
    Anonym (Micke) skrev 2017-05-31 13:44:35 följande:
    Alla som påstod detta uppenbara 2015 var rasister och lögnare !
    Det som Danmark, Norge etc redan visat på.
    Vad har denna skandal kostat Svenska skattebetalare ?
    Om 75 % är fusk och kostnaden för ensamkommande barn är 35 miljarder
    så har 26 miljarder gått upp i rök.
    Århundradets bidragsbrott.
    Samtidigt är man så snar att dra in pengar för funktionshindrade som behöver, verkligen behöver, assistans!!!
  • Anonym (Hoppsan)
    KillBill skrev 2017-05-31 23:07:33 följande:
    Tja, sedan 2015 så har den svenska asyllagstiftningen skärpts i flera omgångar och de svenska asylreglerna har idag anpassats till EUs miniminivå. Det är inte längre bara två europeiska länder som tar emot merparten av alla flyktingar.

    Så varför länkade du till denna nästan två år gamla och inaktuella artikel?
    Tja, miljöpartiet vill riva upp denna strikta migrationspolitik.
  • Anonym (Hoppsan)
    KillBill skrev 2017-06-01 06:59:33 följande:
    Ska vi prata om kris så fanns och finns den verkliga krisen i Syrien och inte i Sverige. Det viktigaste just nu är att medlemsländerna i EU kommer överens om hur man gemensamt ska ta hand om flyktingar som söker skydd.
    Vi har tagit vårt ansvar för år framöver. Nu är det andra länders ansvar. Faktiskt borde Sverige omfördela en del migranter till andra länder, exempelvis de länder de passerade innan de kom till Sverige.
  • Anonym (Hoppsan)
    KillBill skrev 2017-06-01 15:35:14 följande:
    Jag tror att historien kommer "döma" dem som Inte ville hjälpa krigsflyktingar från Syrien. EU ska leva upp till FNs flyktingkonvention, varken mer eller mindre.
    Vi HAR hjälpt krigsflyktingar från Syrien, plus afghaner, etiopier, somalier, och andra som inte alls flytt från krig. Vi har faktiskt varit bäst på att hjälpa sett till folkmängden.
  • Anonym (Micke)
    Anonym (Hoppsan) skrev 2017-06-07 15:30:36 följande:
    Vi HAR hjälpt krigsflyktingar från Syrien, plus afghaner, etiopier, somalier, och andra som inte alls flytt från krig. Vi har faktiskt varit bäst på att hjälpa sett till folkmängden.
    Dom stora strömmarna av flyktingar idag kommer ju från Libyen med båt
    till Italien.  Majoriteten är från västafrika, tex Senegal, Gambia Nigeria.
    Dom allra flesta kommer inte få asyl och det vet dom så dom gör allt för att inte
    bli registrerade utan ta sig vidare från Italien norrut.
  • KillBill
    KillBill skrev 2017-06-19 17:05:48 följande:
    Vet du att du länkar till den misstänkte ryske infiltratören som jobbade på SDs kansli och som har betraktats som en säkerhetsrisk?

    Sett till datumet på inlägget så skrevs det samtidigt som den misstänkte ryske infiltratören var anställd på SDs riksdagskansli.  Du kan inte bortse från att inlägget kan vara falskt och i stället  sverigedemokratisk  eller rysk desinformation /propaganda.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2017-06-19 17:05:48 följande:
    Vet du att du länkar till den misstänkte ryske infiltratören som jobbade på SDs kansli och som har betraktats som en säkerhetsrisk?
    KillBill skrev 2017-06-19 17:15:41 följande:

    Sett till datumet på inlägget så skrevs det samtidigt som den misstänkte ryske infiltratören var anställd på SDs riksdagskansli.  Du kan inte bortse från att inlägget kan vara falskt och i stället  sverigedemokratisk  eller rysk desinformation /propaganda.


    Ja, jag ser det nu.
    Jo, inlägget får nog ses som sd-propaganda. Dock kan ändå sanna nyheter från verkligheten utnyttjas som sd-propaganda, så det i sig säger inte nödvändigtvis något om sanningshalten.
    Jag har självklart inte för avsikt att propagera för sd, så hade jag varit medveten om förhållandet tidigare (källkontroll, hade faktiskt hört talas om detta tidigare) så hade jag inte lagt upp länken.

Svar på tråden Immigration/invandring/flyktingar - varför?