• themia

    En käftsmäll till undergångsprofeterna

    Från dagens ledare i DN

    www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

    Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

    "
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

    Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

  • Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2016-12-07 17:23:30 följande:
    Ja typ. Bäst för alla, inte bara för skolan.
    Ja, det finns ju trots allt väldigt mycket forskning kring hur samspelet elever lärare på bästa sätt kan ge upphov till kunskap.

    Skolan ska inte vara en exercisplats utan en kunskapsförmedlare. Och skulle den avdankade militären få bestämma så skulle skolan bli en experimentverkstad  med katastrofala resultat.

    Björklund brukar ju lalla på om flumskola som om det finns någon som strävar efter detta. Men mer av relationell pedagogik skulle förmodligen innebära såväl mindre flum som bättre resultat.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Dorian Ertymexx
    Flash Gordon skrev 2016-12-07 21:15:04 följande:
    En gång i tiden dristade du dig faktist till att hålla med om misslyckandet med den "lärar-fria" flum-skolan som skulle ägna sig åt att inspirera istället för tråkigt hård-pluggande.

    Där elever som inte hade disciplinen blev förlorare medan de som hade strukturer som drev dem (läs: engagerade föräldrar) blev vinnare.

    Den tiden är tack och lov över, vad det verkar.

    Björklund kämpade i motvind länge, det var inte opportunt att begära disciplin och plugg-attityd då, men idag talar alla om behovet av ordning och reda. För de svagaste elevernas skull.
    Ja? Den skolan var GPs och Alliansens hjärnspöke. En ren högeridé som enkom handlade om att kunna spara på lärarlöner.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • K Markatta

    Kasta sten på polisen...

    www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/polis-attackerad-med-sten-och-sm%C3%A4llare-i-g%C3%B6teborg-1.4033863

    - De gjorde ruscher mot polisen, ett 30-tal åt gången, och kastade sten, säger ett vittne till GP.

    Enligt polisen var upprinnelsen en manifestation som arrangerats tidigare under kvällen för vaccination mot livmodershalscancer. Sedan har en motdemonstration dykt upp och det har då blivit oroligt på plats.

    - 50-60 personer har kastat sten mot parkerade bilar och mot våra enheter. Det har även kastats en del bangers, säger Joakim Hansson.

  • Rataxes
    Kung Markatta skrev 2016-12-11 00:01:00 följande:

    Kasta sten på polisen...

    www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/polis-attackerad-med-sten-och-sm%C3%A4llare-i-g%C3%B6teborg-1.4033863

    - De gjorde ruscher mot polisen, ett 30-tal åt gången, och kastade sten, säger ett vittne till GP.

    Enligt polisen var upprinnelsen en manifestation som arrangerats tidigare under kvällen för vaccination mot livmodershalscancer. Sedan har en motdemonstration dykt upp och det har då blivit oroligt på plats.

    - 50-60 personer har kastat sten mot parkerade bilar och mot våra enheter. Det har även kastats en del bangers, säger Joakim Hansson.


    Ironimätaren går sönder när man ser att Dani M ansåg sig ha blivit lurad att spela på HPV-eventet och krävde att ingen vaccinering skulle ske under hans spelning.

    www.instagram.com/p/BNuMwyGDy35/

    Motdemonstranterna är säkerligen samma sorts folk som vägrar att vaccinera sina ungar mot polio etc för att vaccin är något som eliten framställt för att kunna styra folket. Foliehattar med andra ord.

    Eller "påläst" radikalvänster.

    Dani M är iallfall en paranoid antisemitisk foliehatt som tidigare torgfört allehanda konspirationsteorier.
    www.dn.se/nyheter/sverige/svensk-rappare-bakom-antisemitiska-konspirationsteorier/
    Man ska vara försiktig med att göra barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn.
  • Flash Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2016-12-09 01:36:57 följande:
    Ja? Den skolan var GPs och Alliansens hjärnspöke. En ren högeridé som enkom handlade om att kunna spara på lärarlöner.
    Den flum-skolan skapades av vänstern och var den som Björklund och Alliansen nu ändrade (lite grand) på. Det var inget "Alliasens hjärnspåke"
  • John22

    Jag sa samma sak till min morsa för ett tag sedan. Hon hävdade att jag låg på ruinens brant, men sen tog jag 93 blanco- och SMS-lån. Visade henne därefter mitt bankkonto där 130,000 spänn låg och glänste. "Jaså det går dåligt för mig?" frågade jag med ett leende. Schack matt, morsan.

  • Ascendere
    John22 skrev 2016-12-13 11:00:25 följande:

    Jag sa samma sak till min morsa för ett tag sedan. Hon hävdade att jag låg på ruinens brant, men sen tog jag 93 blanco- och SMS-lån. Visade henne därefter mitt bankkonto där 130,000 spänn låg och glänste. "Jaså det går dåligt för mig?" frågade jag med ett leende. Schack matt, morsan.


    :D 
    Bra sammanfattning. Helt obegripligt att så många inte inser något så enkelt. 
    Men man ser väl vad man vill se. 
  • Ascendere
    Världsmedborgare skrev 2016-12-13 11:16:59 följande:

    Hoppsan, här ser vi exempel på vad ekonomisk okunnighet kan leda till.


    Det kunde vara värre, riktigt svåra fall kan obehandlade leda till att man drabbas av en så kallad finansministerpost.
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna