• themia

    En käftsmäll till undergångsprofeterna

    Från dagens ledare i DN

    www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

    Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

    "
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

    Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

  • Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2017-04-15 21:30:22 följande:

    Mycket bra text: www.helahalsingland.se/opinion/ledare/patrik-oksanen-det-har-ar-berattelsen-om-sverige


    Gillade bla. det här:

    "Det är därför som Sverigedemokraterna, Vänsterpartiet och Feministiskt Initiativ inte är en del av berättelsen om Sverige. De står utanför med brandfacklor och hackor, förvisso på olika sidor av huset men med rivning som gemensam kraft"

    Skulle vilja haft in MP bland de där, då hade det varit perfekt.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • K Kalle

    www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/polisen-s%C3%A5-byggde-den-stora-sl%C3%A4kten-sin-makt-i-f%C3%B6rorterna-1.4252576

    Klaner utgör numera parallellsamhällen. Alla är givetvis inte kriminella, men hederskultur och förtryck av homosexuella och individens frihet kommer från denna typ av kultur.

  • K Markatta

    Det kanske blir mindre intäkter från turism framöver? Amerikanska UD har gått ut med en varning för resor till bl.a. Sverige:

    travel.state.gov/content/passports/en/alertswarnings/Europe.html

    The Department of State alerts U.S. citizens to the continued threat of terrorist attacks throughout Europe.

    Recent, widely-reported incidents in France, Russia, Sweden, and the United Kingdom demonstrate that the Islamic State of Iraq and ash-Sham (ISIS or Da’esh), al-Qa’ida, and their affiliates have the ability to plan and execute terrorist attacks in Europe.

    While local governments continue counterterrorism operations, the Department nevertheless remains concerned about the potential for future terrorist attacks.  U.S. citizens should always be alert to the possibility that terrorist sympathizers or self-radicalized extremists may conduct attacks with little or no warning

  • KillBill
    Equalizer skrev 2017-05-07 15:06:24 följande:

    Kritisk länge i ett tiotal sydsvenska kommuner till följd av asylinvandringen:
    unvis.it/expressen.se/kvallsposten/kritiskt-i-kommunerna-efter-flyktingstrommen

    Men det är nog bara alarmism,ty snart kommer de utlovade långsiktiga vinsterna som asylinvandringen från tredje världen ska föra med sig.


    I ett läge där det finns utmaningar i många kommuner vill Sverigedemokraterna kraftigt strypa statsbidragen till landets kommuner och SDs kompisar moderaterna vill satsa på stora skattesänkningar. I moderaternas Sverige kommer det inte finnas pengar kvar för att satsa på vård, omsorg, skola, polis och försvar..
  • K Kalle

    Ute i kommunerna går det skitbra:

    www.dn.se/ekonomi/skl-varnar-for-underskott-pa-40-miljarder/

    SKL varnar för underskott på 40 miljarder:


    "Bakgrunden till detta är en kraftig befolkningsökning i form av nettomigration liksom födelseöverskott. Detta i sin tur leder till brist på arbetskraft bland lärare, socialsekreterare och sjuksköterskor vilket gör att kommunerna tvingas ta in hyrpersonal. Bland förslag på åtgärder lanseras nu skattehöjningar, höjda generella statsbidrag liksom avgiftshöjningar."

  • K Kalle
    KillBill skrev 2017-05-07 21:38:45 följande:
    I ett läge där det finns utmaningar i många kommuner vill Sverigedemokraterna kraftigt strypa statsbidragen till landets kommuner och SDs kompisar moderaterna vill satsa på stora skattesänkningar. I moderaternas Sverige kommer det inte finnas pengar kvar för att satsa på vård, omsorg, skola, polis och försvar..
    Och därför röstar jag varken på SD eller moderaterna.
  • Flash Gordon
    K Kalle skrev 2017-05-10 10:55:40 följande:
    Och därför röstar jag varken på SD eller moderaterna.
    Nåja, nu ljuger ju KB om det där med SD och vad de vill göra.

    Men du kan ju ha andra orsaker att inte rösta på SD.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-05-10 11:03:22 följande:
    Nåja, nu ljuger ju KB om det där med SD och vad de vill göra.

    Men du kan ju ha andra orsaker att inte rösta på SD.
    Jag ljuger inte.

    Jag har publicerat flera länkar som tydligt visar att SDs budget inte håller och som visar att SD vill genomföra massiva neddragningar i stödet till landets kommuner och till människor som är beroende av assistansersättning.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna