• themia

    En käftsmäll till undergångsprofeterna

    Från dagens ledare i DN

    www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

    Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

    "
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

    Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

  • Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • RebeckaZ70

    Så får Sverige en S-MP regering som är beroende av stöd från ett parti med rötter i kommunismen och som fortfarande inte kan hålla rent mot antisemitism.

    Men det viktigaste verkar ju inte vara att verka för Sveriges bästa, bara att hålla ett parti utan inflytande.

    Ska katastrofen till utrikesminister få förnyat förtroende?


    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • Padirac
    RebeckaZ70 skrev 2019-01-17 21:48:06 följande:
    Så får Sverige en S-MP regering som är beroende av stöd från ett parti med rötter i kommunismen och som fortfarande inte kan hålla rent mot antisemitism.

    Men det viktigaste verkar ju inte vara att verka för Sveriges bästa, bara att hålla ett parti utan inflytande.

    Ska katastrofen till utrikesminister få förnyat förtroende?
    Regeringen är en minoritetsregering som får lov att söka stöd utanför regeringsunderlaget till och med för de 73 punkterna,

    V har samma inflytande som övriga partier har i förhållande till regeringsunderlaget, ja samma inflytande som nyssnazisterna SD faktiskt, eller KD eller M..

    V är mot vissa av de 73 punkterna och de andra partierna är för vissa av de 73 punkterna. Det är väldigt ovisst hur de 73 punkterna ska röstas igenom i riksdagen då både regering och regeringsunderlaget är i minoritet. 
  • RebeckaZ70
    Padirac skrev 2019-01-17 22:07:58 följande:
    Regeringen är en minoritetsregering som får lov att söka stöd utanför regeringsunderlaget till och med för de 73 punkterna,

    V har samma inflytande som övriga partier har i förhållande till regeringsunderlaget, ja samma inflytande som nyssnazisterna SD faktiskt, eller KD eller M..

    V är mot vissa av de 73 punkterna och de andra partierna är för vissa av de 73 punkterna. Det är väldigt ovisst hur de 73 punkterna ska röstas igenom i riksdagen då både regering och regeringsunderlaget är i minoritet. 
    Du skriver ofta och gärna "nyssnazister" om SD, trots att det är lättare att hitta antisemitism hos S, MP och V.

    Du får såklart skriva vad du vill om vilka du vill, jag är ingen smakdomare (och har inte särskilt mycket till övers för SD).

    En liten observation bara.
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • Padirac
    RebeckaZ70 skrev 2019-01-17 22:14:52 följande:
    Du skriver ofta och gärna "nyssnazister" om SD, trots att det är lättare att hitta antisemitism hos S, MP och V.

    Du får såklart skriva vad du vill om vilka du vill, jag är ingen smakdomare (och har inte särskilt mycket till övers för SD).

    En liten observation bara.
    Ja, jag skriver gärna nyssnazister om SD, förutom att jag inte har särskilt mycket till övers för deras rasistiska program så har jag inte heller något till övers för deras nazistiska bakgrund.

    Så din observation är helt korrekt Abby (om jag inte gjort en felaktig observation)
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2019-01-17 22:14:52 följande:

    Du skriver ofta och gärna "nyssnazister" om SD, trots att det är lättare att hitta antisemitism hos S, MP och V.

    Du får såklart skriva vad du vill om vilka du vill, jag är ingen smakdomare (och har inte särskilt mycket till övers för SD).

    En liten observation bara.


    En liten observation som jag har gjort är att SD är sprunget ur den nazistiska rörelsen. Du behöver bara gå drygt 20 år tillbaka i tiden för stt hitta nazistiska kopplingar till SD. Många SD sympatisörer har dessutom svårt att släppa de nazistiska banden. Under den senaste valrörelsen.avslöjadesett flertal nazistsympatisörer inom SD .
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Jordfräsen
    Padirac skrev 2019-01-17 21:46:36 följande:
    Jag citerar text från uppgörelsen där de skriver att de har ett budgetsamarbete som gäller för de 73 punkterna. 

    Vad menar du att texten säger?
    Texten säger att partierna inte vet vad överenskommelsen innebär. De skrev in att V skulle hållas utanför. Det betydde att de gör V till vågmästare.
  • Jordfräsen
    KillBill skrev 2019-01-17 23:11:27 följande:
    En liten observation som jag har gjort är att SD är sprunget ur den nazistiska rörelsen. Du behöver bara gå drygt 20 år tillbaka i tiden för stt hitta nazistiska kopplingar till SD. Många SD sympatisörer har dessutom svårt att släppa de nazistiska banden. Under den senaste valrörelsen.avslöjadesett flertal nazistsympatisörer inom SD .
    Tja, här och nu skickas grattis-hälsningar till kommunistiska regimer från vänsterpartiets kansli. Väldigt många förlorar sin trovärdighet när de lättvindigt accepterar vänsterns förehavanden.
  • Padirac
    Jordfräsen skrev 2019-01-17 23:47:26 följande:
    Texten säger att partierna inte vet vad överenskommelsen innebär. De skrev in att V skulle hållas utanför. Det betydde att de gör V till vågmästare.
    Det är vad du menar att texten innebär - men om du är en god exeget så kan du berätta vad texten betyder, dvs härleda den påstådda innebörden ut textens betydelse.

    Du vet att jag inte litar på dina påståenden då du hoppar över en massa underförstådda led i resonemangen du för.
  • Jordfräsen
    Padirac skrev 2019-01-17 23:58:17 följande:
    Det är vad du menar att texten innebär - men om du är en god exeget så kan du berätta vad texten betyder, dvs härleda den påstådda innebörden ut textens betydelse.

    Du vet att jag inte litar på dina påståenden då du hoppar över en massa underförstådda led i resonemangen du för.
    Självfallet skriver jag vad jag menar att texten innebär. Det enda man är överens om är att Löfvén ska vara statsminister. Du tror väl inte på allvar att en vänsterregering kommer ta bort värnskatten.

    Du kan lita på överenskommelsen eller vad du vill, men du bör sluta komma med befängda påståenden om min person. Läs debattreglerna.
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna